Missä vaiheessa vauva siirtyi vaunuista rattaisiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Otsoemo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Otsoemo

Aktiivinen jäsen
15.04.2008
2 044
0
36
Meillä vauva on nyt 4 kk. Vaunuissa ei oikein enään viihdy, kun se on niin "suljettu" ja kuumakin näin helteellä. Meillä on sellaiset rattaat, joissa istuin osan voi säätää aivan makuulle ja istuviin asentoihin. Rattaita voisi kuulemma käyttää pienelle vauvalle, jos siellä olisi jonkinlainen kantokoppa, mutta sittenhän se olisi yhtä suljettu kuin vaunut. En oikein keksi mitään syytä miksei vauvamme voisi makaavassa asennossa kulkea rattaissa. Tietääkö joku viisaampi jonkun syyn, miksi ei voisi?

Itse siirsin vauvani 6kk nyt niin 4,5-5kk iässä ratasosaan kun ei viihtynyt hereillä enää vaunukopassa.
Ratasosassa on turvavyöt niin pidän ne nykyään aina kiinni.

No meillä poika oli 5,5 kk ikäinen, kun jätettiin koppa pois. Poitsu on ollut pitkä ja pehmeä kantokoppa jäi ahtaaksi.
Mulla oli sitten siinä ratasosassa vaan pieni viltti alla pehmukkeena. Hyvin maistui unet vielä siihen asti, kun jalat tuli ratasosankin yli.
Minä en näe mitään estettä, miksi ette voisi siirtyä käyttämään pelkkää ratasosaa. =)

Molemmat ihan vastasyntyneinä. Esikoinen kulki vaunujen ohessa matkarattaissa ilman koppaa, kuopukselle ei koskaan mitään vaunuja edes hommattu vaan kulki ihan alusta asti kuomurattaissa.

5kk iässä otin kopan pois koska se kävi vähän ahtaaksi. Nyt tyttö 5kk 1 vk ja tänään istui hetken rattaissa siten että selkänojaa otiin nostettu. viihtyi todella hyvin. Jatkossakin aina pieniä pätkiä meinataan istuttaa, neuvolassakin antoivat asialle siunauksen.

Meillä molemmilla kantokoppa jäi pois 4kk ikäisenä, ja sen jälkeen matkustaneet rattaissa puoli-istuvassa tai istuvassa asennossa. Kyllä 4kk voi jo laittaa rattaisiin jonka saa ihan makuuasentoonkin tarvittaessa.

kyllä meidän 4kk on ollut jo n.1kk rattaissa ja nykyään jo puoli-istuvassa asennossa kauppareissujen ajat.kun ei viihdy makuullaan vaan pyrkii istumaan. neuvolasta sanoi että on ihan ok kun on niin vahva tyttö.

meidän 3kk ikänen jo on pois kopasta ollu kaksi päivää kun on niin kuuma hautovassa kopassa...ja olen pitänyt jo vähän kohossa kun onhan se sitterissäkin vähän pysty asennossa...

Alkuperäinen kirjoittaja cukkiso:
meidän 3kk ikänen jo on pois kopasta ollu kaksi päivää kun on niin kuuma hautovassa kopassa...ja olen pitänyt jo vähän kohossa kun onhan se sitterissäkin vähän pysty asennossa...

Pehmeä kantokoppa?

Meillä on kova kantokoppa, josta saa tarvittaessa selkänojan pystyyn.
Poika (pian 3,5kk) mahtuu vielä oikein hyvin, selkänojaa ei olla nostettu(kirja tosin alla kun poika kova puklailemaan)
Mietin vain, että tosi aikaisin moni laittanut, vaikka meilläkin neuvolassa sanottiin, että kun poika kerran pyrkii istumaan, niin voi istuttaa.
Mutta poika vielä nukkuu vaunuilemisen ajan, niin ei ole ollut tarvettaa ottaa ratasosaa kaapista.

Yhteistyössä