Missä vaiheessa olette tutustuttaneet uuden kumppanin lapsille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei vieras

Vieras
Olen yksinhuoltaja, arkeeni liittyy voimakkaasti myös lapset, sillä he eivät tapaa isäänsä lainkaan. Näin siis jo monta vuotta. Nyt mukaan on tullut uusi kumppani, miesystävä, jonka kanssa viihdyn. Miehellä kaksi lasta yhteishuollossa, viikko-viikko-systeemillä. Tähän saakka olemme tapailleet aina kahdestaan, mutta toisaalta sekin rajoittaa sitten kertojen lukumäärää, kun en voi aina olla pukkaamassa lapsia hoitoon. Isoja kyllä jo ovat (8 ja 10) että vähän aikaa pärjäävät yksinkin, mutta silti. Missä vaiheessa te olette tutustuttaneet uuden kumppanin lapsille ja toisinpäin? Miten se muuttaa suhdetta?

Nykyisen kumppanin kanssa olen ollut yhdessä jo pian seitsemän vuotta. Aikoinaan kuitenkin esittelin poikani miehelleni jo hyvin alussa. Oltaisiinko pari viikkoa tapailtu.
Nykyään en välttämättä niin nopeasti esittelisi.
Oletteko puhuneet miehen kanssa asiasta? Jos olette ihan tosissanne yhdessä ja seurustelette, ettei vain ns. tapaile, niin voit ihan hyvin esitellä lapset.
Aluksihan voitte käysä porukalla vaikka tyyliin hesessä tai sitten mies käy teillä vaan nopsaa kahvilla?

Olen ajatellutkin jotain kahvittelua tähän alkuun. Ja kyllä olemme vakavissamme toistemme suhteen. Kuitenkin tilanne jännittää ainakin minua ja toivoisin että se olisi mahdollisimman luonnollinen, ei mitään väkisin vääntämistä.

Siinä vaiheessa kun tiedät että suhteesta voi tulla jotakin. Lapselle ei ole hyväksi se jos sulla tulee ja menee uusia miehiä. Eli jotain sellaista vakavampaa täytyisi olla ilmassa.

Ihan samalla tavalla esittelin, kuin oisin esitellyt jonkun uuden ystäväni. Ei siinä ole mitään jännitettävää. Jos mies vielä tulee lasten kanssa juttuun, niin ei ole mitään ongelmaa, homma etenee ihan omalla painollaan.

Ei sitä miestä heti tarvitse esitellä poikaystävänä :) Mä otin pojat mukaan jo ihan alussa, miksen olisi ottanut? Ihan samalla tavalla lapset oli mulla mukana jos tapasin jonkun uuden ystävän

kiitos kfkfkf, tuo kuulostaa juuri minulta. Noin haluan edetä. Ei mitään suurta numeroa vaan osana normaalia elämää. Kiva kuulla että se teilläkin luonnistui noin hyvin. :)

ja vaikka ihan niin, että "yks Ville tulee käymään kahvilla", ei meillä lapset ainakaan ottaneet sitä minään. Ville tuli kahville ja vähän siinä lastenkin kanssa touhusi jotain. Sit jossain vaiheessa lapset jo kyselivätkin että koska se Ville taas tulee :)

Meillä se eteni juuri noin ja kaikki lasten nähden pussailut yms tulivat silleen pikkuhiljaa. En kokenut sitä minään lapsille esittelynä :)

Voithan tosiaan alkuun esitellä miehen vaan kaverinasi, tosin noin isot lapset kyllä hoksaa nopeasti asioiden oikean laidan. Menette vaikka porukalla johonkin syömään tjs, ja kerrot, että sun kaverisikin tulee mukaan. Sellainen kauhean järjestetty esittelytilaisuus, tyyli "tänään äidin uusi miesystävä tulee tapaamaan teitä", voi olla vähän vaivaannuttava puolin ja toisin. :)

Yhteistyössä