Missä vaiheessa alkoi raskauden (aamu)pahoinvointi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja R86
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

R86

Jäsen
17.04.2009
191
0
16
Täällä on yk 1 menossa ja kiertopäivä 21. Kävin äsken oksentamassa. Voisiko olla raskauden pahoinvointia jo näin aikasessa vaiheessa vai onko jotain ihan muuta? Kokemusta raskaudesta ei itsellä ennestään ole. Ovis mulla saattoi olla jossain kp 12-13.

Kertokaapa omia kokemuksianne raskausajan pahoinvoinnista. Millaista oli ja missä vaiheessa se alkoi?

Ekassa rv 7 ja tokassa rv 5. Sitä ennen viikon verran öklö olo, varsinkin jos ei syönyt kunnolla. Mutta sitten molemmissa alkoi voimakas raskauspahoinvointi, joka molemmilla kerroilla helpotti vasta tasan vuorokauden kuluttua synnytyksestä...

Pahoinvointi, jonka tunnistin raskauden aikaiseksi, alkoi noin viikolla 5. Pahoinvointi joka-aamuisena jatkui viikolla 14 ja sen jälkeen iltapahoinvointia ja satunnaista pahoinvointia, jos syö liikaa tai edellisestä syömisestä on liian kauan.

Ennenkuin testiä olen koskaan ehtinyt tehdä. Aina ne jatkuvat oksentelut ovat ehtineet paljastaa mistä on kyse, sitten testillä varmistettu. Menkkojen poisjääntiä en ole ehtinyt huomata tai ihmettelä koskaan ennen oksentelua.

Ekassa raskaudessa oli vain lievää pahoinvointia, toisessa raskaudessa alkoi pahoinvointi 4+1 ja siksi testasin. Mutta koskaan ei ole aamupahoinvointia, aina vaan iltapäiväpahoinvointia.

rv.5 eli noin viikko testin tekemisestä. Riitti viikolle 13 asti (loppui hetkeksi viikolla 12 ja tuli sit viikon päästä takasin pariksi päiväksi) ja oli ihan kamalaa :x Kokoajan pala kurkussa ja välipaloja piti syödä alvariinsa, että olis helpompi olla. Suolasta syömistä piti olla, makeesta tuli vielä kamalampi olo :(

Mulla on aina alkanut jo n. viikko ovuloinnista. Tässä raskaudessa sitä jatkuikin sitten "ympärivuorokautisena" n. vkolle 24 asti, sen jälkeen enää muutamia kertoja viikossa (nyt rv 29).

Yhteistyössä