Missä vaiheessa selvinnyt että odotat kaksosia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mamma_"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mamma_"

Vieras
Tuli tuossa mieleen että missä vaiheessa selvinnyt että odotat kaksosia?

Meillä oli tänään rakenneultra jossa selvisi että masussa majailee kaksi vauvaa. Rv 20+6 siis nyt.

Varhaisultra tehtiin 6+ ja silloin löytyi vain yksi.
Np-ultra tehtiin 13+1 ja sielläkin vain yksi. Ultrattiin alakautta sekä mahan päältä. 3D/4D kuvaakin otettiin.

Voiko tää oikeesti olla mahdollista??? Onkohan kovinkin yleistä?

Shokki! Meillä kolme lasta ennestään ja neljännen piti olla viimeinen :D

Mulla myös 7. tai 8. viikolla varhaisultrassa. Epäiltiin tosin jo aiemmin, kun raskaushormonitaso oli jättimäinen ja olo niin surkea.
Tutullani nähtiin kaksoset varhaisultrassa, np-ultrassa oli vain yksi, mutta taas rakenneultrassa kaksi :D.

Rv 6 kun kävin varhaisultrassa. Cb-digitesti näytti myös liikaa viikkoja heti alkuun (3+, kun olisi pitänyt olla vasta 1-2). Siitä en kyllä osannut vielä arvata.

Paljon onnea aloittajalle :)

Np-ultrassa rv 12 paikkeilla. Edellisenä päivänä neuvolan terveydenhoitaja epäili kuulevansa kahdet sydänäänet, mutta en uskonut kun varhaisultrassa rv 7 näkyi vain yksi...

Varhaisultrassa kummallakin kerralla. Mulla siis ollut kaksi kaksosraskautta. Riskit kovemmat, joten tsemppiä. Ekat meni kesken puolessa välissä. Toisessa toinen kuoli jo rv 6 ja toinen 2,5kk ennen laskettua aikaa.

Varhaisultrassa viikolla 7+3 ja 7+4. Varhaisultraan halusin aikaisempien keskenmenojen ja keskeytyneen keskenmenon takia.

Tosin tilanteesi ei yllätä mua koska np ultran teki terkkari, joka ei olisi löytänyt toista vauvaa jos en olisi osannut kertoa että sielä on se toinenkin. Ei oikein vakuuttanut se toiminta.

Mulle ei tehty mitään varhaisultraa eikä niskapoimu-ultraa (siellä missä asuin, tehtiin silloin rutiinisti vain rakenneultra 18-20 viikolla), mutta koska maha kasvoi mielestäni liian nopeasti (käytin jo rv 16 äitiysvaatteita), pyysin "työetuna" päivystävää gyneä ultraamaan ja kaksihan niitä siellä oli, siis viikolla 16 ja rapiat. Oli mielenkiintoiset fiilikset tehdä työpäivä loppuun... Huvittavaa se, että työkaverit tiesi kaksosraskaudestani ennen miestäni :)

Meillä varhaisultran teki neuvolalääkäri.

Np ultra tehtiin Tampereella siellä uudessa ultrapaikassa Hatanpäällä. Samoin kun nyt rakenneultrakin.
Siellä on kohtalaisen uudet laitteet ja mielestäni ihan osaavat tyypit :)

Shokissa tässä ollaan edelleen kun reilu vuorokausi sulateltu... Meni kyllä kaikki jutut uusiksi :D

Yhteistyössä