missä vika, kuumetta jo kolmannen kerran reilun kuukauden sisään!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolestunut äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolestunut äiti

Vieras
Meillä 1,5 lapsi. Huhtikuun alussa oli reilun viikon korkeassa kuumeessa, flunssassa ja myös limaoksenteli. Kuun lopussa nousi jälleen yhtäkkiä korkea kuume, ei muita oireita. Sitten alkoi oksentelu, joka liittyi vain jos jotain laittoi suuhun. Käytettiin tk:ssa ja ehkä korvatulehdukseen saatiin ab-kuuri. Kuume jälleen laski ja nenä alkoi vuotaa toisena antibiootin aloituksen jälkeisenä päivänä. Viikko sitten loppui kuuri ja terve ollut. Nyt taas yllättäen aamulla lämpö taivaissa. Kärttynen ja väsynyt.
Neuvolasta en ole saanut ketään kiinni.
Onko kellään muulla kokemusta mikä vois olla?

lapsella ollut elinaikanaan ainoastaan yks korvatulehdus viime syksynä ennen nyt tätä kevään episodia. Mutta kai se korvakierre voi alkaa milloin vaan. Kivaa! Just alkanu elämä sujua näitten allergioiden kanssa.

Meillä on poika 1v6kk ja korvatulehduksia on tosiaankin ollut. On käynyt niinkin, että päivällä päivystyksessä korvat ehkä punoittaneet ja jos kuumeilu jatkuu pari päivää sitten takas. Yöllä on kuiten pitänyt lähteä jo takas kun itku ei emnnyt ohi millään särkylääkkeellä ja tulehdus oli jo pitkällä. Päivystyspaketti antibiootteja kotiin ja aamulla apteekkiin.

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
just syötiin kuuri ehkä korvatulehdukseen. Voisko se siis olla kuitenkin korvissa?

Voi olla, ei se ana lähde kerralla eikä toisellakaan...

Eikä kolmannella eikä neljännellä....meillä syöty 6 kuuria yhteen ja ainoaan tulehdukseen ja nyt ootellaan putkitusta...et kyllä se voi korvissakin olla se vika...jos tulehdus pitää kuumeilua yllä...

Alkuperäinen kirjoittaja mää:
Otittako sikapiikin?? Just oon kuullu todella monista, jotka otti sikapiikin, et ne on nyt jaktvasti flunssassa ja kuumeessa... :/

Mulla tuli ihan sama mieleen ja monilta oon kuullu tota....toisaalta kyllä myös muutamalta, jotka ei oo ottanu...

Otittako sikapiikin?? Just oon kuullu todella monista, jotka otti sikapiikin, et ne on nyt jaktvasti flunssassa ja kuumeessa... :/

Otettiin viime syksynä. Molemmille sekä mulle että pojalle nousi viikon kestävä kuume. Sen jälkeen kaikki ollut ok.

Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:

Mulla tuli ihan sama mieleen ja monilta oon kuullu tota....toisaalta kyllä myös muutamalta, jotka ei oo ottanu...

Meillä ei siis tuota flunssaa ole tällä hetkellä.
Flunssaa ollut pojalla viime syyskuussa korvatulehduksen yhteydessä. Marraskuussa sikapiikki - kuumetta viikko. Ja nyt huhtikuussa flunssa jne. kuten aloitusviestissä olen kertonut.

meillä sama homma 2 veellä ja 3 veellä. Ja sikapiikin saivat. Taas oli viime yönä 2-vuotias kuumeessa ja se oli varmaan viides kerta 3 kuukauden sisään. koko sen ajan ollut myös flunssaa. 3-vuotiaalla sama homma ja nyt sai korvatulehdukseen kuurin. Tarkoitus olisi käyttää toistakin lasta tk:ssa jos hälläkin olis korvatulehdus.

Meillä vain yksi saanu piikin ja silti ollaan kaikki vähän väliä kipeänä. Minä piikitön yleensä alotan kierroksen. Nytkin mies on lekurissa ja muksu kipeänä. Itsellä menossa ohi.

Yhteistyössä