Missä välissä työssäkäyvät äidit ehtivät käymään esim. 3-4 kertaa/vk salilla/jumpissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
hmm, no mä pääsisin jos jaksaisin :D
eli kun tedään yötöitä niin päiväsaikaan voisin käydä, vuorotellen voidaan miehen kanssa vahtia alsta.. siis jos salille haluis päästä..
ihan samalla tavalal kun voidaan ylimääräisiä päiväunia nukkua pitkin päivää.. aina toinen meistä on pojan kanssa.. niin ja jos jaksais ja se ei olis pahasti pois uniajasta niin voishans itä vuoron jälkeen mennä.. mä vaan en itse jaksa aamulla 12-15 tunnin vuoron jälkeen mennä enää... :)

Kyllähän sitä ehtii jos haluaa. Se on eri asia jos tekeekin mieluummin jotain muuta tai ei raaski olla erossa perheestä ;) Meillä on kuitenkin ainakin sali auki ympärivuorokauden joten JOS mä jaksan, niin menen illalla klo 20 jälkeen kun lapset on jo nukkumassa. Ehdin siinä sitten illalla vielä viettää miehen kanssa kahden keskeistä aikaa kun tulen kotiin. Tämä siis vaan esimerkki siitä miten ehtii jos haluaa :)

Samaa ihmettelen minäkin. Ennen kävin sunnuntaisin tanssitunnilla, mutta vuoro lopetettiin. Viikolla tunnit ovat niin myöhään, etten yksinkertaisesti jaksa raahautua minnekään, vaikka lapsetkin ovat jo nukkumassa, kun itsekin pitää päästä ajoissa nukkumaan.

Kesällä aion hyödyntää kuntoilun työmatkaani eli pyöräilen parina päivänä viikossa 15 km töihin. Silloin miies saa hakea lapset hoidosta, koska minun päiväni pitenee huomattavasti.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja loläksdee:
Joillain on myös ne MIEHET jotka katsoo lapsia arki-iltoinakin :D

En minä kyllä haluaisi, että mieheni olisi keskenään lasten kanssa 3-4 arki-iltana viikossa. Haluan viettää koko perheen yhteistä aikaa ja nähdä lapsia mahd. paljon. Olenhan heistä jo hoito/työpäivän ajan erossa.

No kyllä siinä paljon menettääkin jos menet salille ja tulet kotiin 5 normaalin 4 sijaan ja sinä aikana mies on tehnyt ruoat ja hakenut lapset, jotka sinä muuten olisit tehnyt??? Ei siellä nyt koko iltaa olla, keksi parempi tekosyy!

Ihan mielenkiinnosta: jos työaika loppuu neljältä niin harva vielä neljän aikaan tulee kotiin. Ja jos käy tunnin jumpassa, joka alkaa vaikkapa 16.30 niin ei siinä vielä viiden aikaan kotona ole, vaan aikaisintaan kuudelta...

Itse käyn muutaman kerran viikossa töiden jälkeen jumpassa ja onhan se välillä hankalaa. Eilenkin olin kotona vasta 19.30 eikä siinä paljon tullut lasta sitten sinä iltana nähtyä. Ei sitä kovin montaa kertaa viikossa raaski tehdä.

Viisi kertaa viikossa käyn yleensä illalla kuuden jälkeen. Mies hoitaa sen aikaa lapsia. En kyllä näe että oma elämä pitäisi loppua lasten saannin jälkeen. Eli käyn silloin kun haluan ei ne lapset siitä kärsi jos olen tunnin poissa kotoa ja isän kanssa ovat sillä aikaa . Ei niiden lasten kanssa tarvi olla 24h päivässä.

Alkuperäinen kirjoittaja Bbs:
Viisi kertaa viikossa käyn yleensä illalla kuuden jälkeen. Mies hoitaa sen aikaa lapsia. En kyllä näe että oma elämä pitäisi loppua lasten saannin jälkeen. Eli käyn silloin kun haluan ei ne lapset siitä kärsi jos olen tunnin poissa kotoa ja isän kanssa ovat sillä aikaa . Ei niiden lasten kanssa tarvi olla 24h päivässä.

Sinä et ilmeisesti käy töissä? Se on vähän eri asia kuin jos kävisit.
Jos käyt kokopäivätöissä ja siitä päiväkotipäivän jälkeisestä ajasta otat joka ilta tunnin (mitä muuten ehtii tehdä salilla tunnissa matkoineen?) niin sitten se on liikaa. Minusta.

Alkuperäinen kirjoittaja Huom:

Jos käyt kokopäivätöissä ja siitä päiväkotipäivän jälkeisestä ajasta otat joka ilta tunnin (mitä muuten ehtii tehdä salilla tunnissa matkoineen?) niin sitten se on liikaa. Minusta.

Käyn töissä 8-16. Matka salille kestää viisi min siellä sitten 45 min. Sinusta liikaa minusta ei. Jos mies sen ajan lasten kanssa on, niin mitä väliä sillä on vaikkei minua lapset joka minuutti näekkään.

Aamulla herään puoliviisi.Menen salille viideksi,siellä tunti (salille matkaa 5min kävellen).jasieltä kotiin,lapset hoitoon minä ja mies töihin (työ aika7-15.30).iltapäivä vapaata illalla nukkumaan ysiltä samaan.Näin minulla onnistuu.Ja työni on fyysinen (maalari).Joskus käyn myös jumpissa silloin mies katsoo lapsia tai lapset ovat omassa jumpassa samaan aikaa (meidän salilla myös sellaisia päiviä)

No mun on pakko sanoa että en millään ehdi järkevästi salille. työssä 7-16 ja tunnin matkat kotia, salille olis 70 kilsaa (maalla asutaan) lasten nukkumaanmeno kello 20 jo.

Alkuperäinen kirjoittaja Huom:

Käyn töissä 8-16. Matka salille kestää viisi min siellä sitten 45 min. Sinusta liikaa minusta ei. Jos mies sen ajan lasten kanssa on, niin mitä väliä sillä on vaikkei minua lapset joka minuutti näekkään.

Oma valintahan se toki on. Kuka mitäkin arvostaa.
Jos itse ottaisin joka ilta tunnin siitä kolmesta tunnista, mitä näen lastani illalla, niin aika vähäistä se yhdessä vietetty aika olisi. Ja tykkään käydä lapsen kanssa iltaisin esim. pulkkamäessä tai luistelemassa. Kannatan kuitenkin ihan täysillä sitä, että äidit pitävät itsestään huolta.
Viisi kertaa viikossa on ehkä liiottelua, kun on pieniä, mutta mikäs siinä, jos itse koet sen tarpeelliseksi. Jos käy vaikka kolme kertaa viikossa, niin ei se minusta tarkoita sitä että "elämä olisi jotenkin loppunut lasten saamisen jälkeen"...

No monta tuntia viikossa
-nukut: 56h
-olet töissä + työmatkat: 60 h
-olet lasten kanssa: 21h
-teet kotihommia:21h
-vietätte perheen kesken aikaa: loput eli 10h
Nukkumisesta jos tingin, kärsii työt. Töitä teen myös viikonloppuisin. Lasten kanssa 3h päivässä on tosi vähän. Kotitöitä 3h päivässä, vaikka enemmän pitäis. Sisältää siis kaupassa ja asioilla käynnit, siivouksen, pyykit, ruuanlaiton ym. Perheen kanssa yhteistä aikaa ei ole edes päivittäin.
Meillä siis 5 lasta, 2 alle kouluikäistä. Tuo perheen yhteinen aika kuluu lasten harrastuksiin kuskaamisessa, koulun menoissa, kyläilyissä, vanhimman riparimenoissa ym.
Töistä pääsen iltaysiltä, ajan tunnin kotiin jonka jälkeen syönti ja suihku. Sen jälkeen ei liikunta enää houkuttele paljoakaan. Lähin kuntosali, urheiluhalli, uimahalli ym 50km:n päässä. Mistä ajasta tingin, että pääsisin harrastamaan?

Puolitoistavuotiaat kaksoset ja kyllä tiukkaa tekee salille pääsy. Yleensä 1-2krt viikossa käyn, aamut ei onnistu koska kahden pukemiset ja pesut ja ulkovaatteiden pukemiset vie sen verran kauan aamulla. Vein minä taikka mies niin ollaan molemmat aamulla kotona laittamassa lapsia lähtöön jos ei ole mitään työreissua minkä takia ei voisi näin olla.

Kateellinen olen keillä onnistuu, toivottavasti mullakin vielä joskus. Illalla lasten nukahdettua en enää jaksa lähteä kuin korkeintaan lenkille.

Illalla yleensä myöhään kun lapset on menossa nukkumaan, tai sitten viikonloppuisin aamusta heti kun kaikki vielä nukkuu =) Mutta kaikista parashan on treenata kotona sitten jos tuntuu ettei ehdi salille.

Lapsilla on harjoitukset 3 kertaa viikossa, kestää tunnin kerrallaan, 17.30-18.30. Sen ajan olen itse viereisellä salilla treenaamassa. Viikonloppuisin liikutaan perheen kesken tai käydään lasten turnauksissa. Tosin oon siinä onnellisessa asemassa, että työskentelen kotona.

No sinällään ehtisin,työaika on 7.00-15.30 ja jos siitä suoraan niin klo olisi max 17 kun lapsia hakemassa hoidosta.
Ja mies tulee kotiin töistä vasta 17.30-118 välisenä aikana.
Ja veisi lapset aamulla niin olisivat hoidossa 8.15-8.30 välillä.

Mulla on päivätyö, loppuu yleensä siinä neljän aikoihin, onhan siinä vielä monta tuntia illasta aikaa käydä salilla. Yleensä lähden vasta illasta siihen aikaan kun poika on jo iltapalalle menossa ja kylpyyn ym, iltapuuhat hoituu sitten isin kanssa silä välin kun olen poissa.

Yhteistyössä