Missä on ne huonosti käyttäytyvät lapset ja avuttomat vanhemmat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Ihan varmasti sellaisiakin on olemassa, ja toki pienet lapset käyttäytyvät useinkin vastoin aikuisten asettamia ihanteita, mutta tämän palstan kauppaskenaariot yms. ovat minulle täysin vieraita. En ole koskaan todistanut kaupassa mitään tavaroiden repimistä hyllystä (juu paitsi oman lapseni, mutta siihen puutuin heti ja se loppui siihen), lelujen vinkumista, itkupotkuraivareita karkkihyllyllä tms. Yksissäkään häissä ei ole annettu lasten kirkua tai juosta kirkossa, ja koskaan ei ole yksikään lapsiperhe häirinnyt minun ravintolailtaani (no yksi pitkään itkevä vauva oli, mutta siinä ei ole kyse lapsen käyttäytymistavoista eikä välttämättä aikuisen vanhemmuustaidoistakaan). Ja yhdessäkään kauneushoitolassa tai kampaamossa en muista että olisi lapsia hengaillut, joten jos heitä on ollut, ovat olleet todella hiljaa (eiku joo, kerran oli perhekylpylässä äidin jalkahoidossa mukana joku n. 10v kirja kädessä). Ikinä en muuten ole nähnyt sellaista tissit tiskiin -imetystäkään. En siis väitä, etteikö näitäkin riiviö lapsi + avuton aikuinen -tilanteita olisi, mutta jotenkin en osaa pitää kovin yleisenä vaivata, kun kuitenkin käyn 3-4 kertaa viikossa kaupassa, useamman kerran kuussa ulkona syömässä, ja aika monet häätkin olen nähnyt. Missä tämä massiivinen termiittilasten ja vätysvanhempien armeija vaeltaa?

Joskus kieltämättä mietin, kuulunko itse siihen. Muuten edellytän lapselta ympäristöä (ihmisiä ja omaisuutta) kunnioittavaa käytöstä, mutta protestiääntä en saa loppumaan. Jos siis lapsi juoksee kaupassa päättömästi ja päätyy sen vuoksi syliin/kärryihin, niin kyllä siitä ääni kuuluu jonkin aikaa, enkä jätä sen takia ostoksia tekemättä (enkä myöskään anna juosta tai hiljennä nakkipaketilla, ja vähän alle 2-vuotiasta on aika tuloksetonta pyytää olemaan hiljaa).

Joskus olen ollut todistamassa jonkun uhmiksen kohtausta kaupassa tai kadulla. Sellanen kuuluu elämään. Olen ollut n. kymmenissä häissä, joista yhdetkään ei ole menneet piloille kenenkään lapsen takia. En tiedä onko näille joku ihan oma paikkakuntansa tai joku oma kolkka suomesta. Uskon kyllä et näitä avuttomia vanhempiakin on, mutta ei ole munkaan kohdalle erityisemmin sattunut.

[QUOTE="Vieras";28704820]Olettaisin että ne on lähiöissä ja kaupungin vuokrataloissa.[/QUOTE]

Olet oikeassa, meidän siivossa ja rauhallisessa okt- ja rivarilähiössämme sattuu naapureissani olemaan parikin masentavaa tapausta. Söpön näköinen tyttö, jolta ei kielletä mitään ja vuosien saatossa huonotapaisuus vain lisääntyy. Vanhemmille ei passaa sanoa mitään, koska minä olen tietenkin se niuhottava pahis.

Entäpä sitten se avuttomuuden ruumillistuma, kaikesta marmattava mamma, joka ei kykene tekemään mitään itse ja elämä on hankalaa jo silloinkin kun pitäisi olla yksi päivä lasten kanssa ilman ulkopuolista apua. Hän muhittaa ihania hirviölapsia helmoissaan. Parivuotiaan kanssa neuvotellaan mennäänkö sisälle, just joo.

Olisi hienoa, jos näkisin ap:n mainitsemia tapauksia pelkästään. Poikkeukset asuvat ilmeisesti meidän kulmilla.

Tai siis samaa ihmettelen. Näitä hirviölapsi/avuttomat vanhemmat-avauksia oon täällä palstalla nähnyt useita, mutta oikeassa elämässä on hyvin vähän edes siihen luokiteltavaa tullut vastaan. Kaupassa käyn usein, käyn paljon erilaisissa tapahtumissa ja häissäkin on tullut oltua. Silti moiset ylilyönnit, mitä palstalta saa lukea, ovat vieraita. Tosin asun maalla, olisko sillä vaikutusta?

On niitä näkynyt esim koulujen kevätjuhlissa, rippijuhlissa kirkoissa, ravintoloissa jne. Mutta kuten toisessa ketjussa jo sanoin, niin yksikin sellainen riittää aiheuttamaan riittävästi harmia juhlissa.

Meilläpäin rehtorin on pitänyt huomauttaa vanhempia kurinpidosta juhlissa, kun omassa päässä ei järki luista sen verran että ymmärtäisi että koulun kevätjuhla tai joulujuhla ei ole leikkipuisto, jossa juostaan ja rellestetään, ja noita kaiken "liikunta on aina hyväksi ja minun kersa liikkuu missä haluaa ja milloin mieli tekee" sallivia kersojaan lelliviä on paljon täälläpäin. Okt-alueella asun.

täällä meillä on juurikin yksi avuton äiti joka on jo kokeillut kaikkea kuopuksen nukuttamiseen, mutta 3-vee uhma alkanut ja nukkumaanhan ei käydä joten huoh!!!

Yhteistyössä