Missä tilanteessa sinä olisit valmis olemaan eron tullen etävanhempi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mä mietin jos meille nyt tulisi ero, niin ainoastaan mun erittäin vakava sairastuminen saisi mut ryhtymään etävanhemmaksi. Lapset ovat niin pienet, ja olen ollut heidän kanssa kotona viimeiset 4 vuotta, että ainoastaan niin vakava sairastuminen, että en enää kykenisi hoitamaan lapsia, saisi minut antamaan lapset isälleen. Isässä ei ole mitään vikaa, loistava isä, mutta lasten pääasiallinen hoitovastuu on kuitenkin tähän asti ollut mulla. Jos lapset olisi isompia, sanotaan teini-ikäisiä, niin sitten tilanne olisi eri. Varmaan perheenä mietittäisi asiaa yhdessä. Silloin en olisi niin ehdoton tässä asiassa.

Jäin miettimään tätä asiaa kun sain kuulla parista tapauksesta jossa lapset oli jäänyt isälleen, siis ihan pienet alle 3v, eikä äideillä mun tietääkseni ole mitään sairautta tai muuta sellaista selvää syytä tähän ratkaisuun. Jokainen tietysti tekee kuten parhaaksi näkee, mutta jäin pohtimaan millaisia syitä muilla voisi olla ryhtyä etävanhemmaksi.

jos lapsilla olisi parempi olla isänsä kanssa. mutta sit taas, jos tulisi ero niin meille paras vaihtoehto olisi varmaan 50-50. että en näkisi olevani sillon etä.

En minäkään antaisi lapsia isälleen. Muuta kuin just tuo sairastuminen olis ainut syy. Ja meijän isä ei varmaan edes haluaisi lähivanhemmaksi :D niin paljon hoidan minä noita lapsia nyt yhdessä ollessakin :) kyllä isäkin kipeitä lapsia jää sentään välillä hoitamaan että äiti pääsee töihin :)

Alkuperäinen kirjoittaja Tönt;26288019:
jos lapsilla olisi parempi olla isänsä kanssa. mutta sit taas, jos tulisi ero niin meille paras vaihtoehto olisi varmaan 50-50. että en näkisi olevani sillon etä.

Mitkä olisi sellaisia syitä et sä näkisit et lasten on parempi olla isällään?

No jos mun mies olis sellainen että siihen vois luottaa että lapset on se hoivassa turvassa niin voisin koska vaan ryhtyä etävanhemmaksi. Valitettavasti tilanne on se että eivät ole hyvässä hoivassa isänsä kanssa.