Missä välissä työssäkäyvät äidit ehtivät käymään esim. 3-4 kertaa/vk salilla/jumpissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Minulla on kaksi pientä lasta ja käyn 1-2 kertaa viikossa jumpassa, enempää en ehdi/raaski. Hoito/työpäivien jälkeen haluan olla kotona lasten ja miehen kanssa. Yhdessä toki liikutaan perheen kanssa.

Mihin aikaan päivästä käytte ja kuinka kauan kerrallaan? Miten saatte sovitettua sen työ-ja perhe-elämän kanssa?

Liikuntapäivinä menen aikaisin töihin ja lähden yleensä todella aikaisin pois, josta suoraan salille. Liukuva työaika mahdollistaa paljon. Joskus käyn salilla myös viikonloppuna esim. lapsen päiväuniaikaan.

samaa mäkin mietin. 4 jälkeen ollaan kotona, laitan ruuan, syödään, tiskit ym pikainen kämpän järjestelykierros ja kello on jo 6. Sitte onki pakko levähtää ja antaa lapselle aikaa, 7 jälkeen joutaa jo iltapuurolle ja 8 muksu nukkumaan. Ja sitten ite koulutehtävien pariin tai vaan olla lötköttään kun ei jaksa mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja helppoa:
Mä ehdin hyvin. Käyn joka viikko salilla ja jumpissa n. 20h. Hyvin saan kaiken sovitettua yhteen. Käyn aamulla ja illalla.

Okei. No monta tuntia viikossa
-nukut
-olet töissä
-olet lasten kanssa
-vietätte perheen kesken aikaa
-teet kotihommia?

Jos on puoliso, joka voi olla lasten kanssa, niin vaikka ennen töihin menoa tai töiden jälkeen. Monissa isommissa yrityksissä on työpaikalla kuntosali, jonne voi mennä suoraan työpöytänsä äärestä.

Alkuperäinen kirjoittaja juuh:
aamulla ennen töihinmenoa, silloin kun ei ole mun vuoro viedä. Muuten suoraan töistä salille.

Ovatko lapset päiväkodissa silloin, kun työpäivän jälkeen olet salilla? Vai isänsä kanssa? Minä haen lapset aina heti töitten jälkeen hoidosta, en raaski pitää enempää hoidossa kuin on pakko.

Mä käyn siis liikkumassa miehen vapaapäivinä tai siten, että mies hakee lapsen hoidosta. Mun liikuntapäivinä mies valmistaa päivällisen ja syömme sitten yhdessä klo 17-18. Kuntosalipäivinä olen yleensä kotona jo 17, kerran viikossa menee myöhempään kun on joogatunti. On mulla joskus huono omatunto siitä, että voisi nuokin tunnit olla kotona lapsen kanssa, mutta toisaalta, jos en liiku, olen kotonakin paljon väsyneempi.

Alkuperäinen kirjoittaja k:
Alkuperäinen kirjoittaja helppoa:
Mä ehdin hyvin. Käyn joka viikko salilla ja jumpissa n. 20h. Hyvin saan kaiken sovitettua yhteen. Käyn aamulla ja illalla.

Okei. No monta tuntia viikossa
-nukut
-olet töissä
-olet lasten kanssa
-vietätte perheen kesken aikaa
-teet kotihommia?

Olen siis yhdistänyt työni ja harrastukseni :D Nukun ihan normaalisti (8-10h), olen lasten ja miehen kanssa ja teen jopa kotihommiakin kaiken muun lisäksi :D

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
aamulla ennen töihinmenoa, silloin kun ei ole mun vuoro viedä. Muuten suoraan töistä salille.

Mihin aikaan yleensä pääset töistä?

Menen jumppaan neljäksi. Tällöin olen lapset vienyt puoli kahdeksalta hoitoon. Jos käyn aamujumpassa menen ysiin ja pääsen viideltä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ovatko lapset päiväkodissa silloin, kun työpäivän jälkeen olet salilla? Vai isänsä kanssa? Minä haen lapset aina heti töitten jälkeen hoidosta, en raaski pitää enempää hoidossa kuin on pakko.

Meillä toinen vie toinen hakee. Eli jos meen jumppaan mies hakee.

Alkuperäinen kirjoittaja loläksdee:
Joillain on myös ne MIEHET jotka katsoo lapsia arki-iltoinakin :D

En minä kyllä haluaisi, että mieheni olisi keskenään lasten kanssa 3-4 arki-iltana viikossa. Haluan viettää koko perheen yhteistä aikaa ja nähdä lapsia mahd. paljon. Olenhan heistä jo hoito/työpäivän ajan erossa.

En minä kyllä haluaisi, että mieheni olisi keskenään lasten kanssa 3-4 arki-iltana viikossa. Haluan viettää koko perheen yhteistä aikaa ja nähdä lapsia mahd. paljon. Olenhan heistä jo hoito/työpäivän ajan erossa.
No eihän siellä salilla ole pakko käydä 3-4 arki-iltana viikossa.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:

ei niin, mutta tässä halutaan nyt syyllistää ja ihmetellä niitä jotka käy. Että miksi eivät ole perheensä kanssa kaikkea työltä irtoavaa aikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:

Mutta kun aloitus koski niitä äitejä, jotka käyvät vähintään sen 3-4 kertaa viikossa. Jaa niin, toki viikonloppunakin voi käydä. :D

Alkuperäinen kirjoittaja loläksdee:
Joillain on myös ne MIEHET jotka katsoo lapsia arki-iltoinakin :D

No jos ei lapsista voi olla erossa 3-6h kolmena kertana viikossa niin sitten ei voi mitään. Siinähän jää yhteistä aikaa vaikka kuinka ja tekee kuulkaas miehille ja niille lapsillekin hyvää vietää sitä yhteistä aikaa, jolloin mamma ei ole kotona :D

Mutta kun aloitus koski niitä äitejä, jotka käyvät vähintään sen 3-4 kertaa viikossa. Jaa niin, toki viikonloppunakin voi käydä. :D
No mutta jos vieras ei halua käydä 3-4 kertaa viikossa salilla, niin sallittakoon se hänelle :D

Yhteistyössä