Missä pidätte/piditte pientä vauvaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Salla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Salla

Vieras
eli kun pieni vauva on pirteänä hereillä, mutta ei vielä osaa "leikkiä" niin missä pidätte vauvaa?

meillä esim tämä vajaa 2 kuinen haluisi koko ajan olla sylissä kun hereillä. mutta sitten mä en saa mitään tehtyä.
ja jos mä sen vaan sänkyyn laitan yksin makaamaan niin jotenkin mua vaivaa huono omatunto....

Sitterissä tai lattialla peiton päällä mun lapset on olleet. Yhden kohdalla opettelin tekemään asiat yhdellä kädellä.

Moni käyttää nykyään noita kantoliinoja, ne on kai aika näppäriä just niiden vauvojen kohdalla jotka on mieluiten sylissä.

sylissä =) ainakin suurimman osan ajasta. Nyt kun poika on 3kk niin on alkanut viihtyä enemmän lattialla tai sitterissä, kun vähän opettelee leikkimäänkin. Mutta mä olen tähän asti roikotellut vauvaa ympäri asuntoa mukanani, kantoliinassa ja repussa myös.

Askareet olen jättänyt siihen kun isi tulee kotiin suurimmaksi osaksi. Toki jos vauva nukahtaa niin sitten saa tehtyä jotain, mutta meillä kun ei päiväunia nuku. =)

sitteri, puuhamatto ja kantoliina, joka on ihan ykkönen kun ei tarvitse siirrellä paikasta toiseen samalla kun itse liikkuu, kun vauva jo valmiiksi mukana kaikkialla..

eli miehen lähetän töiden jälkeen ostamaan sitterin!
nytkin tässä sylissä katsoa tillottaa.
kai tämän ikäinen oppii sitterissä viihtymään?
tarkotuksella ei ole syliin opetettu, otetaan sitten kun huutaa

kantoliinat varmaan kivoja kanssa, minusta vaan ne vaikuttaa jotenkin monimutkasilta. tai sit oon vaan ite vähän yksinkertanen :D

Alkuperäinen kirjoittaja Salla:
kantoliinat varmaan kivoja kanssa, minusta vaan ne vaikuttaa jotenkin monimutkasilta. tai sit oon vaan ite vähän yksinkertanen :D

Yritäpä saada jostain liina lainaan, niin voit kokeilla miten sen käyttö sujuu. Jos tutuilla ei ole, niin esim. monet kestovaippayhdistykset lainaa/vuokraa niitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Salla:
eli miehen lähetän töiden jälkeen ostamaan sitterin!
nytkin tässä sylissä katsoa tillottaa.
kai tämän ikäinen oppii sitterissä viihtymään?
tarkotuksella ei ole syliin opetettu, otetaan sitten kun huutaa

Valitse sellainen sitteri minkä saa makuuasentoon. Vauva voi ottaa vaikka torkut siinä.

Kantoliinassa, kainalossa, keinuvassa turvaistuimessa, lattialle levitetyn äp:n makuupussin päällä... Tosin niin hyväksi tämän kuukauden ikäisen vauvamme olen opettanut, että lähellä, sylissä ja kainalossa pitäisi olla. Ja kun minulla on mahdollisuus sylitellä pitkin päivää, niin mikäs on pidellessä lähellä ja kantoliinassa pyörittää.

Piika-äiti