Missä vika, kun hiukset pesun jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rasvaletti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rasvaletti

Vieras
tuntuvat tosi likaisilta? Niissä on jokin rasvainen mäljä ja inhottaa käsitellä hiuksia, kun pitää pestä kädet sen jälkeen.
Hiuksia pesen 3-4 krt/vko (paksu tukka) tresemmen shampoolla.
Pitääkö mun nyt vaihtaa merkkiä? Mulla on kohtuu kuiva päänahka olemassa, mutta voiko olla, että mulle tullut joku hormonihärö, mikä aiheuttaa välittömän rasvoittumisen?

Inhottavaa, kun ei tule hiusten pesun jälkeen sitä ihanaa puhdasta tunnetta päänahkaan

Silikoni jää hiuksiin ja tekee ne näljäisiksi. Itse käytän Linna-shamppoota. Moni hoitoainekin tekee mulle limaiset latvat vaikka kuinka huuhtoo, pitää olla tarkkana minkä ostaa. Toisille sopii, mulle harvemmat. Hiuslaatu on ohut ja luonnonkihara.

Joskus ollut samaa itsellä... Tuotteiden vaihto auttaa. Ja jos on kerran kuiva päänahka, niin kannattaa sitä kosteuttaa, se saattaa kuivana erittää hiuksiin sellaista kuivakkaa tahmeutta.

Shampoita pitää vaihdella! Tresemme sisältää aineita, jotka tosiaan jää hiusten pinnalle. Sen takia ainakin omassa paketissani/pullossa (en muista enää kummassa) luki että esimerkiksi hoitoainetta ei saa laittaa ollenkaan päänahkaan.

Välillä hiukset kannattaa pestä myös syväpuhdistavalla shampoota. Olen todellut itse hinta-laatusuhteeltaan parhaaksi Herbinan syväpuhdistavan shampoon. On kaiken lisäksi vielä kotimainenkin :)

Eli osta pari shampoota lisää (eri merkkisiä) ja vaihtele niitä eri kerroilla. Älä laita aina huuhdeltavaa hoitoainetta vaan anna hiusten olla ilman mitään ja laita taas välillä hiuksiinjätettävää hoitoainetta. Ja sit kerran viikkoon-pariin toi syväpuhdistus!

Yhteistyössä