Missä vaiheessa lapsi naama menosuuntaan turvaistuimessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hulina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hulina

Vieras
Meillä on nyt tyttö 1v 4kk ja ollaan mietitty, että missähän vaiheessa sitä siirtäs sen istumaan kasvot menosuuntaan? Missä vaiheessa muut olette tehneet sen? Kun ei yhtään vielä haluaisi noin pientä siirtää, mutta ongelmana meinaa olla se, että tyttö on todella pitkä ja jalat ei meinaa mahtua enää kunnolla olemaan, kun selkänoja ottaa vastaan ja edessä istuvallakin aika ahdasta, kun kumpikin ollaan miehen kanssa pitkiä ja penkki pitäisi olla suht takana pidemmälle ajettaessa etenkin. =/

Meillä siirrettiin kun poika täytti 3v. Pitkillä matkoilla olin itse takapenkillä just sen takia kun ei etupenkkiä saanut ihan niin taakse kuin mitä olis omat jalat vaatineet.

Tsiisus, eihän meillä tyttö mitenkään mahdu olemaan noin pitkälle selkä menosuuntaan. :-O Kun tosiaan jalat jo nyt koukussa joutuu olemaan, kun ottaa jo kii selkänojaan niin pahoin. Ja en mä takana mahdu myöskään matkustaa, kun kuskikin niin pitkä että jalkotila jää aika minimiin takana.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Tsiisus, eihän meillä tyttö mitenkään mahdu olemaan noin pitkälle selkä menosuuntaan. :-O Kun tosiaan jalat jo nyt koukussa joutuu olemaan, kun ottaa jo kii selkänojaan niin pahoin. Ja en mä takana mahdu myöskään matkustaa, kun kuskikin niin pitkä että jalkotila jää aika minimiin takana.

Nyt herää pakosti kysymys, että minkälainen istuin ja minkälainen auto teillä on tai sitten on ihan jumalattoman iso 1-vuotias? :o

3-vuotta on ohje mutta palstalta saa lukea että ihan vuosikkaitakin aletaan kääntelemään...Itse kuljetin 3-vuotiaaksi...minusta turvallisuusohjeet tulevat ennen mukavuusjuttuja

Meillä istuimena Maxi Cosi Mobi ja autona ei-mikään-suuren-suuri Honda Civic. 1 v 11 kk ja 95 senttinen pitkäkoipi istuu selkä menosuuntaan ihan mielellään ja mukavasti. Ja saa istuakin ainakin 3-vuotiaaksi. Apukuskin paikalla istuu isi 185 senttiä, ei tilavasti mutta ei hankalastikaan.

Alkuperäinen kirjoittaja NallePuh82:

Nyt herää pakosti kysymys, että minkälainen istuin ja minkälainen auto teillä on tai sitten on ihan jumalattoman iso 1-vuotias? :o

Istuimena on britax multitech ja autona renault megane missä on törkeen pienet jalkotilat. Tytöllä pituuta lähemmäs 90cm, mutta koivet on sen verran pitkät, että kyllä ne siinä on niin että koukussa joutuu olemaan.

Istuimen ohjeissa lukee näköjään, että sopii molemmin päin istuttavaksi alusta asti.

Alkuperäinen kirjoittaja Millipidetär:
3-vuotta on ohje mutta palstalta saa lukea että ihan vuosikkaitakin aletaan kääntelemään...Itse kuljetin 3-vuotiaaksi...minusta turvallisuusohjeet tulevat ennen mukavuusjuttuja

No minusta ainakin huono homma silloina alkaa olla jos ei mahdu enää istumaan lapsikaan kuin jalat huonossa asennossa. Ei sekään enää kovin mukavaa ole.

meillä ei myöskään poika 1v3kk viihdy autossa ollenkaan ja epäilen että johtuu siitä että on selkä menosuuntaan.. Ollaan harkittu penkin kääntämistä, jospa se vaikuttaisi viihtyvyyteen...

meille kerrottiin lastentarvikkeesta ihan suoraan että Britaxin multitech: iä ei kannata ostaa yksin kertaisesti siitä syystä että sitä ei ole suunniteltu selkämenosuuntaan matkustavalle, vaikka istumen saakin selkämenosuuntaan.tämä sanottiin vaikka lastentarvike myy kyseistä penkkiä.

vaihda auto!

Alkuperäinen kirjoittaja kuule:

vaihda auto!

Voi kun se olisikin noin helppoa, niin ois vaihdettu kauan sitten!! :D Mutta rahaa kun on paha ylimääräistä repiä sellaiseen nyt.

Meillä esikoinen 5 v, ja toinen hieman alle 5-vuotiaina (lapset jotain 110- cm muistaakseni silloin). Me vanhemmat ollaan aika pitkiä (yli 185 ja 175), ja hyvin mahtui tuohon saakka (two way elitet oli lapsilla istuimina). Pieni jalkojen koukussaolo ei haittaa, eivät aikuisetkaan istu autossa polvet suorina :)

Meillä siis ollaan toinen lähes 195cm pitkä ja toinen yli 180cm. Mutta pitää nyt koittaa istuttaa siihen asti, kuin suostuu siellä istumaan jalat hieman koukussakin ja kääntää sitten jos alkaa hermot mennä, kun ei ole kivaa enää pitkillä matkoilla jos ei toinen viihdy yhtään. Siihen asti vielä mennään selkä menosuuntaan.

Yhteistyössä