Missä vaiheessa alkuraskaudessa todetaan..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kalamama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kalamama

Aktiivinen jäsen
17.02.2006
1 874
1
36
että raskaus on tuulimuna tai kohdunulkoinen? Kyllä kai kohdunulkoinen aika alussa alkaa oirehtia, eikö? Millä viikoilla viimeistään se asia selviää? Jännittää (taas) kaikki nämnä raskauteen liittyvät jutut, olisi kiva jos joku osaisi kertoa ihan faktaa.. Tuulimuna kai voi selvitä vasta 12vkon uä:ssä?

No, minä en ole menossa varhaisultraan, täytyy yrittää pinnistellä sinne vkolle 12. Mutta jos on tuulimuna niin eikös sekin tyhjennysvuodolla tule pois? Tuleeko automaattisesti? Kiitos kaikille vastauksista, kohta voi vähän huokaista kun alkaa viikkoja kertyä..

Alkuperäinen kirjoittaja kalamama:
No, minä en ole menossa varhaisultraan, täytyy yrittää pinnistellä sinne vkolle 12. Mutta jos on tuulimuna niin eikös sekin tyhjennysvuodolla tule pois? Tuleeko automaattisesti? Kiitos kaikille vastauksista, kohta voi vähän huokaista kun alkaa viikkoja kertyä..

Mulla todettiin ultrassa rv 9+jotain.
Ei ollut mitään oireita siitä, eikä alkanut vuotamaan itsestään.

Mulla annettiin aikaa tyhjentyä itekseen pari viikkoa ja ku näin ei käyny niin joskus 9+ tyhjennettiin lääkkeellisesti. Oli tosi helppo juttu ainakin mun kohdalla, kun ei sitä raskausmateriaalia ollut niin paljon.

Mutta toivottavasti et näillä tiedoilla tee mitään! =) Onnea odotukseen!

No ei ole itsellä kokemusta, mutta sukulaisella on usein kohdunulkoinen ollut.

Se on alkanut oirehtimaan kovilla kivuilla yleensä hänellä rv6 jälkeen. Ja aina on joutunut kaavintaan tai lääkkeelliseen tyhjennykseen.

Tuulimunaakaan ei välttämättä erota normaalista raskaudesta vasta kuin ultrassa. Ja silloinkaan ei välttämättä ala tulla itsekseen...

Varmintahan olisi mennä varhaisraskauden ultraan, mutta aina siihen ei ole mahdollisuutta.

Tuo kohdun ulkoinen saattaa olla toisinaan helpompi havaita juuri kovista kivuista johtuen ( näitäkään ei kaikille ehdi tulla ) ja silloin pääsee ultraan selvittämään kivun syytä, jossa tämä sitten yleensä todetaankin.

Samoja pelkoja oli itselläkin ja kyttäsin kaikkia oireita ihan ekoilla viikoilla...kaikki oli kuitenkin onneksi juuri niinkuin pitääkin kun mentiin np-ultraan.

Koeta nauttia raksaudesta, tiedän erittäin hankalaa, mutta kannattaa koettaa...näille tapahtumille kun ei itse voi mitään, vaikka kuinka murehtii

:hug:

Mulla todettin KU rv5+ kuitenkin hcg nousi nousemistaan ja vuotoa oli 3vkoa...sitten vkolla 8+ munatorveen ängennyt istukka repi torven ja jouduttin tähystyksellä poistaan. Ja kivut niin kovat että lanssilla lähin sairaalaan.

Joo varasin sen uä:n kuitenkin, sattuu viikolle 6+6. Eli reilun viikon kuluttua on. Pakko oli varata oman mielenrauhan säilyttämiseks vaikka kirpaseekin lompakossa aika tavalla :/

Alkuperäinen kirjoittaja kalamama:
Joo varasin sen uä:n kuitenkin, sattuu viikolle 6+6. Eli reilun viikon kuluttua on. Pakko oli varata oman mielenrauhan säilyttämiseks vaikka kirpaseekin lompakossa aika tavalla :/

tuosta lompakosta, mulle annettiin yksityisellä lääkäriasemalla puhelimitse hinta-arvioks noin 150?. Maksettaessa olin ihan äimänkäkenä kun se täti sanoi; "se ois sitten 40?" :D passas mainiosti.. siitä lähti kelakorvaukset ja tuli vähän halvemmaks kun sillä ultraajaukolla oli omat laitteet :)

Yhteistyössä