Mistä äitiysvaatteita? Alusvaatteet jne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Alaston
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Alaston

Vieras
Hei, tiedän et H&M:ltä saa suht edullisia äitiysvaatteita, mut onko jotain muita liikkeitä täällä pääkaupunkiseudulla missä olis valikoimaa? Siis lähinnä sellaista Hennes/markettihintatasolla olevaa...

Sit: Hennesillä tai Kappahlissa en ole nähnyt äitiysalusvaatteita ollenkaan, siis sellaisia mahan yli tulevia pikku-housuja, imetysliivejä, mammasukkahousuja jne. Oisko Lindexillä tai jossain? Onko Lindexillä muuten odotusvaatteita (ei oo tullu pitkään aikaan siel käytyä)?

Antakaa vinkkejä, kiitos...

H&M on alusvaatteita. ostin meinaan just alushousuja. liivit vähän surkeita, mut jos koot riittää hyvä niin. Lindeksillä paremmat liivi valikoimat, siellä on myös vaatteitä. Kappahlin valikoimat on surkeita ainakin täällä (turku).
muuten en osaa auttaa pk:lla asuvaa. yleensä lastenliikkeissä on hiukan hintavampaa. marketeista ei löydy!

Hei,
itse olen käyttänyt koko raskauden ajan sellaisia matalia alushousuja, joiden ei ole tarkoituskaan nousta mahalle. Vatsa kasvoi heti alusta asti niin vauhdilla. Liivit olen ostanut ihan liikkeestä (viimeksi Funky Ladystä) josta saa apua oikean koon ja tarpeeksi tukevien valitsemiseen. Rintojen koko muuttunutjo B:stä EE:hen.. eli kaikki tuki on tarpeen!

Hei,
itse olen käyttänyt koko raskauden ajan sellaisia matalia alushousuja, joiden ei ole tarkoituskaan nousta mahalle. Vatsa kasvoi heti alusta asti niin vauhdilla. Liivit olen ostanut ihan liikkeestä (viimeksi Funky Ladystä) josta saa apua oikean koon ja tarpeeksi tukevien valitsemiseen. Rintojen koko muuttunutjo B:stä EE:hen.. eli kaikki tuki on tarpeen!

Henkkamaukan lisäksi äitiysvaatevalikoimaa on esim. Lindexillä. Itse en ole varsinaisia äitiysalushousuja tarvinnut, vaan olen ostanut isoja kokoja maxi-mallisia pöksyjä marketeista, jotka ovat mahtuneet hyvin mahan päälle ja olleet tosi halpojakin. Imetysliivejä löytyy monista perusmarketeistakin, itse en niitä ole kuitenkaan vielä ostanut.

Moi,

Ite käytin sillo ihan tavallisia maxi pöksyjä. Ja ihan parhaimmat pökät oli Äitiltä saadut slogit(maxi). Äiskällä kun reilusti isompaa kokoa ni vähäks oli mahtavat. Se oli sillo just ostanu paketillisen ni anto yhet niistä. Et ei tarvii välttämättä olla nii mitää erikoisia äitiyspöksyjä!

Lindexillä on hyviä matalalantio mamma-alkkareita. Niissä on joustava kiristämätön vyötärö. Eikä ole tavallisia kalliimpia... ja mä ainakin yhä käytän niitä vaikkei enää oo vauvaa masussa, ovat niin hyviä päällä :)
Ja imetysliivit ovat siellä suht edullisia myös.

Entäs ne sukkikset? Onko Lindexillä niitäkin? Haluisin sellaset kiiltävät, juhlamekon kanssa käytettävät.

Pääkaupunkiseutulaiset: Onko H&M:llä tosiaankin äitiysalusvaatteita? En ole jostain syystä niitä itse löytänyt...

Kolmatta odottaessani kokeilin järjettömältä kuulostavaa vanhaa vinkkiä: väärin päin housut jalkaan ja yllätyin miten hyvin ne sopivat. sukkahousuissa vain piti katsoa, ettei niissä ole kantapäitä ; )

Pääkaupunkiseudulla sinulla on aika kivat valikoimat. H&M on osoittautunut erittäin mukavaksi yllätykseksi. Vaatteet ovat ihan kivoja ja ei maksa niin hirmuisesti.
Lindexillä on myös jonkin verran vaatteita.
Stocka myy sellaista mama lucious mallistoa, joka on nyt "vastaisku" halpaketjujen vaatteille. Ideana on ollut suunnitella äitiysvaatteita niin, että ovat hyvännäköisä ja suht edullisia. Ovat olleet kyllä ihan kohtuullisissa hinnoissa ja ihan laadukkaita. Niissä on myös ollut se kiva (ainakin kesävaatteissa), että niitä voipi joitakin käyttää raskauden jälkeenkin, jos ne ei töki :)

Keskustassa Kampin ostoskeskuksessa on myös BEBES niminen liike, joka myy kaikkea äideille ja vaaveleille. Sieltä lö ydät saman katon alta myös niitä alusvaatteita (täytyy kyllä ilmottautua muiden kanssa samaan "kerhoon", että ihan normialusasuilla ollaan tässä menty. Eli samat pikkarit kuin normaalistikin mulla on ollut käytössä koko ajan. Liivejä olen joutunut ostamaan, kun rinnat ovat kasvaneet kivasti. Rinnat kannattaa tukea hyvin, jotta pysyvät mahd. hyvänä ja ei tule (tai voi tukemalla jonkun verran ehkäistä) raskausarpia). Tämä Bebes on vähän kalliimpi liike, mutta siellä on kyllä hyvä valikoima ja he myös myyvät noita kohtuuhintaisia mama lucious vaatteita. Kannattaa ainakin katsastaa.

Etköhän näillä vinkeillä pääse jo kivasti polttamaan rahaa... :)

p.s Suosittelen sellaista tukiliiviä vatsaan, auttaa selkäkivuissa ja liitoskivuissa. Ne kyllä maksaa hävyttömän paljon, mutta myy vaikka eteennpäin raskauden jälkeen.

Ainiin sukkahousuja raskaana oleville olen nähnyt vaikka missä (juurikin Lindexissä ja ainakin stockalla) Ostin aikoinaan stockalta äitiyssukkahousut ja ne oli niiiiiiiiiiiiiiiiiiiin huonot. Otin L koon ja ne tippuivat kirjaimellisesti polviin päivän aikana. Kävin ostamassa M koon ja sama juttu! Suosittelen stay up sukkahousuja, jos pukusi sallii sen. Ne on paljon mielyttävämmät.

Hei,

Onko kukaan löytänyt ulkoiluvaatteita, esim goretex housuja raskaana olevalle? Oma ulkoilupuku ei enää housujen osalta mene päälle ja olen yrittänyt hakea kunnon ulkoiluhousuja, mutta tuloksetta. Täytyy varmaan syksyn loskakelit ulkoilla koirien kanssa henkan ja maukan farkuissa. Vai olisiko jollain hyviä vinkkejä?

Sukkahousut ainakin mulla toimii ihan niin et ostaa vaan reilumman koon ja sitten leikkaa etusaumasta auki jonkin matkaa ja kynsilakalla vetää reunat niin ettei purkaannu.. Pysyy ihan hyvin päällä, ainakin mulla.

Lindexillä on hyviä sukkahousuja, ainakin sellaisia paksumpia, juhlasukkiksista ei kokemusta!

Ulkoiluhousuista. Ostin kokoa isomman Haltin DrymaxX -puvun, jossa housuissa vetoketju edessä ja vyölenkit vyötäröllä. Ulkoilen vetoketju auki. Takki suojaa. Ainakin toistaiseksi mahtuu vielä.
voihan sitä ostaa D- mitoitetunkin ulkoilupuvun.

täällä myös yksi joka osti maxi kokoiset sukkikset ja veti ne sitten vaan väärinpäin jalkaan... hyvät ovat olleet ja rahaa säästyi, eikä kukaan huomannut mitään. sain neuvon paikalliselta kappahalin myyjältä, kun heiltä ei äippä sukkiksia löytynyt.

Minä en ole oikein koskaan ymmärtänyt miksi pitää olla erikseen äitiysalushousut? Miksi niiden pitää yltää mahan päälle? Miksi ei voisi käyttää ihan tavallisia? Ensimmäisessä raskaudessa meinasin ensin sellaiset ostaa kuten myös imetysliivit (siis jo raskausaikana) mutta tarkemmin mietittyäni en keksinyt kummallekaan mitään tarvetta raskausaikana. Jokaisessa raskaudessa olen käyttänyt ihan samoja alkkareita kuin normaalisti, ehkä hieman enemmän puuvillaisia. Minulla on kyllä ollut tosi iso maha, mutta ei se niin alhaalta ole alkanut ettei alushousut pysyisi päällä. Käytän ihan kaikenlaisia alushousuja, hipstersejä, tai-mallia, stringejä; pitsiä, puuvillaa, mikrokuitua. Voisiko joku valaista miksi käytätte äitiysalushousuja?

Hennesillä on kyllä äitiysalusvaatteita ja -sukkahousuja. Juuri eilen ostin Jumbon H&M:stä parit erilaiset sukkikset. Ovat ihan siellä äitiysvaatteiden kanssa samassa paikassa. Keskustassakin olen niitä nähnyt. Äitiyssukkikset ovat todella mukavat päällä, käytän jo nyt 4. kuukaudella niitä, vaikka maha ei kauhean iso vielä olekaan. Tavallisissa vyötärönauha painaa jo mahan päältä. Ostan ihan normaalikokoani niin pysyvät hyvin päällä. Pidän etenkin juuri H&M:n sukkiksista, niistä paksummista. Talvella housujen allakin. Ainakin Jumbossa oli myös ohuita, hieman kiiltäviä sukkiksia eri väreissä.

mm:lle no minult jo aivan alussa alkoi painaa vatsaa kaikki vähänkin korkeampi vyötäröiset alushousut, koska vcatsa kasvoi heti todella alas.
olen kyllä käyttänyt vain todella matala vyötäröisiä tavallisia housuja, mutta kai nuo äippä alus housut olisi ollut minulle hyvä vaihtoehto...

Haluaisin sellaiset vatsanpäälle tulevat "pikkarit", sillä ne lämmittää todella hyvin vatsaa, etenkin kun talvi ja kylmä tulee ja laittaa toppahousut jalkaan. Minulla myös vatsan alle jäävät alushousut joko puristaa vatsaa ja niistä jää rantu, tai sitten ne "löpöttää" päällä kun eivät ole ihan sopivan kokoiset. Minusta ja miehestä myös ne isot mamma-alkkarit näyttää tosi kivalta, vaihteeksi... ;o)

Mut tuota en oikein ymmärrä, et mitä tarkoittaa kun laittaa sukkikset (siis sukkahousut?) väärinpäin jalkaan?! Vai tarkoittaako se sitä että saumat jää ulospäin vai sitä että selkäpuoli tulee eteen?...

mm:lle:
Minulla ainakin housut alkoivat painaa lanteilla ja eivät yksinkertaisesti mahtuneet päälle (kiinni), sillä minulla ainakin housujen vyötärö ei alunalkaenkaan ollut hipsters malli. Jopa jotkut pikkuhousuistani tekee samaa, eli painaa tuossa masun alla (nimenomaan lanteita) tylsästi, siksi alushousuistakin on karsittu jotkut pois raskauden aikana. Jos masua ei olisi ollut "tiellä" ja housut olisi pystynyt nostamaan normaalisti hieman ylöspäin olisivat ne menneet kiinni. Kyllä vielä sellaiset kotona käytettävät "lököhousut" menevät kivasti jalkaan, ihan näinä viimeisinä viikkoinakin.

Kesällä yritin käyttää myös vanhoja hameita, sillä ei todellakaan kannata kaikkea ostaa raskausversiona. Nämä hameet olivat sellaisia lanteille jääviä. Minä ainakin olen "lihonnut" tai onko lie sitä luiden leviämistä ;D, niin ne lannehameetkin kiristivät ja taas lanteilta... Siksi ihan pakon sanelemana piti ostaa joustavampia materiaaleja ja pari äitiysmekkoa.

Joillakin saattaa mennä samat vaatteet koko raskauden ajan. Jokainen meistä on erilaisia ja joillakin onnekkailla vaan kertakaikkiaan on niin, että pystyy käyttämään omia vaatteitaan koko ajan. Olisin mielelläni itsekin tehnyt niin, mutta kun ei vaan mahtunut.. Minulla on kylläkin masu ihan jättimäinen ja sf-mitoissa on menty alusta asti yläkäyrillä.

Kiitos muuten muille sukkahousuvinkeistä! :)

Kiitos selvennnyksestänne äitiysalushousu-asiassa! En oikein osannut ajatellakaan, että toisilla maha alkaa niin alhaalta, että alushousutkin voivat puristaa/painaa. Minulla maha alkaa ulkonemaan reippaasti juuri ja juuri alushousujen yläreunasta. Suosin enimmäkseen aika matalia malleja ja usein puuvillaisia niin ne venyvät kyllä vaikka kuinka paljon. Itse taas en pidä yhtään siitä, että housut tai alushousut tulevat mahan päälle. Tuntuu ahdistavalta ja mahan yläreunaan jää selvä raja siitä, mihin housut loppuvat. Näkyy yleensä paidan läpikin, mikä hieman häiritsee minua. Mutta mahan alle jääviä äitiyshousuja en ole sopivia löytänyt niin pakostakin joutuu niitä resoriviritelmähousuja käyttämään.

hipstersille:
Tarkoitin viestissäni pelkkiä alushousuja, tavalliset päällyshousut eivät ole minullekaan mennyt päälle heti alkuraskauden jälkeen. Kovin matalalantioisia housuja en omistakaan. Olen siis suosiolla ostanut äitiyshousuja ja trikoisia/ kuminauhavyötäröisiä tavallisia hameita. Juuri löysin H&M:ltä pehmeän villasekoitteisen hameen hyvin joustavalla vyötäröllä, joka varmasti menee todella pitkään ja raskauden jälkeenkin. Minullakin on muutamia ystäviä, jotka ovat voineet käyttää tavallisia vaatteitaan lähes loppuraskauteen asti. Mutta joko heillä on ollut todella pieni maha tai sitten he ovat jo ennestään suosineet varsin löysiä vaatteita.

ap: ne sukkahousut laitetaan jalkaan siis niin, että peppuosa (joka yleensä vähän isompi) tulee vatsan kohdalle. yleensä sukkahousut tulevat myös korkeammalle takaa, (eli näin väärinpäin pukien edestä) jolloin se menee reilusti vatsan yli, eikä jää masua painamaan... jos haluat ostaa tällaiset "mamma" sukkahousut kannattaa tosiaan katsoa ettei sukkahousuissa ole kanta vahvikkeita ja ostaa myös vähän normaali kokoasi isommat.

mm:lle
aaaaaaaah, pikkuhousut....=D Juu, ihmettelijöiden kerhoon kuulun minäkin noiden äitiysalusasujen suhteen. En minäkään niitä edes ajatellut ostavani! Luulin, että tarjoitit tavallisia housuja :)
Kyselinkin joltain, että miksi ihmeessä niitä on olemassa (äitiyspikkuhousuja) ja oletin et ne ovat kai sitten jotenkin masua tukevia tai jotain, niin ei kuulemma edes ole. Eli en ymmärrä senkään vertaa niiden funktiota. Tavalliset pikkuhousut ovat olleet tosi hyviä, kunhan ovat olleet tarpeeksi venyviä lanteiden kohdalta.

Minuakin kyllä kiinostaa mihin niitä äitiysalusasuja tarvitaan. Eikös täältä löydy yhtään puolesta puhujaa? Olis ihan mielenkiintoista tietää, että miksi niitä tehdään. Kai niillä joku tarve on olemassa tai jotain? Olisiko ne sitten kenties miellyttävät päällä... (vaikka näkyvätkin ihanasti paidan läpi...):)

Yhteistyössä