Missä vaiheessa vauvan yöunet ja syöttövälit pitenee?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tuntuu että en jaksa näitä 2-3 tunnin välein 1-1,5 tunnin pituisia yösyöttöjä ja vauva on vasta 2 viikkoa. Neuvolasta sanottiin että korviketta voi antaa yöllä, mutta siinäkin on oma hommansa ja haluaisin kyllä täysimettää.

No meidän ipana heräilee edelleen noin usein ja ikää 8kk. Pitäisi varmaan alkaa vierottelemaan yötissittelyistä :whistle:

Ja tämä nyt ei varmaan lohduttanut pätkän vertaa, mutta pahimpaankin kannattaa varautua...

Älä vaan anna sitä korviketta jos oma maito riittä edes jotenkuten ja haluat täysimettä. Helposti lipsahtaa kokonaan pulloruokintaan. Imetysten väli kuuluu olla lyhyt muuten maidontuotanto ei lisäänny lapsen kasvaessa hurjasti ensimmäisten kuukausien aikana.
Meidän poika imi rintaa vielä 1,5 vuotiaana 3 kertaa yössä ja olin jo täyspäiväsesti töissä sillon. Kyllä voin sanoa että univelkaa kerty melkosesti, emmekä nukkuneet koskaan perhepedissä, aina piti nousta sängystä imettämään ja sitten takaisin nukkumaan. Imetyshetket kyllä lyhenee sitten viimeistään siinä 6kk: korvilla, joskus varmaan aikaisemminkin.
Nuku silloin kun lapsikin nukkuu oli sitten päivä tai yö, kotihommat voi jättää toisten tehtäväksi vähäksi aikaa.
Tsemppiä!

Alkuperäinen kirjoittaja LauhkeaLehmä;24634939:
No meidän ipana heräilee edelleen noin usein ja ikää 8kk. Pitäisi varmaan alkaa vierottelemaan yötissittelyistä :whistle:

Ja tämä nyt ei varmaan lohduttanut pätkän vertaa, mutta pahimpaankin kannattaa varautua...

Samoin meillä. Ihmeesti sitä vaan itse vielä jaksaa. Joskus meinaa kyllä voimat loppua. Tosin meillä herätään 1-2 tunnin välein ja ollaan vain vartti hereillä. Tassuttelullakin joskus nukahtaa, pari kertaa vaatii sen tissin. Itse olen ollut vauvana yhtä huono nukkumaan, siksi en ihmettele nyt yhtään. Ja mummo on vahingoniloinen. ;)

Ap:lla on vielä niin pikkuinen vauva, että nukkumiset voivat kääntyä ihan mihin suuntaan vaan. Synnytyksestä toipuminenkin on vielä kesken. Voimia!

Mulla lapsi nyt kolmevuotiaana on ruvennut heräämään VAIN kerran yössä, ja sekin yleensä jo kun kello on lähemmäs 6 (noustaan seitsemältä) :) Tätä ennen on herännyt aina sen 2-3 tunnin välein.

Silloin kun omani oli vasta muutaman viikon ikäinen niin kykenin kyllä hyvin nukkumaan samalla kun imetin. Miksei ap nuku? Tuntuuko asento hankalalta? Auttaisiko imetystyyny?

Meillä tuo 10kk heräilee vieläkin 2-3 tunnin välein syömään ja kyllähän se välillä väsyttää. Esikoinen oli myös kova heräilemään, kunnes siirtyi viereen nukkumaan ja siinä on sitten nukkunutkin heräilemättä

Niin ne päivät ja yöt sujuu kuin sumussa, kun heräillään jatkuvasti. Meillä oli vaikea tapaus ja välillä tuntui, etten kertakaikkiaan jaksa. Mutta kun ei ollut vaihtoehtoja, niin taas meni seuraava yö ja päivä. yksi kerrallaan. Nyt lapsi jo 5 vuotias ja nukkuu lähes kaikki yöt heräämättä. Tsemppiä!

Yhteistyössä