Missä välissä työssäkäyvät äidit ehtivät käymään esim. 3-4 kertaa/vk salilla/jumpissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja UGH:
Alkuperäinen kirjoittaja loläksdee:
Joillain on myös ne MIEHET jotka katsoo lapsia arki-iltoinakin :D

En minä kyllä haluaisi, että mieheni olisi keskenään lasten kanssa 3-4 arki-iltana viikossa. Haluan viettää koko perheen yhteistä aikaa ja nähdä lapsia mahd. paljon. Olenhan heistä jo hoito/työpäivän ajan erossa.

No kyllä siinä paljon menettääkin jos menet salille ja tulet kotiin 5 normaalin 4 sijaan ja sinä aikana mies on tehnyt ruoat ja hakenut lapset, jotka sinä muuten olisit tehnyt??? Ei siellä nyt koko iltaa olla, keksi parempi tekosyy!

Tähän mä yhdyn, sellaset, jotka väittää ettei millään kerkeä tai haluavat vaan olla lastensa kanssa ovat joko laiskoja tai sitten miehensä ovat laiskoja.

Jos itse menen työn jälkeen salille mies hakee lapset, tekee ruuan ja ruokkii ne. Eli kun itse tulen kotiin voin sitten vaikka pesiä lasteni kanssa jos huvittaa. Toki, totuus lienee se, että en kyllä siltikään ole aina kotona vain lasteni kanssa, touhuan myös muuta.

Mutta siis kyllähän kotihommatkin vie aikaa, ei kukaan jumppaa väliinjättävä ole kaiken vapaa-aikansa vain lasten kanssa rakentamassa käpylehmiä. ;)

Yhtä hyvin minä voisin sanoa, että sellaiset äidit ovat itsekkäitä, jotka juoksevat harrastuksissa yhtä paljon kuin sinkut/lapsettomat. Kun kerran alat laiskaksi nimittelemään. Kotonakin voi kuntoilla, lasten nukkuessakin, lasten kanssa voi liikkua jne. eli äläpäs hauku laiskaksi tietämättä taustoja. Täällä on jotain superliikkujia, koska lähipiiristäni ei löydy yhtäkään pienten lasten äitiä, joka juoksisi kaiket arki-illat harrastuksissa vaan kaikki haluavat olla mahd. paljon lasten/perheen kanssa. Lapset ovat vain hetken pieniä. Ehtii sitä sitten loppuelämän harrastamaan.

otsake oli työssäkäyvä äiti.
no mun lapset on jo tosiaan koululaisia, mutta työssäkäyvä olen kuitenkin ja äiti siis.
että nko mulle sitten ok käydä harrastamassa ?

Mä zumbaan kotona, lapset tanssii mukana tai leikkii muuten :) Sen lisäksi käyn pari kolme kertaa viikossa lenkillä ilman lapsia, joskus illalla joskus aamulla, joskus melkein yöllä.... eli tällöin mies on kotona. En ehtisi kodin ulkopuolelle jumppaan kuin maks kerran viikossa.

Alkuperäinen kirjoittaja markiisi de saden:
Töiden jälkeen tai illemmalla.ja mä käyn 6kertaa viikossa aina ja pienimmät on 4v ja 1,5v
Aikaa saa järkättyä jos oikeesti haluaa =)

Toki saa järkättyä aikaa mihin haluaa, mutta kun se lasten kanssa vietetty aika on monille tärkeämpää kuin omat harrastukset. Voisin minäkin viettää vaikka joka päivä kaikki illat poissa kotoa, jos haluaisin.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
En minä kyllä haluaisi, että mieheni olisi keskenään lasten kanssa 3-4 arki-iltana viikossa. Haluan viettää koko perheen yhteistä aikaa ja nähdä lapsia mahd. paljon. Olenhan heistä jo hoito/työpäivän ajan erossa.
No eihän siellä salilla ole pakko käydä 3-4 arki-iltana viikossa.

ei niin, mutta tässä halutaan nyt syyllistää ja ihmetellä niitä jotka käy. Että miksi eivät ole perheensä kanssa kaikkea työltä irtoavaa aikaa.

No kyllähän se vähän outoa on, jos äiti kävisi 3-5 arki-iltana viikossa salilla. Silloinhan jäisi tosi vähän aikaa perheelle. On taas aika liioiteltua ilmaista asia noin, että KAIKKEA työltä irtoavaa aikaa. Ei myöskään ole järkeä käyttää kaikkea vapaa-aikaa harrastuksissa juosten. En ole sitä paitsi huomannut tässä ketjussa vielä yhtäkään, joka olisi kaikki arki-illat salilla tai edes lähes kaikki. :) Eiköhän kaikki äidit halua viettää mahdollisimman paljon aikaa lasten ja perheen kanssa.
Mitä outoa siinä on jos haluaa kunnostaan pitää huolta.

:o
ja mä tosiaan käyn kuudesti viikossa.

Ehditkö olemaan paljon myös lasten kanssa? Kuinka kauan olet kerrallaan liikkumassa? Kunnostaan voi pitää huolta myös ilman, että se on pois lasten kanssa vietetystä ajasta. 6/7 päivää viikossa on todella paljon.

Se mitä mä haen salilta on tehtävä 6viikossa..Ehdin olemaan kolmelta kun pääsee hakee muksut 4 ollaan salilla jo ja siellä menee tunti ja joskus rapiat päälle jos käyn saunassa tms..
Tai sitten meen treenaa kun muksut nukkuu vähän miten sattuu.

Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Se oliskin kätevää.
Niin on. Työpäivä ei veny, mutta kunnostaan voi pitää huolta. Pitäisi joskus kokeilla itsekin, mutta teen niin paljon etätöitä, että toimistolle mennessäni en koskaan muista ottaa tarvittavia varusteita mukaan. Tässä nykyisessä työpaikassa ei ole uima-allasta vaan ainoastaan kuntosali, mutta jos olisi allas, varmaan kävisinkin siellä työpaikkaruokalan sijasta.

Töiden jälkeen tai illemmalla.ja mä käyn 6kertaa viikossa aina ja pienimmät on 4v ja 1,5v

Toki saa järkättyä aikaa mihin haluaa, mutta kun se lasten kanssa vietetty aika on monille tärkeämpää kuin omat harrastukset. Voisin minäkin viettää vaikka joka päivä kaikki illat poissa kotoa, jos haluaisin.

kaikki illat pois kotoa.
voi kiesus. esim spinning kestää mulla sen 40 milsaa ja matka salille autolla n 6milsaa.
en todellakaan ole koko iltaa pois. lapset on isänsä kanssa sen ajan oikein tyytyväisinä.

Miksi mun mielestä tästä kommentista paistaa katkeruus..?

Kukin tekee tyylillään.Mua ei mikään kotijumppa kiinnosta edes :/
ja salilla menee se tunti ni hyvin jää aikaa..tai sit tosiaan meen ku muksut on nukkumassa ja mies jää hoitaa..lapset osaa nukkua ilman muakin hetken =)

kaikki illat pois kotoa.
voi kiesus. esim spinning kestää mulla sen 40 milsaa ja matka salille autolla n 6milsaa.
en todellakaan ole koko iltaa pois. lapset on isänsä kanssa sen ajan oikein tyytyväisinä.
Miehille tekee yllättävän hyvää olla lasten kanssa ilman lasten äitiä. Ei sitä äitiä jokaiseen käänteeseen tarvita.

Pääsen töistä kahen aikaan, jolloin haen lapsen tarhasta. Ruuan teen lähes aina illalla valmiiksi seuraavaa päivää varten. Jumpassa käyn n.3 krt viikko yleensä klo 17-18. Sit mulla on vielä noi koirat joiden kans käyn illalla joka päivä lenkillä, jolloin lapsi menee isänsä kanssa nukkumaan tai sitten lapsen kanssa aikaisemmin. Toisen koiran kans harrastan myös tokoa, johon kuluu pari tuntia viikossa.

Eli hyvin kerkeää! En voisi kuvitellakaan että joutuisin luopumaan harrastuksistani, se on ehdottoman tärkeää.

Alkuperäinen kirjoittaja UGH:
Alkuperäinen kirjoittaja loläksdee:
Joillain on myös ne MIEHET jotka katsoo lapsia arki-iltoinakin :D

No kyllä siinä paljon menettääkin jos menet salille ja tulet kotiin 5 normaalin 4 sijaan ja sinä aikana mies on tehnyt ruoat ja hakenut lapset, jotka sinä muuten olisit tehnyt??? Ei siellä nyt koko iltaa olla, keksi parempi tekosyy!

Tähän mä yhdyn, sellaset, jotka väittää ettei millään kerkeä tai haluavat vaan olla lastensa kanssa ovat joko laiskoja tai sitten miehensä ovat laiskoja.

Jos itse menen työn jälkeen salille mies hakee lapset, tekee ruuan ja ruokkii ne. Eli kun itse tulen kotiin voin sitten vaikka pesiä lasteni kanssa jos huvittaa. Toki, totuus lienee se, että en kyllä siltikään ole aina kotona vain lasteni kanssa, touhuan myös muuta.

Mutta siis kyllähän kotihommatkin vie aikaa, ei kukaan jumppaa väliinjättävä ole kaiken vapaa-aikansa vain lasten kanssa rakentamassa käpylehmiä. ;)

Yhtä hyvin minä voisin sanoa, että sellaiset äidit ovat itsekkäitä, jotka juoksevat harrastuksissa yhtä paljon kuin sinkut/lapsettomat. Kun kerran alat laiskaksi nimittelemään. Kotonakin voi kuntoilla, lasten nukkuessakin, lasten kanssa voi liikkua jne. eli äläpäs hauku laiskaksi tietämättä taustoja. Täällä on jotain superliikkujia, koska lähipiiristäni ei löydy yhtäkään pienten lasten äitiä, joka juoksisi kaiket arki-illat harrastuksissa vaan kaikki haluavat olla mahd. paljon lasten/perheen kanssa. Lapset ovat vain hetken pieniä. Ehtii sitä sitten loppuelämän harrastamaan.

Itsekäskin ehkä, MUTTA edelleen olen sitä mieltä, että omasta terveydestä huolehtiminen on hyväksi koko perheelle. Ja yritä nyt ymmärtää sinäkin, ettei se liikunta jokaisella perheellä ole kovinkaan paljoa pois yhteisestä ilta-ajasta. Ja tosiaan, kun 3-4 kertaa viikossa liikuntaa ei tarkoita sekään jokaista arki-iltaa. Salilla voi siis käydä myös viikonloppuna tai aamulla, aikaisin iltapäivällä, myöhään illalla... Jotkut perheet pystyvät aikatauluttamaan elämän siten, että liikunta on mahdollista ilman, että perheen yhteinen aika siitä kovinkaan paljon kärsii. Ja meille se sallittakoon, ilman syyllistämistä. :)

kaikki illat pois kotoa.

Kunhan kärjistin. On se kumma, kun ei saisi mielipidettään sanoa/kritisoida mitään. Kertoohan täällä muutkin painavia mielipiteitään mm. kotihoidosta, imetyksestä jne. Monihan on sitä mieltä, että alle 3v:t pitäisi hoitaa kotona, eli onko kovinkin yllättävää, ettei moni ymmärrä, jos äiti on työpäivän jälkeen jopa kuusikin kertaa viikossa harrastuksissa?

Kukin tekee tyylillään.Mua ei mikään kotijumppa kiinnosta edes :/
ja salilla menee se tunti ni hyvin jää aikaa..tai sit tosiaan meen ku muksut on nukkumassa ja mies jää hoitaa..lapset osaa nukkua ilman muakin hetken =)

No sun harrastamiset ei kuulostakaan vievän kovin paljon aikaa perheeltä. Sit ihmettelisin, jos joku olisi joka arki-ilta esim. 2 tuntia salilla.

kaikki illat pois kotoa.
Miehille tekee yllättävän hyvää olla lasten kanssa ilman lasten äitiä. Ei sitä äitiä jokaiseen käänteeseen tarvita.

Ja lapsille. Todellakin. Lasten on hyvä saada kahdenkeskistä aikaa molempien vanhempiensa kanssa.

kaikki illat pois kotoa.

Kunhan kärjistin. On se kumma, kun ei saisi mielipidettään sanoa/kritisoida mitään. Kertoohan täällä muutkin painavia mielipiteitään mm. kotihoidosta, imetyksestä jne. Monihan on sitä mieltä, että alle 3v:t pitäisi hoitaa kotona, eli onko kovinkin yllättävää, ettei moni ymmärrä, jos äiti on työpäivän jälkeen jopa kuusikin kertaa viikossa harrastuksissa?

Niin että enhän minä muuten, mutta kun muutkin...

Palstalla nyt on urpoja jotka ei ikinä tule ymmärtämään että jollekin toiselle perheelle se omasta ratkaisusta poikkeava tapa sopii - mutta toivottavasti sinä et ole yksi niistä torveloista.
mikä ihme on, että pitää negatiivisesti aina ajatella ja olla jos joku tekeekin toisin kuin mitä itse ???

Miksi tässäkin ketjussa taas tapellaan? Minun nähdäkseni KUKAAN tämän ketjun äideistä ei käy liikaa harrastuksissa niin, että lapset kärsisi tai se olisi pois perheen kanssa vietetystä ajasta. :) Sitten tietysti olisi liikaa, jos näin olisi. Rauha vaan kaikille! =)

Mä käyn omissa harrastuksissani 2-4 krt viikossa, mutta mulla on tilanne se, että siinä menee kyllä koko ilta. Välillä on kieltämättä huono omatunto.. toisaalta, tämä harrastus on aikalailla kesäpainotteinen, talvella paljon vähemmän.

Ja lapsille. Todellakin. Lasten on hyvä saada kahdenkeskistä aikaa molempien vanhempiensa kanssa.
Totta. Ja uskoisin, että miehet, jotka viettävät aikaansa lastensa kanssa ilman vaimon jatkuvaa läsnäoloa, pärjäävät varsin mainiosti lasten kanssa eivätkä hätkähdä, jos vaimolle tulee muitakin omia menoja kuin salilla käynti. Ja onhan se naisenkin kannalta mukavampi lähteä vaikka jonnekin työmatkalle, kun tietää, että kyllä ne kotijoukot siellä pärjää.

Alkuperäinen kirjoittaja Juu:
Miten se eroaa siitä että viettää joka päivä tunnin-kaks Kaksplussalla jos käykin sen kolmen vartin spinningissä?

Ai niin siten että se koneella istuminen on "laatuaikaa mieheni ja lasten kanssa"....

Täys peesi :D

Monet on palstalla silloin, kun lapset nukkuvat yö-ja päiväunia.

Nimenomaan, ei kai se lasten hereilläollessa ole edes mahdollista (ainakaan itselläni).

Syyllistäminen on mennyt monesti liian pitkälle, totta. Mutta ei kaikkea myöskään pidä hyväksyä tai pitää oikeana. Ihmiset on hyvin mustavalkoisia, joidenkin mielipiteistä käy ilmi kärjistys, että käydään joko 6 päivänä harrastuksissa tai ei ollenkaan. Mitään välimuotoa ei taas löydy. Ihmiset on nykyään niin herkkiä ja puolustusasemissa, että kaikki pitäisi ymmärtää eikä mitään saisi kyseenalaistaa. Tunnen esim. perheen, jossa mies ajaa kuorma-autoa (on yksityisyrittäjä ) 6 päivänä viikossa ja tulee kotiin vasta yöllä, lähtee aamuyöllä taas töihin. Sunnuntaisin useimmiten juoksee harrastuksissa, eli siitä voitte päätellä, kuinka paljon viettää aikaa lasten kanssa. Saisi hoidettua työt nopeammin, palkattua henkilökuntaa jne. mutta on ihan työnarkomaani. Ei ollut myöskään rahasta kiinni. Näin oli koko se aika, kun lapset asuivat kotona. Vaimo ja lapset eivät olleet tyytyväisiä tilanteeseen. Pitäisikö mun tästäkin ajatella, että hyvä hyvä? Täytyykö tuota pitää oikeana ratkaisuna ja ihailtavana? En tietenkään puutu perheen asioihin/sano heille mielipiteitäni, mutta hyvänä isyytenä en tuota pidä.

Sen sijaan tässä ketjussa en huomannut ketään, joka viettäisi liikaa aikaa pois kotoa. Ainakaan minun mielestäni. =)

Mikä olisi muuten teidän mielestänne liikaa? Siis liikaa harrastuksia. Kertokaa oma mielipiteenne. Missä se raja menee? Sitten, kun on niin paljon harrastuksia, että lapset kärsivät ja ikävöivät?

Minä käyn lenkillä noin 4 kertaa viikossa noin 45 min-60 min, salilla 2 x 1,5 tuntia ja lisäksi liikutaan perheen kanssa yhdessä. Lapsilla on muutama harrastus ja epäsäännöllisiä/omaehtoisia harrastuksia lisäksi, mies liikkuu n. 2-3 x viikossa 60 min ja pari kertaa vähän pidemmän ajan. Päiväkoti-ikäisillä on 0-1 harrastusta, koululaisilla 1-2.
Lisäksi on muutama muu epäsäännöllinen meno meillä aikuisilla. Kaikki on kiinni organisoinnista. Säännölliset päivätyöt auttaa suunnittelussa.
Kotityöt hoituu niin, että se tekee joka jää lasten kanssa kotiin + katsoo läksyt ja kuljettaa lapsia ja viikolla tehdään vain pakolliset ruuanlaitot, tiskien ja pyykkien hoidot. Viikonloppuisin siivotaan enemmän. Koti ei ole aina tiptop. Yhteistä aikaa jää tosi hyvin. Telkkaria ei katsota ainakaan viikolla ennen kuin lapset menee nukkumaan, paitsi lapset ehkä noin lastentunnin ajan, elleivät ole harrastamassa. Joskus ei katsota illallakaan, jos esim. on jotain työjuttuja tai kotitöitä, mitä haluaa tehdä rauhassa.
Käytämme miehen kanssa siis mieluummin liikuntaan sen ajan mitä joku toinen käyttäisi esimerkiksi Salattujen elämien tms. seuraamiseen tai kodin puunaamiseen. Kyse on ajankäytön priorisoinnista. Perheaikaa meillä on tosi paljon, isoja kotitöitä teemme kaikki yhdessä ja lapsilla on vastuualueita. Ystäviä ja ystäväperheitäkin ehdimme nähdä. Kahdenkeskistä aikaa miehen kanssa on vähän tällä hetkellä.

Totta. Ja uskoisin, että miehet, jotka viettävät aikaansa lastensa kanssa ilman vaimon jatkuvaa läsnäoloa, pärjäävät varsin mainiosti lasten kanssa eivätkä hätkähdä, jos vaimolle tulee muitakin omia menoja kuin salilla käynti. Ja onhan se naisenkin kannalta mukavampi lähteä vaikka jonnekin työmatkalle, kun tietää, että kyllä ne kotijoukot siellä pärjää.

Kiitos Keittiönoita, näin se juurikin on. Meille on luontevaa jakaa vastuuta ja vapaa-aikaa, kun molemmat kuitenkin olemme työelämässä. Tuntuu aika hurjalta, että joku viitsii sellaisestakin asiasta nykyaikana syyllistää.

Miä pääsisin jos jaksaisin. Siis salille ainakin. Menisin kllo 21 jälkeen ku mies ja lapset nukkuu, sali on onneks auki 23 asti. Joskus saatan mennä aamusta jos mies ehtii viiä mukulat

Aa, kun sinä et kykene yhdistämään työtä-perhettä-harrastuksia kaikkia osapuolia tyydyttävästi, kukaan muukaan ei siihen kykene. Okei, uskotaan, pidä vain mielipiteesi :).

Yhteistyössä