Missä vaiheessa annat luumeiselle lapselle lääkettä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierasm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierasm

Vieras
Lapsella kuumetta +/- 38 astetta, vähän ressukan olonen, väsynyt ja haluaa syliin paljon. Kuitenkin ihan hyvän tuulinen ja ei vaikuta mitenkään kärsivältä niin mietin, että annanko särkylääkettä vai en.. Lapsi ei lääkettä kuitenkaan mielellään ota vaan aina on tappelu asiasta. Yötä vasten annoin, että saa nukuttua mutta entä nyt päivällä? Lapsi on 3v.

Mä annan kyllä kuumeiselle lapselle lääkettä jos on kiukkuinen tai oleminen muuten hankalaa. Otan mä itsekin sairaana lääkettä, miksei lapselle sitten saisi antaa?

Ap mitä lääkettä annat lapselle jos siitä taistelee? Nestemäistä vai esim. Pamol-F?

[QUOTE="AV-mamma";30677705]Lastenlääkärien mukaan lapsen kuumetta pitää aina laskea. Annan aina lapselle lääkettä, jos hän on kuumeinen, koska harvemmin sairastaa kuumetauteja.[/QUOTE]

Höpöhöpö. Lapsilla nousee kuume herkemmin kuin aikuisilla, eikä pueni kuume haittaa, päinvastoin siitä on hyötyä, eikä todellakaan heti anneta lääkettä.

Itse annan, jos lapsen vointi muuten on surkea tai koskee.

Kyllä meillä on lähes aina lääkitty kuumeinen lapsi, johan se helpottaa oloakin kuten nukkumista.

Pamolia saa tabletteinakin jotka on imeskeltäviä. Ne on olleet meillä tosi käteviä ja hyvänmakuisia, menis hyvin 3-vuotiaalle taaperolle joka inhoaa ottaa litkuja.

Ite otan flunssassa buranaa vaikkei olis juuri lämpöäkään. Auttaahan se kurkkukipuun ja epämääräisiin lihaskipuihin. Ajattelisin että lapsellakin voi olla kipuja flunssassa vaikkei niistä osaisi kertoa joten melko herkästi lääkitsen.

...vaan merkki kropan taistelusta virusta tai bakteeria vastaan. Korkeaa kuumetta (38,5-) kannattaa lääkitä, tai jos lapsella selkeästi kurja olla. Pieneen lämpöilyyn ei suositella lääkettä annettavan, koska kuumeella on oma tarkoituksensa. Lasten (niin kuin aikuistenkin) olisi hyvä myös osittain "kuumeilla kuume pois". Kuume myös rauhoittaa lasta, eli paranee nopeammin kun ei jaksa niin riehua. Mutta kuten sanoin, on myös oma aikansa lääkkeelle. Kyllä sä sit huomaat kun on aika lääkitä :) Meillä myös poika ei millään haluaisi lääkettä ottaa, mutta välillä sitä on vaan pakko antaa.

Heti kun on kipeä, koska onhan sitä lämpöillessäkin monella päänsärkyä, lihaskipua yms. En oikein usko sellaiseen että pientä kuumetta ei saisi alentaa lääkkeillä, koska en ole huomannut että moinen KÄYTÄNNÖSSÄ vaikuttaisi yhtään mitenkään sairastamisen kestoon tai jälkitauteihin. Taitaa olla vähän vanhanaikainen uskomus, minustakin nykyään lääkärit suosittelee lääkitsemään lasta heti ja riittävästi jos on kipeä.

Meidän 3 v ottaa ihan kiltisti sitä buranaa nestemäisenä, siinä lienee joku mansikan maku. Panadolia ei ota yhtä mielellään. Varmaan kokeilemalla selviää mikä on omalle lapselle miellyttävin lääke ottaa ja onko parempi että on nestemäinen vai tabletti.

Meille kyllä lastenlääkäri antoi tämän "vanhan" neuvon, eli kuume ei ole ongelma jos lapsi ei ole äärettömän tuskainen. Siis pieni kuume, se 38+/- . Kuume on kehon luontainen keino hoitaa sairautta eikä sen merkitystä pidä aliarvioida. Illalla hyvä antaa, että saa nukuttua kunnolla. Mutta turhaa lääkintää tulee välttää. eiköhän buranan ja panadolinkin vaaroista ole jo tarpeeksi lehdissä kerrottu...ne ei täysin harmittomia aineita ole

• Tykkää
Reactions: TiiBii
[QUOTE="leeni";30678083]Meille kyllä lastenlääkäri antoi tämän "vanhan" neuvon, eli kuume ei ole ongelma jos lapsi ei ole äärettömän tuskainen. Siis pieni kuume, se 38+/- . Kuume on kehon luontainen keino hoitaa sairautta eikä sen merkitystä pidä aliarvioida. Illalla hyvä antaa, että saa nukuttua kunnolla. Mutta turhaa lääkintää tulee välttää. eiköhän buranan ja panadolinkin vaaroista ole jo tarpeeksi lehdissä kerrottu...ne ei täysin harmittomia aineita ole[/QUOTE]

Me ei olla koskaan saatu lastenlääkäriltä tai muiltakaan lääkäreiltä tuollaista neuvoa. Ja minä käytän lapset todella herkästi lääkärillä. Aina sanottu että hyvin voi antaa panadolia ja tai buranaa. Kukaan tuskin väitti niitä harmittomiksi aineiksi joita voisi napsia kuin leipää, mutta ei meillä lapset jatkuvasti olekkaan kipeänä. Kipulääkkeet on kipuja varten, ja jos lapsi on selvästi kipeä niin lääkettä tulisi hänelle antaa, sanoi kuumemittari mitä tahansa. En näe kovin mielekkäänä että pitäisi odottaa kunnes toinen on tajunnan menetyksen rajamailla tai kouristuksen kourissa, ennenkuin sitä lääkettä voi antaa. Puhutaan kuitenkin lääkkeistä jotka on vielä sieltä miedoimmasta päästä. Otetaan lääkettä päänsärkyynkin, joten miksi kuumeen aikaista päänsärkyä ei tulisi lääkitä, jos kuumetta ei ole tarpeeksi?

Ja kiinnostaisi tietää että paraneeko teidän lapsi jotenkin nopeammin tms, jos häneltä lääkettä kivuissa pantataan?

[QUOTE="Sannan";30678096]Buranaa kurkkukipuun?
ei jumalauta mitä pässejä!
varmaan buranaa käytätte myös jos tulee saunassa kuuma.[/QUOTE]

Itse olet pässi. Minä otan myös buranaa kurkkukipuun, koska minulla kurkkukipu säteilee pahasti korviin, en pysty edes nielemään vettä saatikka ruokaa ilman kovaa kipua. Mutta sulla kurkkukipu varmaan on joku pieni kutituksen tunne, eihän sitä lääkettä silloin tarvitsekkaan.

Mä otan aina buranaa kurkkukipuun ja toki annan lapsellekin. Mutta en näe mitään järkeä antaa lämpöön kuumetta alentavaa. Lämmöllä kun on tarkoitus. Asia erikseen sitten kun kuume nousee vaarallisen korkeaksi.

(ja kuumekouristusherkillä asia erikseen!)

[QUOTE="lähihoitaja";30678110]Itse olet pässi. Minä otan myös buranaa kurkkukipuun, koska minulla kurkkukipu säteilee pahasti korviin, en pysty edes nielemään vettä saatikka ruokaa ilman kovaa kipua. Mutta sulla kurkkukipu varmaan on joku pieni kutituksen tunne, eihän sitä lääkettä silloin tarvitsekkaan.[/QUOTE]

jos joku säteilee niin ne on sun aivot jotka säteilee pelkkää PASKAA !

Mä otan aina buranaa kurkkukipuun ja toki annan lapsellekin. Mutta en näe mitään järkeä antaa lämpöön kuumetta alentavaa. Lämmöllä kun on tarkoitus. Asia erikseen sitten kun kuume nousee vaarallisen korkeaksi.

(ja kuumekouristusherkillä asia erikseen!)

Toivottavasti otatte myös buranaa kun käytte paskalla,kyllähän sekin ottaa kipeetä.
Meillä käytetään kokaiinia ennenkuin niistetään nenä.

Yhteistyössä