Missä vaiheessa äp:n vaatteet ovat olleet sopivia teidän vauvoille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja odottaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

odottaja

Vieras
Eilen hain äitiyspakkauksen postista ja onhan se näin esikoisen kohdalla jännää katsella, mitä kaikkia pieniä ihanuuksia sieltä löytyy... :)
Vaatteet vaikuttivat kuitenkin omaan silmääni (ja verrattuna niihin mitä olen jo ostanut) aika isoilta. Esim. tutan 60 cm bodyt ja potkarit olivat mielestäni reiluja. Ja 56 cm bodyja taisi olla tasan yksi kappale. Onko nuo vaatteet olleet teillä käytössä heti alussa vai oletteko hankkineet itse pienempiä vastasyntynyttä varten? *Ihan hukassa, mitä vaatteita pitäisi hankkia ja minkä verran*

mä oon tähän mennes pitänyt nuorimmalla uudesta pakkuksesta vain sitä bodya missä saa käännettyä ne hihat "kiinni". Meillä neiti 1kk ja noin 3700g ja 52,5cm nyt. Aika kauan menee jos kasvaa nykyistä tahtia että on hyvät. Ehkä joskus kuukauden päästä...

No näyttääpä tosiaan olevan kovin yksilökohtaista... Minkä kokoisia vaatteita sitten olette käyttäneet vastasyntyneillänne alussa? Voiko 56 cm vaatteet olla jollekin jo heti liian pieniä? Ja minkä verran sellaisia perusvaatteita oikeasti tarvii alussa? Kone pyörii kuitenkin tosi usein kestovaippojen takia.

meille oli pikkukakkosella syntyessä mittaa 55cm ja 56:set vaatteet jäi kaikki käyttämmättä kun kirrasivat. tosin poika kasvoi älyytöntä vauhtia koska 3kk ikäisenä otettiin käyttöön 74: set vaatteet. 7kk iässä 80 cm vaatteet ja 11kk iässä 86:set. nyt poika 1v 4kk ja pituutta 83,5 eli edelleen 86: set käytössä.

esikko käytti aikanaan 86cm kokoisia melkein 2v asti.

tuli osteltua 56 jonkun verran mutta ainut joka mahtu meitin herran päälle oli tutan potkupuku tuossa koossa jotenkin bodeissa oli liian lyhyt niskahaaraosuus potkareita en uskaltanut ostaa edes

Minkähän kokoisia vaatteita sitä sitten oikein kannattaisi ostaa...esikoista minäkin odottelen. Äitiyspakkaus on haettu ja tosiaan siellä vaan yksi kietaisubody 56cm. Uskaltaako panostaa kokoon 60-62... kun ei viittisi "turhaan ostaa" pienempiä...hihojahan voi kääriä ja silleen...

meillä suuri osa äp:n vaatteista jäi lähes käyttämättä. Varsinkin potkuhousut oli sopivia vasta kun neidit lähtivät kävelemään, eikä silloin olleet enää kovinkaan käytännölisiä.

Toppapuku oli liian iso vauva-vaiheessa ja seuraavana talvena tarvittiin jo kosteussuojattua haalaria, kun pyörittiin limessa ja loskassa.

Mä ostin paljon 56-68 kokoisia vaatteita. Ne menivat meillä pitkään. Tytöt molemmat pieniä ja ruuminnrakenteltaan siroja.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
meillä suuri osa äp:n vaatteista jäi lähes käyttämättä. Varsinkin potkuhousut oli sopivia vasta kun neidit lähtivät kävelemään, eikä silloin olleet enää kovinkaan käytännölisiä.

Toppapuku oli liian iso vauva-vaiheessa ja seuraavana talvena tarvittiin jo kosteussuojattua haalaria, kun pyörittiin limessa ja loskassa.

Mä ostin paljon 56-68 kokoisia vaatteita. Ne menivat meillä pitkään. Tytöt molemmat pieniä ja ruuminnrakenteltaan siroja.

siis LUMESSA...

Me ostettiin muutama 56 vaate, joilla pärjättiin ihan hyvin. 62 koon vaatteet jäivät meillä todella vähälle käytölle. Jatkossa noita 62 vaatteita hankin vain muutaman.
Esim. bodyissa ei mun mielestä haittaa vaikka onkin hiukan iso, hihat saa käärittyä, jos tarvii. Sama pätee housuihin.

Mut tämähän vain mun mielipide :D

Yhteistyössä