Eron jälkeen - missä vaiheessa lapset "voi" tavata uuden kumppanin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ero
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ero

Vieras
Mikä siinä olisi sellainen sopiva aikaväli totutella siihen itse erotilanteeseen ja uuteen elämänvaiheeseen? Missä vaiheessa voi uuden kumppanin tuoda "näytille"?

En osaa sanoa, painin itse tämän asian kanssa parhaillaan. Seurustellut nykyisen miehen kanssa kohta 6 kk, mutta lapselleni isin ja äidin ero on tuoreempi juttu. Itse ajattelin odottaa vielä pari kk ainakin. Uuden miehen lapsen olen tavannut jo kauan sitten, mutta heillä onkin erosta jo vuosia.

Yleisesti pidetään fiksuna odottaa yhtä monta kuukautta, kuin lapsella on ikää. Ja tietysti, jos lapsia on enemmän, lasketaan lasten iästä kuukaudet yhteen. Vaikuttaahan se uuden suhteen alkuun, mutta kukapa ei lapsensa vuoksi tekisi oikein?

[QUOTE="vieras";27348230]Yleisesti pidetään fiksuna odottaa yhtä monta kuukautta, kuin lapsella on ikää. Ja tietysti, jos lapsia on enemmän, lasketaan lasten iästä kuukaudet yhteen. Vaikuttaahan se uuden suhteen alkuun, mutta kukapa ei lapsensa vuoksi tekisi oikein?[/QUOTE]

:laugh:

[QUOTE="vieras";27348230]Yleisesti pidetään fiksuna odottaa yhtä monta kuukautta, kuin lapsella on ikää. Ja tietysti, jos lapsia on enemmän, lasketaan lasten iästä kuukaudet yhteen. Vaikuttaahan se uuden suhteen alkuun, mutta kukapa ei lapsensa vuoksi tekisi oikein?[/QUOTE]

En ole kuullut tällaisesta laskentatavasta, mutta...

jos ajatellaan että naisella on vaikkapa kaksi teiniä iältään 14 ja 16 v niin pitäisi siis odotella 30 kk eli melkein kolme vuotta. No jospa ei nyt ihan kuitenkaan...

Ymmärrän että mitä pienempi lapsi, sitä vähemmän hän ymmärtää ja pikkaisen isompi jo vähän enemmän, mutta uskoisin asian olevan enemmän tapauskohtainen kuin laskentakaavaan perustuva :)

Alkuperäinen kirjoittaja En tiedä vastausta;27348264:
En ole kuullut tällaisesta laskentatavasta, mutta...

jos ajatellaan että naisella on vaikkapa kaksi teiniä iältään 14 ja 16 v niin pitäisi siis odotella 30 kk eli melkein kolme vuotta. No jospa ei nyt ihan kuitenkaan...

Ymmärrän että mitä pienempi lapsi, sitä vähemmän hän ymmärtää ja pikkaisen isompi jo vähän enemmän, mutta uskoisin asian olevan enemmän tapauskohtainen kuin laskentakaavaan perustuva :)

Joo, kunhan testasin meneekö täällä ihan mikä vaan läpi :D

Eikö voisi käyttää laskennassa lasten kilomääriä?

Minusta siinä on kaksi huomioitavaa seikkaa
- tarpeeksi aikaa erosta, jotta lapset ovat tottuneet siihen, että äiti ja isi eivät enää ole yhdessä
- tarpeeksi "vakiintunut" uusi suhde. Jokaista äidin tai isin uutta tyttö/poikaystävää ei kannata esitellä

Yhteistyössä