Missä pienenttää häpyhuulet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mari

Jäsen
02.06.2004
548
0
16
Outo kysymys varmaan teille, mutta olen menossa naimisiin arabimiehen kanssa ja pitäisi leikkauttaa häpyhuulet pienemmiksi.

Missä sellasia leikkauksia Suomessa tehään? Paljonko maksaa ja kuinka toipuminen? Korvaako Kela?

Olen muuttamassa miehen kotimaahan ja muuten edessä olisi jonkinlainen operaatio siellä jos suomessa ei saa tehtyä.
Miehenihän tätä ehdotti ja hänen äitinsä vaatii, eikä mulla ole mitään sitä vastaan että paisuneet ja roikkuvat löysät häpyhuulet leikattais pienemmiksi. Olis helpompi käydä puskassa tarpeilakin sitten, kun ei pissi lorottais sinne tänne.

Onko kellään samanlaista tilannetta?

HÖLMÖÄ! Vaadi sinä puolestasi, että mies rakennuttaa esinahan. Ethän sinä anopin kanssa sänkyyn ole menossa, vai miten? Leikkaus jättää AINA arvet, mahdollinen synnytyskin on paljon vaikeampi ja repeytymisvaara suurempi. Rakkaus ja järki ei aina kulje käsi kädessä.

Siis elä nyt herran tähden suostu tuollaiseen!!!
Rakkautta ilman rajoja, eikös se ole aitoa?! Häpyhuulet tai 30 liikakiloa, tai väärä uskonto ym, ym...ei saa olla esteenä!!!
Mullekkin tuli mieleen tuo naisten "ympärileikkaus"..olen joskus katsonut dokumentin missä naisille se tehtiin, just jossain "arabimaissa" tais olla. Ettei vaan anoppis ja miehesi ajaisi sitä takaa??
Siinä naiset kertoi että seksi ei tunnu enää miltään, päin vastoin sattuu todella paljon, ja kamalia kroonisia kipuja on alapäässä... Monet naiset siinä itkivät että elämä on pilalla.
Että harkitse nyt tarkkaan, ja selvitä mistä todella on kysymys...

Ympärileikkauksestahan tässä on kyse, pienemmästä versiosta, jossa klitoris saatetaan säästää. Koraani ei kehoita ympärileikkaamaan naisia, kyseessä on paljon vanhempi tapa ajalta, jolloin miehet eivät keksineet muuta keinoa kontrolloida vaimojensa "siveyttä" ollessaan paimentamassa karjaansa. Emättimen aukko ommeltiin kiinni, vain pieni reikä virtsaa ja kuukautis vuotoa varten jätettiin. Kun mies kiimaisena palasi kotiin, puukolla avarsi reikää, päästäkseen hommiin. Ja taas ommeltiin kiinni. Eli jos suostut operaatioon, otat kantaa ja annat samalla oman siunauksesi epäinhimilliselle vanhalle tavalle. Kenelläkään ei ole oikutta puuttua toisen ihmisen ruumiilliseen koskemattomuuteen, ei edes perinteiden nimessä.
Eli mieti tarkkaan, mihin olet ryhtymässä, voi olla, että tämä on vasta ensimmäinen askel alistamisessasi. Kohta et saa pitää yhteyttä sukuusi tai ystäviisi, saatika että opiskelisit tai työskentelisit kodin ulkopuolella.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.06.2006 klo 15:17 Jonsered kirjoitti:
Ympärileikkauksestahan tässä on kyse, pienemmästä versiosta, jossa klitoris saatetaan säästää. Koraani ei kehoita ympärileikkaamaan naisia, kyseessä on paljon vanhempi tapa ajalta, jolloin miehet eivät keksineet muuta keinoa kontrolloida vaimojensa "siveyttä" ollessaan paimentamassa karjaansa. Emättimen aukko ommeltiin kiinni, vain pieni reikä virtsaa ja kuukautis vuotoa varten jätettiin. Kun mies kiimaisena palasi kotiin, puukolla avarsi reikää, päästäkseen hommiin. Ja taas ommeltiin kiinni. Eli jos suostut operaatioon, otat kantaa ja annat samalla oman siunauksesi epäinhimilliselle vanhalle tavalle. Kenelläkään ei ole oikutta puuttua toisen ihmisen ruumiilliseen koskemattomuuteen, ei edes perinteiden nimessä.
Eli mieti tarkkaan, mihin olet ryhtymässä, voi olla, että tämä on vasta ensimmäinen askel alistamisessasi. Kohta et saa pitää yhteyttä sukuusi tai ystäviisi, saatika että opiskelisit tai työskentelisit kodin ulkopuolella.
yhdyn tähän täysin.asemasi ei välttämättä pysy samana kun täällä.voi olla ettet enää pääse pois vaikka haluaisitkin.mieti tarkkaan ennekuin hyppäät toiseen kulttuuriin...apua.en ikinä uskaltais.

edellisssin viesteihin lisàten. suosittelen làmpimàsti lukemaan waris dirien kirjan aiheesta "desert flower". hieman mietityttàà ja kovasti jàrkyttàà. please, àlà suostu, tulet katumaan. pahemmissa tapauksissa naislta làhtee henkii ko. operaation jàlkeen eikà sukupuolisesta nautinnosta ole taetta sen jàlkeen. karmea miesten keksimà juttu, kàytetty islaminuskoisisssa maissa uskonnon varjolla vaikkei koraani kehotakaan moiseen. sun elàmà on ainutkertainen, àlà pilaa sità. ps. tààllà italissa on paljon arabianaisia ja asiasta puhutaan laajalti. mieti tarkasti mità haluat.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.06.2006 klo 19:00 mamma italiana kirjoitti:
edellisssin viesteihin lisàten. suosittelen làmpimàsti lukemaan waris dirien kirjan aiheesta "desert flower". hieman mietityttàà ja kovasti jàrkyttàà. please, àlà suostu, tulet katumaan. pahemmissa tapauksissa naislta làhtee henkii ko. operaation jàlkeen eikà sukupuolisesta nautinnosta ole taetta sen jàlkeen. karmea miesten keksimà juttu, kàytetty islaminuskoisisssa maissa uskonnon varjolla vaikkei koraani kehotakaan moiseen. sun elàmà on ainutkertainen, àlà pilaa sità. ps. tààllà italissa on paljon arabianaisia ja asiasta puhutaan laajalti. mieti tarkasti mità haluat.
joo on tullu luettua tuo kirja suomeksi nimellä aavikonkukka.karmeaa luettavaa.
niin siis islaminuskohan ei kehoita silpomiseen vaan "heimoperinteet".

Munkin pitää vielä lisätä, että kertomassani dokumentissa käsiteltiin myös sitä, miten naiset olivat menneet juuri naimisiin arabimiehen kanssa, ja muuttanut sitten tämän kotimaahan. alkuun kaikki meni hyvin, onni kukoisti..mutta lopulta naiset eivät saaneet enää pitää yhteyttä kotimaahansa, mies pahoinpiteli heitä jos yrittivät. Nämä naiset jäivät aivan vangiksi kotiinsa, mies ei antanut heidän liikkua juuri missään. Ja yhteinen lapsi...Leikattiin välitömästi, vaikka äidit sitä vastustivat. Toiset naiset alistuivat kohtaloonsa, muutama yritti karata...josta seuraukset olivat melkoiset :'(
Toiset hakivat apua suurlähetystöstä, mutta turhaan...

No, toivottavasti sulla menee kaikki hyvin, jos TODELLA päädyt kertomaasi ratkaisuun.
Juttele ihmeessä ystäviesi ja lähimmäistesi kanssa ennenkuin teet ratkaisun...

Ja tuokin muuten että "anoppi vaatii"...Ei kyllä kuulosta hyvältä!!!! Mies on siis aivan kallellaan sukuunsa päin, jos ei voi äidilleen sanoa että tulevan vaimon ei tarvitse alkaa itseään silpomaan!!
Káuhia sentään...Älä ystävä hyvä lähde sinne "arabeihin" :hug:

Itse en henkilökohtaisesti menisi itseäni silppomaan, enkä tekisi sitä kenenkään muun puolestakaan. Eihän se anoppi tule sun värkkiäs koskaan näkemään, kun ei ole tapana noissa muslimimaissa naisten toisilleen alasti esitellä, verraten Suomen saunomiseen.
No jos olet niin kumminkin päättänyt niin toivotan sulle paljon onnea matkaan ja toivon , että saat pitää "vapautesi".

Kukaan ei usko näköjään tätä mun jutskaa täällä. Enkä viitti kertoo kellekkään tutulle jotka tietää mun suhteesta. Pelottaa että kaikki mun bestikset naurais mulle.

Äiti hakis mut oikeustoimikelvottomaksi jos kuulis tästä. On joskus jo uhannutkin tehdä niin.
Ovat pistäneet nyt mun sedän uhkailemaan minua ja koko suku painostaa jäämän kotiin ja jankuttavat että en ole muuttamassa minnekkään.
Sanovat että olen kihloissa vain leikisti eivätkä suostu puhumaan mistään juhlajärjestelyistä.
Isoveli ei enää päästä mun sulhasen puheluita läpi.
Naapurin pojat on ripitetty viemään mua elokuviin, jotta pääni kääntyis helpommin. Mummu sanoo että olen tyhmä enkä maailmaa vielä nähnyt että niin siksi olen tämmönen.

Ensinnäkin...tuskin kukaan bestiksistäsi nauraisi sulle....Ne, niinkuin mekin, olemme oikeasti huolissaan!! Tästä on nauru kaukana!!!
Kun asia todella pitää ottaa vakavasti!!!

Etkö ole tietoinen näistä asioista, mitä tässä ketjussa on tullut ilmi..Vai haluatko olla välittämättä niistä?
Eikö sinua todella pelota noin isoilla jutuilla leikkiminen??

Ikääsi en tiedä, mutta minulle heijastuu tunne tästä viimeisestä viestistäsi, että olet kovin nuori.voin olla väärässä.
Muistan itse nuorempana, miten sokea olin vanhempien kommenteille, ja pahasti sitten tuli turpaan rakkausrintamalla. Ja kirjaimellisesti "turpaan". Itse olin aivan sokea asioideni kanssa..Nuori, ja rakastunut. Ärsyynnyin vain jos äitini yritti kommentoida ja puuttua asioihini.
Tänä päivänä ajattelen että miksi en kuunnellut... Vanhempia ja elämää kokeneempia. Älytöntä pelleilyä minulta!!

Mutta, sinä olet nyt tekemisissä vakavien asioiden kanssa..Kuuntele nyt ihmeessä lähimmäisiä.
Täällä suomessa on satoja vapaita miehiä sitäpaitsi... sinunkin unelmiesi Mies saattaa odottaa sinua ihan täällä kotomaassa =)

Taidat olla vielä lapsen kengissä. Eiköhän ole parempi et kasvat vielä äidin ja isän turvallisessa huomassa niin sun ajatusmaailmas toivottavasti muuttuu. Olet pistämässä itteäs tosi pahaan pulaan mitä et tunnu ite tajuavan.

itse en ole ollut arabia miehen kannssa..mutta sukulaiseni on ollu..suomessa menivät naimisiin ym ym kaikki oli niin ihanaa ja kaikki oli niin hyvin täälä..mutta kun muuttivat sinne miehen kotimaahan..herran jumala kaikki kääntyi,hänelle ei onneksi kai ole tehty tuota leikkausta..mutta sukumme ei saanu häneen yhteyttä kuin ehkä 1-2 kertaa kk,hän ei ollu enää sama ihminen kun puhui puhelimessa ääni niin erilainen..ei enää se ilonen ja elämän haluinen nuori nainen..kotooltaan ei saannut kuin tietyn kellon aikana poistua kotoolta kauppaan ei muuuhun..ja kaapu päällä..hellan ja nyrkin välissä..0olla miehen kynnysmatto..hän pääsi karkuuun jotenkin hänen isänsä(naisen) avusti,luojan kiitos hän pääsi pois.ja tämä minkä nyt kerroin sinuulle mari on lievimmästä päästä mitä hänelle tapahtu,mutta se että sinut on jo nyt pyydetty silppuumaa itsesi ei kuullosta hyvälle..kai sinä nyt sen vertaa arvostat itseäsi ja et suostu tuohon tuo kuvastaa jo sitä että miehesi tulee alistamaann sinua pahasti...varaudu siihen että kasvosi menettävät kaiken kun saat tarpeeksi kauan turpiin ja kylkiluusi potkitaan kasaan..tämä on totuus..siellä ei naisella ole mitään arvoa siellä mies tekee naiselle mitä itse haluaaa..älä HYVÄNEN AIKA NUORI NAINEN LÄHDE SINNE..jos miehesi rakasttaa sinua niin paljon kun sanoo niin pyydä häntä suomeen muuttamaan..

eihän tuo ole mitään muuta kuin että sut halutaan ympärileikata. Suomessa siitä käytetään naisten yhteydessä myös sanaa silpominen. Eikse ole jotain semmosta että pikkuhäpyhuulet leikataan veks kokonaan samoin klitoris ja osa emätintä. Tai siis onhan niitä monen asteisia. aina ei viedä kaikkea. Mutta se taataan ettei tee mieli sänkyhommia sen jälkeen.
Toivottavasti olet niin viisas, että tajuat ajoissa mihin olet hyppäämässä.

Minulla on arabimies ja minua ei olla leikelty eikä tulla leikkelemään eikä tytärtäni.. pojat kyllä ympärileikataan mutta ei tyttöä...
Tämmöistä naisten 'ympärileikausta' ei islamilainen laki tunne.. kyseessä on jonkun väärin ymmärtämä asia (eihän raamattuakaan kaikki kristityt samoin tulkitse!)

Sinulla on oltava oma tahto! Naimisiin ei voi mennä jos on vain miehen tossun alla (tai mies naisen)..

Minä en luottaisi tuollaiseen mieheen hetkeäkään kauemmin...ja kun kysyin vielä mieheltäni asiasta hän neuvoi antamaan ohjeeksi

KUNNIOITA VANHEMPIASI..

Somaliassa ja muualla sielläpäin naisten leikkaaminen on heimojen kulttuurien asia..ei sillä ole mitään tekemistä helppouden kanssa...naisten intiimi alueet on luonnostaan helpompi pestä kuin miehen..
:\| voi hyvänen aika kun tunnen itseni ihan surulliseksi kun en osaa olla auttamassa ja neuvomassa järkeä...

Te jotka huutelette siellä että tää olis provo..
Mun täytyy nyt VALITETTAVASTI kertoa,että tälläinen juttu voi hyvinkin olla totta! :/

Itse aikoinaan seurustelin arabi miehen kanssa (olin vasta 18 vuotias) ja täysin ihastunut ja luulin olevani rakastunutkin... vuoden verran sitä "rakkautta" kesti..kunnes tuli puhette naimisiin menosta...
Alussa olin vaan innoissani ajattelin että tietenkin haluan tämän miehen kanssa naimisiin,kunnes mies alkoin esittää vaatimuksiaan,häät olisi pitänyt olla hänen omassa kotimaassaan eikä siinä vielä mitään,mutta puheeksi alkoi myös tulla meilläkin noi silpomiset :o
Pelästyin todella,ja sanoin että ei todellakaan käy!! ja tästähän mies suuttui ja ilmeni myös väkivaltaiseksi,halusin erota...mutta ei siitä miehestä ihan päivässä eikä kahessa eroon päästy,oli aikapitkä prosessi ja sain onneksi apuakin siihen..mutta se onkin jo sitten toinen juttu..että näin!

Tuo tosiaan kuulostaa ns naisten ympärileikkaukselta eli silpomiselta.
Jos tuo miehesi oikeasti sinua rakastaa ei hän sinulta sellaista vaadi. Vaikka itse nyt rakastatkin varmaan häntä,niin kannattaa unohtaa moinen uros joka moisella teolla ja ties millä tulevaisuudessa sinua haluaa alistaa ja pahoin pidellä. Tuollainen ei kuulu enää nykyiseen sivistyneeseen maailmaan.
Sukulaisesi on varmasti oikeasti huolissaan sinusta ja rakastavat sinua valtavasti koettaessaan saada sinut järkiisi. Minä sinuna valitsisin oman sukuni.
Kyllä niitä kunnon miehiäkin täältä vielä löytyy. Aika saattaa parantaa henkiset haavat, mutta tuollaista leikkausta ei siitä vaan peruuteta. On tietenkin eri asia jos värkeissäsi on ihan oikeasti jotain vikaa ja aiheuttaa ruumiillista vaivaa sinulle, mutta tuo ei kuulosta muulta kuin ympärileikkaukselta jota on yritetty kieltää lailla ympäri maailmaa.

Voimia sinulle! Tee oikea päätös! :hug: Älä anna itseäsi alistettavan tuollaiselle kohtelulle. Leikkaisitko korvasikin irti tai jotain muuta jos miehesi haluaisi?

toooosi järkevää...
suostut miehes tahtoon leikellä itseäs. ja hetken päästä ihmettelet kun olet alistettu kotiorja ja mies tekee mitä huvittaa. muutenkaan en tajua mitä ihmiset, siis naiset näkee noissa "niin ihanissa" ählämeissä...yök.

Yhteistyössä