missä vaiheessa voi hakea jotain apua kuukautisten alkamiseen synnytyksen jälkeen???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ei jaksa odottaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Ei jaksa odottaa

Vieras
Esikoinen on 1 v ja imetän häntä edelleen 2-3 kertaa päivässä. Mulla ei ole ollut kuukautisia kuin yhden kerran (jos ne edes oli menkat kun ei paljoa tullut kahtena päivänä eikä ollut kipuja tms) lokakuun alussa, toisia ei vielä näy ja raskaana en ole testin mukaan. Vauvakuume on ollut kova jo viimeiset ½ vuotta.

Mitä asialle voi tehdä muuta kuin lopettaa kokonaan imetyksen?? Onko olemassa jotain lääkkeitä millä kierto saadaan käynnistettyä? Miten kauan mun tarvii nyt sitten odotella menkkoja että voi tehdä jotain?

Mä olen vaan niin väsynyt odottamaan, että jotain tapahtuisi :( Esikkoa tehtiin yli vuosi ja mä en tiedä miten jaksan jos tämäkin kestää ja kestää :'(

Teeppä ensiksi raskaustesti. Mikäli olet suunnitelmissa lopettaa imetystä, niin se edesauttaa asiaa. Itsekin kyselin joskus neuvolasta, kun kävin vauvan kanssa, mutta ne sanoivat siellä, että odotetaan kun lopetat imetyksen. Tulinkin sitten kuitenkin raskaaksi imetysaikana.

En usko, että tehdään mitään ennen kuin oot lopettanut imetyksen. Mulla alkoi 3 kk imetyksen lopettamisesta, ja sekin oli ilmeisesti vielä normaalia. Raskautumisessa kesti 1 v 2 kk imetyksen lopettamisesta.

Alkuperäinen kirjoittaja Liaana:
En usko, että tehdään mitään ennen kuin oot lopettanut imetyksen. Mulla alkoi 3 kk imetyksen lopettamisesta, ja sekin oli ilmeisesti vielä normaalia. Raskautumisessa kesti 1 v 2 kk imetyksen lopettamisesta.

Niin mä vähän arvelinkin :/ Tää on vaan niin raskasta potea kovaa vauvakuumetta ja pettymyksiä. On niin paha mieli kun nyt tulvahti mieleen kaikki kerrat kun pettyi esikkoa tehdessä. Tiedän, että ei saisi valittaa kun on saanut yhden lapsen ihan luomumenetelmillä, mutta ei sitä voi itselleen mitään.

Tein tänään testin, mutta se oli negatiivinen. Ja kyllä se olisi jo näkynyt jos plussaa olisi ollut tulossa.

Mikset sä jo vois lopettaa imetystä? Mä lopetin kaksi kertaa 8 kk ikäiselle, kun halusin seuraavan lapsen ja menkkoja ei mulle tule jos yhtään imetän. Sun lapsi on sentään jo yli vuoden. Nyt sit vaan mietit kumpaa haluat enemmän/kumpi on tärkeämpää nyt, imetys vai toinen lapsi.

Kyllä se vaan on niin että imetyksen loputtua noin kk tai pari menee ja sitten ne alkaa.
Niin kävi mulle.
KOita vähentää vaikka niin että ilta tai aamuimetys pois.
josko jo alkais hormonitoiminta heräämään.

Yhteistyössä