Mistä 5v kavereita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "niin"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"niin"

Vieras
On päiväkodissa mutta kukaan ei ole koskaan kutsunut esim kaverisynttäreille vaan leikkii siellä kaikkien lasten kanssa mitään sydänystävää ei ole. Harrastuksesta jota harrastanut 3 vuotta tunnin viikossa ei myöskään ole kaveria löytynyt eikä naapurustosta. Ainoa kenen luona käy synttäreillä ja leikkimässä on 2 tuttavaperheen lapset. Mitä pitäisi tehdä?

Anteeksi, mutta mä en ymmärrä, että tuon ikäisen tartteis enää hoitopäivien ja harrastusten lisäksi iltaisin nähdä kavereita. Mun mielestä tuohon maailmaan kerkee sitten koulussa, kun liikutaan jo itsekseen. Meillä ei tässä ole lapsia ympäristössä. 5v käy hoidossa ja kahdessa kerhossa. Iltaisin ollaan ihan perheen kesken. Viikonloppuisin tavataan usein tuttavaperheitä, joissa lapsia, mutta ei meillä kukaan tarhakaveri käy iltaisin, eikä lapsi ole edes moista kaivannut.

Minusta taas siinä ei oo mitää ihmeellistä että päiväkotilainen leikkii sen ulkopuolellakin kaverin kanssa. Leikki munkin 5v viimekeväänä ja halusivat. Onko ap joku jonka hän haluaisi leikkimään päiväkodista? Silleen se lähti meilläkin liikkeelle että äidit vaihto yhteystiedot ja sovittiin. Vaatii omaakin aktiivisuutta. Mutta se on jo hyvä että hoidossa on leikkikavereita.

En minäkään oikein ymmärrä mikä on ongelma. Jos päiväkodissa on kavereita ja harrastuksessa kavereita sekä muutama perhetuttukaveri, niin eikö siinä ole jo iso liuta kavereita? Ei meillä päin kukaan kutsu päiväkotikavereita synttäreille ja ylipäätään kaverisunttäreitä järjestetään vasta kouluiässä. Toki te voitte kutsua päiväkotikaverit lapsen synttäreille jos lapsi niin haluaa. Meilläkään ei ole naapurustossa lapsia joten kotipihassa leikitään yksin tai ystäväperheiden lasten kanssa kun kyläilevät meillä.

Suosittelen ottamaan yhteyttä tarhakavereiden vanhempiin ja pyytämään leikkimään lapsesi luokse. Kaverisuhteet kehittyvät ja tutustut myös lapsesi kavereiden vanhempiin. Kaikki tämä helpottaa koulun alkamista ja myöhemmällä iällä tulee entistä tärkeämmäksi. Vaatii hiukan omaa aktiivisuutta mutta palkitsee vaivan myöhemmin.

meillä kyllä 5v kaipaa kovasti kavereita. lapsellekaveri.fi voit laittaa ilmoituksen. ja kannattaa itse aktiivisesti sitä kautta ottaa yhteyttä paikkakunnan lapsiin. olen huomannut ettei täällä ainakaan kukaan oikein uskalla laittaa alotusviestiä. lisäksi jos teijän paikkakunnalla on facebookissa esim. vaikka tampereen alueen äidit -ryhmää niin sieltä voi kysellä myöskin.