Missä teidän supistelut tuntui?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja supistelija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

supistelija

Vieras
mulla on ollut mahan kovettumis suppareita ja selässä tuntuvia, siis harjoitussuppareita,mutta entäs ku tulee ne oikeat milloin lähdetään synnyttämään? Missä ne tuntuu ja miten? Mistä erottaa onko ne kumpia oikeita vai harjoitus? Mulla nimittäin on ollut aika kivuliaatki harjoitussupparit:(

mulla synnytyssupistukset tuli aina niin, että ensin tuntui pari sekuntia vaan selässä ja sit ne ikään kuin kiersi alavatsalle. Kipua on vaikea kuvailla. Moni sanoo, että kuin satakertaiset menkkakivut, mut mulla ne oli kyllä erituntuisia... Mut siis kyllä ne oikeesti erottaa harjoitussuppareista. Mikä rv sulla nyt on?

mulla ei taas erottanut mitenkään harjoitussuppareista,ei siis ollut kipuja tai mitään.Ainoo vaan kun heti tuli niin säännöllisesti niin tiesin että nää on varmaan Niitä!

Alkuperäinen kirjoittaja niina22:
mulla ei taas erottanut mitenkään harjoitussuppareista,ei siis ollut kipuja tai mitään.Ainoo vaan kun heti tuli niin säännöllisesti niin tiesin että nää on varmaan Niitä!

Sä oot sit päässyt helpommalla ainakin avautumisvaiheessa!

Mulla tuntui selässä ja alavatsalla. Selässä todella kipeinä. Ne oli semmoista polttelevaa tunnetta. Ihan kuin selässä ja vatsalla olisi "palanut" jotain.

Säännöllisyys ja jatkuvuus on hyvä merkki oikeista supistuksista.

Mulla tuntui lantiolla ja koko alaosassa, reisillä ja alavatsalla. Ja kipua ei todellakaan tajua ennenkuin sen kokee. Mulla tuli mieleen että jollain keskiaikaisella kidutuslaitteella olisi hitaasti väänntetty lantiota pois paikoiltaan |O

Selästä alko sellanen polttava kipu joka veti vatsan ihan kovaksi ja juurikin se säännöllisyys kun ne ei todellakaan loppunu parin tunnin jälkeen vaan tihenivät koko ajan ja kyllä ne erottaa harjotus suppareista

Alkuperäinen kirjoittaja ao:
Alkuperäinen kirjoittaja niina22:

Sä oot sit päässyt helpommalla ainakin avautumisvaiheessa!

no niin kait,mut arvaa ahdistaako kun nyt oon raskaana ja oon ruvennut miettimään että osaanko lähteä tarpeeksi ajoissa sairaalaan (matkaa n.tunti) jos taas supistelut ei tunnu missään? ei siis missään vaiheessa tuntunut lainkaan.

kivut synnytyksen jälkeen olivat sitten ihan toista :x

Alkuperäinen kirjoittaja supistelija:
miten ne lasketaan, en muista yhtään? Eli milloin on aika lähteä ja pakata kimpsut ja kampsut?

synnärillä sano mulle kun eka kerralla soitin ja puhelin et n 10 min välein tulee et ei kannata sillo vielä lähteä et sit kun tulee 2-3 kpl 10 min sisään niin sitte aletaan olla valmiudessa
itse lähdin siinä kohtaa kun puoli neljästä kuuteen oli supistellu 3-5 min välein
enkä enää todellakaan kykentyny kärvistelemään kotona kuuman suihkun tai lämpöpussin kanssa

Alkuperäinen kirjoittaja supistelija:
miten ne lasketaan, en muista yhtään? Eli milloin on aika lähteä ja pakata kimpsut ja kampsut?

muistaakseni parisen tuntia säännöllisesti ja vähintään 5min välein.uudelleen synnyttäjälle en muista.varmaan aikasemmin? mut jos soittaa omalle synnärille niin sieltä osaavat neuvoa.
mulla ne oli kyllä selkeitä ja säännöllisiä heti. et ei ollut epäilystäkään. oli pakko liikkua että kesti kivun ja oksetti välillä ja pystyi ns hengähtämään suppareiden välillä.

muoks ja lisäksi kun ei pysty enää kotona olemaan.

Alkuun vain alavatsalla, sitten myös selän puolella kun alkoi jo edetä synnytys. Myös minulla oli kivuliata harkkasuppareita, mutta sitten kun ne oikeat alkoi niin kipu oli ihan eri sfääreissä, kyllä ne oikeaksi tiesi. Ekasta oli tietty vaikea erottaa, mutta kahdessa seuraavassa sitten jo eri asia... :)

No mä en tienny eded laitokselle mennessä laittaako ne kotiin vai ei. Olin 3cm auki ja ainoastaan tuntui kuin pientä menkkakipuilua, ei mitään "supistuksia" mä sanoinkin että koskee sillai kokoajan jonkinverran...
Ei mulla ollu mitään suppareita koko raskausaikanakaan tai sitten en edes tunnistanu niitä suppareiksi...

Yhteistyössä