Missäs iässä sen lapsen nyt sitten saikaan jättää isänsä hoitoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaana kyselen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaana kyselen

Vieras
Kyselen vaan.

Meillä olen antanut isän hoitaa alusta saakka esim. lapsen kylvetykset, iltatouhut jne... täysimetin puoli vuotta joten siinä lapsi oli minussa pitkälti kiinni.
Tosin pumppasin paljon ja lapsi sai kerran pari päivästä pullosta omaa maitoa, jonka isä syötti.

Mutta siis isä hoitanut alusta saakka lasta paljon, ikävaiheen mukaan. Silti jos esim. olin jumpalla tai kaupassa jotkut taivastelivat, että miten ne pärjää.
Häh?! Miks ei koskaan sit taivastella kun isä on jossain, että miten se äiti pärjää??

Jotenkin niin turhauttavaa koko touhu. No nyt kun toinen on tulossa, ollaan sovittu ystävän kanssa vapuksi syömingit. La on vuodenvaihteessa ja nyt jo jeesustellaan (kun erehdyin hehkuttamaan, miten mukava päästä sitten vähän rentoutumaan), että miten se isä sitten pärjää kahden kanssa.
Haloo. En jaksa tajuta.

Yhdessä kun noita ollaan väännetty, niin yhdessä niitä hoidetaankin. Tottakai vastuu on minulla enemmän, kun kotona olen ja hoidan. Mutta aina kun isä on kotona annan vastuun hoidosta hänelle (tottakai saa myös vapaa-aikaa) ja hän ottaa sen mielellään.

Mutta kuitenkin, eikö olisi ylipäätänsä helpompaa antaa sille miehelle surutta sitä vastuuta eikä sitten yksin nyyhkiä kun ei enää jaksa ja mies ei osaa tehdä mitään oikein.

Mun lapseni oli isän kanssa ensimmäistä kertaa hoidossa, kun odottelivat minun pääsyä heräämöstä osastolle sektion jälkeen. Eli sanoisin että noin puoli tuntia syntymän jälkeen, kun oli pesty, punnittu ja kapaloitu, jäivät isälle hoitoon.

Niin, että jos isä on ollut hoidossa alusta saakka mukana niin eikö sitä ipanaa voi hetkeksikään jättää isälleen ilman jeesustelua siitä miten ne pärjää?

Pitkä ja sekava juttu, tiedän :D
Kiva jos joku jaksaa lukea aloituksen ;)

en ole minä ainakaan ikinä tuollaisiin ihmettelyihin törmännyt. Tämä nelonenkin taisi olla 3päivää kun minä lähdin ostoksille ja käytin yhden lapsen lääkärissä, oltiin lähes puoli vrk poissa.

Mulla on la 31.5.
Jos kaikki menee hyvin, niin ihan ajattelin siinä heinä-elokuun taitteessa päästää pomonkin kesälomalle pariksi viikkoa.
Niiltä paikkeilta varmaan muutenkin tehdään niin, että mä jatkan omia töitäni ja mies jää pitämään vanhempainvapaan.
Ja se saa sitten pärjätä ihan kaikkien neljän kanssa, ja tulee pärjäämäänkin.

Kyllähän sitä joiltain tahoilta varmaan taivastellaan, mutta siinähän sitten pähkäilevät.
Lienee pääasia, että me tiedetään ratkaisun olevan ihan paras meidän perheelle.

Alkuperäinen kirjoittaja tuplaäippä08:
Mun lapseni oli isän kanssa ensimmäistä kertaa hoidossa, kun odottelivat minun pääsyä heräämöstä osastolle sektion jälkeen. Eli sanoisin että noin puoli tuntia syntymän jälkeen, kun oli pesty, punnittu ja kapaloitu, jäivät isälle hoitoon.

Juu, ja varmasti ihan normaaleja lapsia ovat.

Ärsyttää kun noita kommentteja tulee, että miten muka isä voisi pärjätä lasten kanssa keskenään.
Sit moni äiti ajaa itsensä vielä siihen, kun ei isästä sitten ole hoitamaan hänen standardiensa mukaan. (on tottakai isiä,jotka eivät halua osallistua)

Meillä saattaa välillä olla vaatteet mitä sattuu, ruokapuoli myös jne.. mutta SO?!

Tuommoistahan se on, mun kaveri oli yhtä aikaa minun kanssa prenalla sairaalassa, ja 2v poikansa isän kanssa kotona. Naapuruston naiset oli pyydelleet isää ja poikaa syömään (kun eihän ne ressukat muuten saa ruokaa jne). Kuinka monen naapurit soittelisi äidille ja pojalle vastaavassa tilanteessa, siis jos isä olis sairaalassa että tulkaa meille lounaalle/päivälliselle?

Nää asiat vaan jostain syystä menee niin sukupuolirooleissa, ettei tottakaan. Ärsyttävää, ihan todella ärsyttävää.

Ihan huolta vailla voit vappuna mennä juhlimaan. Eiköhän ole kyse siitä miten sovitte asiasta sun miehen kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja riina:
en ole minä ainakaan ikinä tuollaisiin ihmettelyihin törmännyt. Tämä nelonenkin taisi olla 3päivää kun minä lähdin ostoksille ja käytin yhden lapsen lääkärissä, oltiin lähes puoli vrk poissa.

No meillä näitä tiukkis mammoja ja mummoja tuntuu lähipiirissä riittävän.
"Kun eihän se isä pärjää ja eihän se tiedä jne.. " lässyn lää. Eikai ne tiedä jos eivät ole koskaan hoitaneet.

Sama juttu, tai no ei mennyt kuin 5 minuuttia, kun lääkärillä oli kiire seuraavaan leikkaukseen ja kätilö lähti hakeman isälle kahvia ja sen jälkeen käski istuskella lämpökaapin vieressä rauhottumassa ja juomassa kahvia, niin hän lähtee huolehtimaan äidistä. Ois varmaan pitäny laittaa syytteeseen jälkikäteen, kun noin jättivät vauvan kahdestaan isän kanssa.

Tuommoistahan se on, mun kaveri oli yhtä aikaa minun kanssa prenalla sairaalassa, ja 2v poikansa isän kanssa kotona. Naapuruston naiset oli pyydelleet isää ja poikaa syömään (kun eihän ne ressukat muuten saa ruokaa jne). Kuinka monen naapurit soittelisi äidille ja pojalle vastaavassa tilanteessa, siis jos isä olis sairaalassa että tulkaa meille lounaalle/päivälliselle?

Nää asiat vaan jostain syystä menee niin sukupuolirooleissa, ettei tottakaan. Ärsyttävää, ihan todella ärsyttävää.

Ihan huolta vailla voit vappuna mennä juhlimaan. Eiköhän ole kyse siitä miten sovitte asiasta sun miehen kanssa.

Juuri näin, isää ja lasta höösätään ihan kun olisivat täysin avuttomia.

Juu, mä oon menossa kyllä. Ja sanoinkin napakasti, että meillä isä kyllä on hoitanut aina muksuja ja tulee hoitamaankin.

Kävi vaan ketuttamaan ja ihmetyttämään. Ihmekkään kun noita katkeria äitejä on paljon, kun ei sitä omaa aikaa löydy jne. kun ei mies osaa hoitaa. No se on sitä omaa tyhmyyttä.

Meillä mies hoitaa mielellään ja alunperin ehdottikin noita syömisiä, että sovi vaan päivää niin hän tietää varata vapaata sillä tavalla, ettei tule mitään työreissuja siihen.

tiedän tunteen, kovin on ärsyttävää kun pitää päivitellä jne. Meillä pojat nyt 5v ja 1v ovat molemmat viettäneet vauvasta asti isänsä kanssa paljon aikaa keskenään, minun ollessa asioilla tai iltaa viettämässä tyttöjen kanssa.
Eniten ärsyttää kaverit jotka ei itse uskalla jättää lapsia tai heidän miehensä ei suostu jäämään lapsia vahtimaan. Yhdessähän ne muksut on tehty.

Alkuperäinen kirjoittaja keiju harmaana:
tiedän tunteen, kovin on ärsyttävää kun pitää päivitellä jne. Meillä pojat nyt 5v ja 1v ovat molemmat viettäneet vauvasta asti isänsä kanssa paljon aikaa keskenään, minun ollessa asioilla tai iltaa viettämässä tyttöjen kanssa.
Eniten ärsyttää kaverit jotka ei itse uskalla jättää lapsia tai heidän miehensä ei suostu jäämään lapsia vahtimaan. Yhdessähän ne muksut on tehty.

Peesi tuolle lopulle.

Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:
Pikemminkin ihmettelen moisia kommentinlaukojia..

Miksei isä pärjäisi lapsensa kanssa? :o

No niinpä, mutta kun onhan se kauheaa jos isä joutuu hoitamaan ja ruokkimaan KAHTA (kuvitelkaa jopa KAHTA) lasta. Mitenköhän se tosiaan pärjää.
Täytyy olla hälytysvalmiudessa koko ajan ja päivitellä syödessä mitenköhän ne pärjää :D Kuten jotkut tekevät.

Mutta juu mua kanssa ihmetyttää nuo kyselijät ja taivastelijat.
Tuntuu, että se armeijaikä olis se vaihe kun äiti voi päästää lapsen isän kanssa jonnekkin.

Minusta on parempi, että meidän tyttö jää isälleen hoidettavaksi, kuin esim. Mummoille. Viettäähän tyttö enemmän aikaa isänsä kanssa ja on tutumpi :) Ja mieheni myös jää mielellään typykän kanssa kahdestaan.

Kuuluhan äidillekin omaa aikaa yhtälailla, kuin isälle. Tästä asiasta ollaan oltu samaa mieltä mieheni kanssa alusta alkaen! - onneksi :flower:

Mies sai kaksospoikiemme ollessa sairaalassa keskolassa jatkuvasti kuulla hoitajilta ihan ihme kommentteja. "Osaatko varmasti vaihtaa vaipan?" tai "Onkos isä ikinä pitänyt poikia sylissä?" Jälkimmäisessä tapauksessa pojat oli jo yli kuukauden ikäisiä. :headwall:
Poikien ollessa pieni keskosia mieheni oli jopa reippaampi käsittelemään heitä, kun minä arastelin. Ihan alusta alkaen on siis poikia hoitanut ja hyvin hoitaakin. :heart: Minusta on ihanaa, että voin luottavaisin mielin jättää pojat isänsä kanssa. Pääsenpähän joskus iltaisin käymään vaikka kaupassa, luksusta! :) Jatkuvasti törmään kuitenkin silmien pyörittelyyn, että olen jättänyt kaksi 3,5 kk (alle 1 kk kehitysikää ) isän hoiviin. |O
Mutta luulisi, että edes sairaalassa osaisivat olla kyselemättä tyhmiä vai onko suurin osa iseistä, joita osastolla pyörii, kotoisin kivikaudelta?!?

Isä aloitti meillä lapsen hoidon jo minua aikaisemmin, hän hoisi teholla ekat kylvyt, vaipanvaihdot ja pulloruokinnat, itse olin niin huonossa kunnossa. Minä hoisin 12kk sitten kotona enempi koska olin kotona päivät ja imetin. Tällä hetkellä hoitaa varmaan enemmän kuin minä, on aina ollut tosi aktiivinen hoitaja, ei mikään äidin pikku apulainen.

Yhteistyössä