Missä on ne kaikki muut vanhemmat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
jotka järkkää lapsille kaikkea kivaa synttäreille, ostaa kivoja juttuja niin paljon kuin pystyy ja vie erilaisiin tilaisuuksiin? Kun täällä lähinnä pyörii näitä turhaa/tyhmää tyyppejä. Ja ainakin mun lapsista on kasvanut ihan kunnon ihmisiä jotka toki tykkää kaikesta kivasta, mutta ovat valmiita antamaan muillekin kaikkea kivaa ja ymmärtää sen että jos joskus ei oo varaa niin sitten ei laiteta mitään ylimääräistä. Elämähän voi loppua koska tahansa ja siitä pitäis tehdä mielestäni mahdollisimman ihanaa. En ymmärrä tätä ihme rankaisu mentaliteettia. Ja kyllä ne lapset metsäretkilläkin viihtyy jos seura (perhe siis vaikka) on hyvää.

Täällä! Heh heh. Ei vaan olen mentaliteetiltani juuri kuin sinä, haluan lapsien nauttivan jokaisesta päivästä, mutta säännöt meillä on ja kuri. Mutta haluan lapsieni tutustuvan eri harrastuksiin, elämän eri puolille. Käydään ravintoloissa lasten kans, teatterissa, kiihdytysajoissa, hevostalleilla, uimassa, metsässä, kaupungissa, matkoilla niin kotimaassa kuin ulkomailla. Ihan tarjonnan ja rahan mukaan. Kaikki EI MAKSA tai ole kallista. Ja sukuloimassa kun käy saa usein yösijan ihan ilmatteeksi ja tulee sukulaiset tutuksi ;)

HEP!

Rahaa ei ole paljon, mutta silti haluan panostaa kaikkeen kivaan ja "turhaan" koska itse nautin myös niistä asioista! Toki puuhaillaan paljon kotosalla tavallisia juttuja, mutta tuskin lapsestani kasvaa hulttiota jos käydään pitsalla ja hoplopissa joskus :D

Jos ostaisin kivoja juttuja niin paljon kuin pystyn, niin joulu ja syntymäpäivä menettäisivät merkityksensä. Kun kaiken saa ihan heti kun sitä toivoo, niin ei ole mitään jännitystä odottaa mitä lopulta paketista ilmestyy. Tavaroihin ja tapahtumiinkin turtuu jos niitä on jatkuvasti.

Lapselle saatta olla huippujuttu olla lomalla "vain" kotona perheen kanssa ilman turneeta pitkin ja poikin hupi-juku-juku-hop-lop maita... jos vanhemmat vain vaivautuisivat oikeasti olemaan lapsensa kanssa ilman jatkuvaa suorittamista.

Täällä :) Enkä jaksa ihan kaikestä täristä, tai kokea kaikkea kamalan raskaana ja vaivalloisena. Lasten kanssa voi ihan oikeasti pitää myös HAUSKAA, jopa usein ja monilla eri tavoilla!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos ostaisin kivoja juttuja niin paljon kuin pystyn, niin joulu ja syntymäpäivä menettäisivät merkityksensä. Kun kaiken saa ihan heti kun sitä toivoo, niin ei ole mitään jännitystä odottaa mitä lopulta paketista ilmestyy. Tavaroihin ja tapahtumiinkin turtuu jos niitä on jatkuvasti.

Lapselle saatta olla huippujuttu olla lomalla "vain" kotona perheen kanssa ilman turneeta pitkin ja poikin hupi-juku-juku-hop-lop maita... jos vanhemmat vain vaivautuisivat oikeasti olemaan lapsensa kanssa ilman jatkuvaa suorittamista.

Mie oon koko päivän kotona, ja muutenkin lähes kaikki vapaa aika vietetään ihan perheen kesken leikkien ja puuhaillen. Osa puuhastelua on sitä, että käydään joskus hoplopissa kiipeilemässä; lapsi nautti, isä nauttii ja äiti nauttii :) Kaikki ei oo niin musta-valkoista!

Mä en koe että turruttaisin lapseni johonkin vaan että he saavat tietää mitä kaupungissamme on ja mitä yleensäkin maailmassa voi tehdä. Emme toki joka päivä mitään "suurta" tee, olemme kotona tekemässä normaaleja kotihommia (mitkä nekin on hyvä opettaa myös poikalapsille). En halua että lapsistani tulee juntteja jotka istuu vain kotisohvalla märehtimässä eivätkä uskalla lähteä mihinkään.

jos oikein ymmärsin,pitäisi lapset opettaa arvostamaan materiaa pienestä pitäen?tasan kun ei käy onnenlahjat,kaikki ei synny kultalusikka suussa..mulle ainakin on tärkeetä opettaa lapselle,että raha ei puussa kasva ja että aikuisena joutuu tekemään (toiset enemmän toiset vähemmän ) työtä sen rahan eteen..

No mitäköhän tää nyt ihan pohjimmiltaan meinaa...

En mä koe olevani mikään huippuäiti, synttärit vietetään ja aina koitan keksiä sinne jotain kivaa ja pientä uutta, nyt mennään pojun 7 v synttäreitä viettämään kavereiden kanssa metsään notskille, paistetaan makkaraa ja tikkutolloa, kakun saa korvata muffinsit jotka koristellaan jne

Väkersin lasten kanssa virpomaoksat ja vein virpomaan autolla, asutaan näes aivan korvessa.

Mihinkään suuriin lomiin ei ole varaa eikä oikein mahdollisuuksiakaan mutta pientä kivaa voi aina tehdä, kaydään uimassa uimahallissa, moikkaamassa sukulaisia. Otetaan kavereita yökylään, ihan vain kaikkea tavallista.
Niin ja lapset harrastaa kumpikin paria juttua joihin heitä kuskaillaan ja uimassa käydään perjantaisin ja leffoissa muutaman kerran vuodessa ja lauantaisin on karkkipäivä ja usein leivotaan yhdessä.

Meillä on tavalliset vanhemmat ja tavalliset lapset, ihan tavis perhe!

Alkuperäinen kirjoittaja Bonaire:
jos oikein ymmärsin,pitäisi lapset opettaa arvostamaan materiaa pienestä pitäen?tasan kun ei käy onnenlahjat,kaikki ei synny kultalusikka suussa..mulle ainakin on tärkeetä opettaa lapselle,että raha ei puussa kasva ja että aikuisena joutuu tekemään (toiset enemmän toiset vähemmän ) työtä sen rahan eteen..

Sä et ymmärtänyt oikein.

veisin jos olis mahdollisuus ja sitä rahaaki tarvis olla...leluja ostetaan sillon tällön,mut ei voi vied harrastuksii jos ei o rahaa ja ukko ei kuskaa(edes uimaan)!!

Itseasiassa juuri sellaille lapsille, joilla on kultalusikka suussa..on tärkeetä opettaa, että raha ei puussa kasva.

Kamala kun täällä on vakavaa porukkaa... Hellittäkää vähän!

Vakavaksi se vetääkin jos miettii ap:n lailla.

Elämähän voi loppua koska tahansa ja siitä pitäis tehdä mielestäni mahdollisimman ihanaa.

Itseasiassa juuri sellaille lapsille, joilla on kultalusikka suussa..on tärkeetä opettaa, että raha ei puussa kasva.

tai niille vanhemmille :xmas: jotka opettavat lapsille jo pienestä pitäen et kaiken saa mitä haluaa...mun tytön kavereissa ei taidaa sellaista perhettä olla,missä oltaisiin jotenkin erityisen varakkaita,mutta siitäkin huolimatta joudun toisinaan selittämään,että kaikilla ei ole varaa kaikkeen..

tai niille vanhemmille :xmas: jotka opettavat lapsille jo pienestä pitäen et kaiken saa mitä haluaa...mun tytön kavereissa ei taidaa sellaista perhettä olla,missä oltaisiin jotenkin erityisen varakkaita,mutta siitäkin huolimatta joudun toisinaan selittämään,että kaikilla ei ole varaa kaikkeen..

Menikö sulla aloituksessa ohi se, että lapset ymmärtää, että jos ei ole varaa ei ylimääräistä silloin laiteta?

Menikö sulla aloituksessa ohi se, että lapset ymmärtää, että jos ei ole varaa ei ylimääräistä silloin laiteta?

Mutta jos on rahaa niin silloin pitää ostaa aina mitä lapsi haluaa?

Uusimmat

Yhteistyössä