Missä te säilytätte duploja?

Alaston lohikäärme

Aktiivinen jäsen
09.12.2007
16 436
3
36
Meillä on tuolla jemmassa vaikka kuinka monta pakettia duploja ja niitä on ennestäänkin aika paljon. Nyt ne vielä nippanappa mahtuvat tuollaiseen ikean lekman-laatikkoon, mutta kun kaikki jemmapaketitpaketit on avattu, niin ei ne enää mahdu siihen millään ilveellä.

Mitään sängynaluslaatikkoa en halua.

Millaisessa paikassa te säilytätte teen duploja?

Meillä on sellaisessa tosi isossa muovilaatikossa, jossa pyörät alla ja kannessa sellaiset legonyppylät. Citymarketista ostin joskus pari vuotta sitten.

Mut kun mä haluaisin jotain muuta ku muovilaatikon, mut silti käytännöllisen säilytyspaikan niille.
Mietin jo jotain isoa kangassäkkiä jostain kivasta kankaasta, mutta missäs sitä sitten säilytän?

Sängynaluslaatikon etu on tosiaan se, että se ei ole syvä. On tosi vaikea etsiä erikoispaloja kasan alta.

Meillä on neljä laatikkoa. Yksi legon iso oma laatikko tekniikkaduploille (myyntipakkaus), yksi Ikean vesla valmiille ajoneuvoille, toinen peruspalikoille ja kolmas erikoispalikoille. Joskus kuvittelin että kansiakin noissa käytettäisiin, mutta pursuavat pahasti yli... Sijoitettuna hyllystöön alimmaiseksi.

IKEA | Storage | Small storage | VESSLA | Storage crate with castors

Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme;22637186:
Mietin jo jotain isoa kangassäkkiä jostain kivasta kankaasta, mutta missäs sitä sitten säilytän?

Mulla oli 5 vuotta sitten upea visio noista kangassäkeistä ja käytäntö on osoittanut että ne eivät toimi. Säkeistä on vaikea löytää mitään tiettyä esinettä/palaa, ne eivät pysy helposti auki kun pitäisi palat koota (suuaukko), jne.

Sisutuksellisia elementtejä tai isompien lasten huoneeseen. Tai jos äiti hoitaa siivouksen eikä lapsi (ja sieltä ei ole tarkoitus itse hakea mitään)

Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme;22637196:
No niitä on meillä kyl neljä, mut musta on hassua jos koko expedit-hylly on kohta täynnä duploja. :xmas:

No se lajitteluhan vain helpottaa niiden legojen käyttöä.

Meillä on iso lundia-hyllystö täynnä legoja :ashamed: Kun meillä ei paljon muita leluja tunneta :)

Mulla oli 5 vuotta sitten upea visio noista kangassäkeistä ja käytäntö on osoittanut että ne eivät toimi. Säkeistä on vaikea löytää mitään tiettyä esinettä/palaa, ne eivät pysy helposti auki kun pitäisi palat koota (suuaukko), jne.

Sisutuksellisia elementtejä tai isompien lasten huoneeseen. Tai jos äiti hoitaa siivouksen eikä lapsi (ja sieltä ei ole tarkoitus itse hakea mitään)

No kun mä ajattelin tehdä sellaisen ison pyöreänmuotoisen palan ja siihen reunaan kiristysnauha. Niin, että sen sais niinku kokonaan levitettyä. Mut edelleen se säilytys on ongelma.

Noi vesslat näytti kyl kovin kivoilta, mut, mut...

Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme;22637241:
No kun mä ajattelin tehdä sellaisen ison pyöreänmuotoisen palan ja siihen reunaan kiristysnauha. Niin, että sen sais niinku kokonaan levitettyä. Mut edelleen se säilytys on ongelma.

Noi vesslat näytti kyl kovin kivoilta, mut, mut...

Sehän oli hyvä idea! Sitten vaan matto suppuun, kun leikit loppuu! Tosi kätevää! Laita joku kiva koukku seinälle ja siihen roikkumaan?

[QUOTE="Lilli";22637261]Sehän oli hyvä idea! Sitten vaan matto suppuun, kun leikit loppuu! Tosi kätevää! Laita joku kiva koukku seinälle ja siihen roikkumaan?[/QUOTE]

Mihin kaikki ylimääräinen nauha? Siis jos sen haluaa leväistä auki, sitä nyöriä tulee paljon ja supussa taas se kaikki nyöri on extraa ulkopuolella. Pienet duploikäiset eivät itse pakosti saa kassia koukusta (tai kuten meillä, ikean halpiskoukut joustivat)

[QUOTE="Lilli";22637261]Sehän oli hyvä idea! Sitten vaan matto suppuun, kun leikit loppuu! Tosi kätevää! Laita joku kiva koukku seinälle ja siihen roikkumaan?[/QUOTE]

Meillä oli tollanen kun oltiin pieniä. Äiti teki. Sitä säilytettiin vaan huoneessa lattialla leluarkun vieressä.

Viimeksi muokattu:
Valmiit autot ja työkoneet ovat seinällä hyllyllä, ukkelit&pienet erikoispalat ovat omassa Hammarplastin pienehkössä muovilaatikossa, kaikki loput (peruspalikat yms.) ovat isossa pyörällisessä kannellisessa muovilaatikossa leikkihuoneen lattialla.

Yhteistyössä