Missä vaiheessa raskautta hankitte vaunut ym?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Joo eli milloin ootte hankkinut vaunut vauvalle? Ja muut isommat tarvikkeet, esim. sängyn ja turvaistuimen? Itsellä menossa rv 26 ja alkanut miettimään tavaroiden hankintaa, niin tuli mieleen että missä vaiheessa muut hommaillu noi tavarat.

Esikoisen aikaan hommattiin vasta paria päivää enne la ja vauvan synnyttyä turvakaukalo.
Oli tuskaa kävellä ison mahan ja turvoneiden jalkojen kanssa.

Kuopuksen kohdalla hankittiin kaikki valmiiksi rv 30-35

Eilen kävin vaunut ostaa kirppikseltä kun kerta myynnissä olivat ja nyt rv 25+1, turvakaukalo ostettii jo reilu kk sit koska oli alennuksessa, muuta ei sitten vielä olekkaa..Eli sitä mukaa pikkuhiljaa hankitaan kun sattuu eteen kävelee edullisesti.

Esikoista odottaessa kaikki paitsi pinnasänky oli valmiina jo raskauden puolivälissä, sängyn ostin noin 3 kk ennen vauvan syntymää. Vaunut ostin vissiin rv 12 kun odotin ekaa, tuplarattaat tokaa odottaessa ostin syyskuussa ja laskettu aika oli joulukuussa.

vaunut taidettiin hankkia raskausviikolla 35. Pinnasänky saatiin jo ennen. Kaikki ostettiin
ennen vaavelin syntymää.
Kun tulin sairaalasta oli äitini siivonnut, isäni ja ukkoni kasanneet sänyt tms.
Turvaistuin vaaville ostettiin 6kk. Turvakaukalo saatiin lainaksi pojan kummisedältä jne.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Joo eli milloin ootte hankkinut vaunut vauvalle? Ja muut isommat tarvikkeet, esim. sängyn ja turvaistuimen? Itsellä menossa rv 26 ja alkanut miettimään tavaroiden hankintaa, niin tuli mieleen että missä vaiheessa muut hommaillu noi tavarat.

Vaunuja kävin ihastelemassa jo hyvissä ajoin, vissiin raskauden puolessa välissä, mutta hain ne vasta paria viikkoa ennen laskettua aikaa liikkeestä. Kotona ne olisivat olleet vain tiellä.

Turvakaukalon jalustoinen ostin muutamaa kuukautta ennen laskettua aikaa. Sain tutustua siihen rauhassa ja opetella autoon asentamista =).

Esikoisen sängyn hain varastosta muutamaa kuukautta ennen laskettua aikaa. Pyyhin sen, asensin reunapehmusteet & lakanat ja raivasin sille tilaa makkarista :heart:

Tämä on vähän noloa myöntää mut mies hommas vaunut sillä aikaa kun olin laitoksella... halusin meinaan "tytön" tai "pojan" väriset vaunut :ashamed:

Silleen mäkin sitten seuraavaksi. Aattelin kyllä käydä 4D-ultrassa.

Tai siis enhän minä aio enää lapsia hankkia... :snotty: :whistle: :xmas:

mä oon vasta 10+6 ja mulla on kauheita ostovimmoja jo nyt... oon hillinnyt itteeni ihan senkin takia et aijon ostaa käytettyä mahdollisuuksien mukaan ja viime kesänä yks sukulainen sanoi et jos me saadaan vauva niin tuovat pakettiautollisen heidän lastensa vanhoja tavaroita meille... en tiä onks niillä viä käyttistä tavaraa ja tietty heillekin niistä maksaisin mut kun ei olla viä tultu julki tän asian kans niin oon sit ostelematta... ostan sit kun tiän et mitä saa kierrätettyä lähipiiristä ja mitä oikeesti tarvii ostella... ja tosiaan ajattelin silti hyvissä ajoin ostella kun haluun ostaa hyväkuntosta käytettyä niin voi mennä hetki kytistämisessä...

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Tämä on vähän noloa myöntää mut mies hommas vaunut sillä aikaa kun olin laitoksella... halusin meinaan "tytön" tai "pojan" väriset vaunut :ashamed:

Silleen mäkin sitten seuraavaksi. Aattelin kyllä käydä 4D-ultrassa.

Tai siis enhän minä aio enää lapsia hankkia... :snotty: :whistle: :xmas:

Ja mä ostan pinkit vaunut vaikka tulis kumpi hyvänsä, minähän niitä tynöönän ja kattelen ;)

En muista viikkoja, mutta varmaan kun oli eka kolmannes raskaudesta takana. Monissa liikkeissähän on niin, että vaunut voi tilata käsirahan maksamalla ja ne tulee ja täytyy noutaa sit vasta n. viikko-pari ennen laskettua aikaa. Ja jos kävis eikä raskaus meniskään hyvin, niin kaupat voi perua. (se tietty kannattaa varmistaa, et saako käsirahan takasin )

No me saatiin pojalle pinnis jo siinä rv 25 paikkeilla,mut sit kuukausi myöhemmin sain toiselta tuttavalta vielä "hienomman" sängyn,jonka mä sit kans "sisustin" n. kuukautta ennen h-hetkeä valmiiksi..

Vaunut me ostettiin sit käytettyinä aika myöhään periaatteessa ku oli vaan 3 viikkoo la:han jälellä..Siin meinaski paniikki iskeä ku sopivia etittiin niin kauan;)

Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:
En muista viikkoja, mutta varmaan kun oli eka kolmannes raskaudesta takana. Monissa liikkeissähän on niin, että vaunut voi tilata käsirahan maksamalla ja ne tulee ja täytyy noutaa sit vasta n. viikko-pari ennen laskettua aikaa. Ja jos kävis eikä raskaus meniskään hyvin, niin kaupat voi perua. (se tietty kannattaa varmistaa, et saako käsirahan takasin )

näin mekin tehtiin.

Kiitos vastauksista. En siis ihan mitenkään älyttömän aikasin ole liikkeellä :) Kun toisaalta ajattelee et vastahan viikkoja vielä näin vähän, mutta toisaalta eihän siihen laskettuunkaan ole kuin 3 kk. Ja jos vauva sit päättäiskin tulla sitäkin aikasemmin, eihän sitä tiiä.

Yhteistyössä