MisStar, oletko paikalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lissukka.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

lissukka.

Aktiivinen jäsen
11.03.2012
1 824
0
36
Olitko se sinä kun oli synnyttämässä perätilavauvan alakautta?

Yritettiinkö sulla käännöstä? Mitä lääkäri jutteli sun kanssa asiasta ja synnytyksestä? Paljonko on painoarvio vauvasta ja otettiinko sulta lantiokuvaus? Milloin laskettuaika? Miten päätit synnyttää alakautta? Miksi ei leikkausta?

Sori nämä kysymykset. :D Olen ihan pa-nii-kis-sa! Itsellä iso perätilavauva, jota yritetään kääntää.

Tunnetko sen erilailla kun vauva on pää ylöspäin? Nyt kun vauva on iso ja tähän mennessä aiemmissa raskauksissa ollut jo pää alaspäin, niin pää tuntuu niin hassulta möykyltä kun tosta kädellä koittaa mahan päältä. Voi silitellä päätä ja se alkaa heilua, ja se tuntuu tosi inhottavalle. Istuessa se pää sitten jää kylkiluitten väliin jumiin. Potkut tuntuu lantiossa ja sattuu ihan törkeesti. Paljon enemmän kuin potkut kylkiluihin.

Niin että kyllä toi vauva on näin lopussa tarkoitettu selvästikin olemaan jo toisinpäin kun näin tukala olo :D

:wave:

Niin, mulla siis kaksi kertaa yritettiin kääntää mutta ei se mihinkään kääntynyt. Ei ole missään vaiheessa ollut edes pää alaspäin, tai ehkä joskus viikolla 12:D

Mulla on ollut aika paljon ultria ja joka kerta lääkäri on kysellyt, että mitä toivon synnytystavaksi...Mua itteäni kammottaa ihan hullusti se sektio, joten se on iso syy miksi haluaisin alatiesynnytyksen.
Kuulostaa kauheelta, että vatsa revitään auki, kun mä olen hereillä (nukutus kuulostaa vielä kauheemmalta). Ja että joutuu ilman vauvaa heräämöön, toipuminen leikkauksesta ja,ja,ja.... Ja kun kysyin kokeneelta kätilöltä ja lääkäriltä,mitä ne tekis, niin sanoivat että ehdottomasti synnyttäisivät alakautta.
Ja koska mulla on takana hyvin mennyt altiesynnytys, vauva on nyt pieni kokoinen (eilen rv 40+3 3300g) ja mä en ole mitään panikoivaa tyyppiä, niin suosittelevat myös alatiesynnytystä.

Lantiosta otettiin kuvat ja "oikein,hyvin mahtuu tulemaan". Ja niin mä itekkin uskon, koska poika oli nelikiloinen ja sekin sieltä ihan sutjakkaasti tuli. Pelottais varmasti enemmän jos ois ensisynnyttäjä.

Olin alunperin (ennen lääkärinkin mielipidettä) sitä mieltä, että synnytän alakautta (just koska oli niin hyvä kokemus edellisestä synnytyksestä). Ja kaikki kätilöt,lääkärit ja neuvolantäti on olleet niin "rauhallisia" asian suhteen, että siitä on tullut itellekkin luottavainen olo. Lähinnä kaikki ihmiset, ketkä ei tiedä asiasta mitään (esim. mun äiti) on pelottelleet sillä mitä "kaikkea" voi perätilasynnytyksessä tapahtua |O

Mutta nyt on sitten ens perjantaina klo.7.30 (rv 41+3) oltava sairaalassa sektiota varten jos ei synny ennen sitä...: / Esikoisen synnytys piti käynnistää rv 41+3 mutta syntyi itekseen edellisenä yönä,joten.....:D

Mikä on sulla vauvan painoarvio ja paljon viikkoja?

Yhteistyössä