V
vieras
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Pelkuri:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Pelkuri:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:odotan ihan samaa, ja LAkin on elokuun alussa. Olen jostain lukenut, että naistenklinikalle pelkopolille otetaan vasta 30+ viikoilla. Ihan järkyn myöhään, mutta minkäs teet.
Sinäkin naistenklinikalle menossa synnyttämään? Haluaisitko jakaa kokemuksa aiemmasta synnytyksestä? Itse synnytin vuosi sitten kätilöopistolla ja noiden traumojen vuoksi nyt haluan toisessa paikassa synnyttää...
Tuo on kyllä hurjan myöhään, kun miettii että noita pelkotiloja kuitenkin pyörittelee koko raskausajan, eikä aina tiedä, jos synnytys käynnistyykin reilusti ennen aikojaan...
Tokkiinsa voin ajatuksia vaihtaamutta esikoista vasta menossa, ja pelkosektiota hakemassa, en niinkään ole menossa keskustelemaan ja rohkaistumaan alatien valintaan.
Ja juuri tuo myöhäisyys ahdistaa, entä jos alkaakin syntymään aikaisemmin? Rasittavaa tuo touhu! Ja niin hei muistin juuri, että sain kyllä tuossa joitakin kk sitten NKLstä kirjeen, jossa kerrottiin, että olen jonossa ja joku Nyytiryhmän yhteistietolappu mukana. Oletko saanut sitä? Jos et, on syytä epäillä neuvolan mokaa...
No en kyllä ole mitään kirjettä saanuttäytyy huomenna soitella neuvolaan uudestaan ja tarkistamaan se lähete.
Minä en sektiota halua, ihan sen vuoksi, ettei siitä ole varsinaisesti apua tuohon itse synnytyspelkoon, kuitenkin haluisin hieman positiivisemman kokemuksen kuin ensimäinen synnytys. Lisäksi kroppa mulla kesti tuon alatiesynnytyksen niin loistavasti ja toipuminen oli fyysisesti tosi nopeaa, että uskoisin sektiosta toipumisen kestävän minulla kauemmin. Psyykkiset traumat onkin sitten toinen juttu..![]()
Ok, soittele siis ihmeessä neuvolaan ja tarkista! Epäilyttää kyllä tuo, ettet ole saanut sitä lappua, sillä joulukuussa minunkin terkka sen laittoi ja joskus tammi/helmikuussa tuli se jonotieto. Toivottavasti saat apua pelkopolista! Ja kenties siellä ollaan laitoksella sitten samaan aikaan