Missä vaiheessa ootte pakanneet sairaalakassin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "odottaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"odottaja"

Vieras
Ootteko pakanneet vauvan tavarat samaan vai erikseen? Ajattelin jos pakkaisin vauvalle hoitolaukkuun kotiinpaluuvaatteet ym. ja mies sais sitten tuoda hoitolaukun vasta ennen kotiin lähtöä. Tyhmä idea?

Mitä ootte pakanneet sairaalakassiin?

Monella esikoista oottaessa asiat jännittää eikä ole kiva et tullaan mollaamaan.
Mä pakkasin esikoiselta laukun rv.39. Alotin sitä jo ku äitiysloma alko mut en saanu aikasemmin tehtyä sitä loppuun :D
Mä olin niin varma (kun suvussa kukaan ei ole ennen la:ta synnyttänyt) että yli la:n menee niin jätin kassin pakkaamisenki myöhäsemmäks. Mut ei se haittaa mitään jos sen pakkaa vaikka jo äitiyslomalla jäädessä :)

Mä pakkasin laukkuun omat tavarat. Mies toi sitten pussin jossa oli vaatteet vauvalle ja kaukalon ku tuli hakemaan meitä kotiin. Joissakin sairaaloissa kuulemma onnettomat ne kaapit ettei kauheen isot määrät tavaraa sovi sinne :D

Mulla oli kyllä siinä laukussa paljon turhaa! :D
Musta kannattaa varata ittelle kotimatkalle jotkut vähän löysemmät housut. Mulla oli epparin takia vaikee istua niin oli helpompi ku housut oli löysät... Ja sen jättirätinki takia :D

Joo, samoilla linjoilla kuin kakkonen. Pakkaat kun siltä tuntuu. Mä taisin pakata lasketun ajan tienoilla. Samaan pistin omat kotiinpaluuvaatteet ja vauvan vaatteet ja kaiken muunkin.

Mä pakkasin heti kun vedet meni :D
Mulla PITI olla vielä kaksi viikkoa aikaa, mutta luonto päätti toisin.

Mä laitoin itelleni vaihtovaatteet ja vauvalle myssyn, potkiksen, bodyn, tossut ja hanskat. Niin ja ostamani pehmolelun :D Oli siellä vielä miljoona lehteä ja paljon suklaata ynnä muuta hygienia tarviketta.

Mä pakkasin kassin myös kun vedet meni kk ennen laskettua aikaa. En ollut edes ajatellut mitä tarviin mutta onneksi on mies joka toi osastolle loput myöhemmin, yli viikon siellä "hengasin" joten ei siihen osannut varautua.

pakkasin juuri ennen sairaalaan lähtöä hirveissä supistuksissa. Oli sen kassin pakkaaminen jo aloitettu mutta siinä pakkasin sen loppuun.
Ja aivan liikaa tavaraa oli mukana, itse olin sairaalan vaatteissa niin en tarvinnut kuin kotiinlähtövaatteet itelleni ja hygieniatarvikkeet. Vauvalle oli vaatteet mukana.
Lehtiä ja suklaata aion pakata paljon mukaan joulukuun laukkuun.

Niin mitä siellä oli, se unohtui eli mukaan lähti pillimehuja, lökäpöksyt ja tossut. Imetysliivejä, hygieniatarvikkeet. Harjat, meikit, pompulat ym otin myös. Pari ekaa päivää meni ettei jaksanut meikata tai muuta mutta odottavan aika on pitkä joten jaksoin jopa laittaa tukankin. Vauva kun makasi teholla ja siellä ei saanut koko ajan olla joten aikaa jäi itselle.

Vauvan kaukalon ja vaatteet mies toi kun päästiin perhehuoneeseen viidentenä päivänä.

Mä en kyllä ois enää kyenny minkäänlaisiin pakkaustoimenpiteisiin vesien menon jälkeen, kun hillittömät supistukset alkanu samointein. :D Esikoisesta en pakannu olleskaan, kakkosesta varmaan rv 35 paikkeilla, kun meinasvat että tulee pian (ei muute tullu!) ja viimesimmästä rv 34, kun oli ennenaikasen synnytyksen uhka (syntykin sitten rv 35+1).

Mulla on huomenna LA, eilen illalla laitoin viimeiset tavarat kassiin. Vauvalle on kotiutumisvaatteet. Toinen lapsi kyseessä, edelliskerrasta viisastuneena en jättänyt tällä kertaa pakkaamista vedenmenon jälkeiseen aikaan, lapsi kun syntyi alle 2 h vedenmenosta.

Vauvan kassin (kotiintulovaatteet) pakkasin ja laitoin turvakaukaloon odottamaan viime viikolla eli rv34. Omaa kassia oon pakannut tän viikon rv35, ostanut mm. ehjät/reilut mammaleggingsit, suihkugeelin ja uuden hammasharjan, imetysliivit on vielä hakematta. Oon pikkuhiljaa saanut sinne myös pari vaatetta. Sit lopuksi heitän mukaan meikit/harjat/ym. päivittäiskamat :) On kohta varmaan siis pakattu!

Esikoisesta taisin pakkailla rv37 paikkeilla, en oikein muista :)

Yhteistyössä