Pääkaupunkiseudulla sinulla on aika kivat valikoimat. H&M on osoittautunut erittäin mukavaksi yllätykseksi. Vaatteet ovat ihan kivoja ja ei maksa niin hirmuisesti.
Lindexillä on myös jonkin verran vaatteita.
Stocka myy sellaista mama lucious mallistoa, joka on nyt "vastaisku" halpaketjujen vaatteille. Ideana on ollut suunnitella äitiysvaatteita niin, että ovat hyvännäköisä ja suht edullisia. Ovat olleet kyllä ihan kohtuullisissa hinnoissa ja ihan laadukkaita. Niissä on myös ollut se kiva (ainakin kesävaatteissa), että niitä voipi joitakin käyttää raskauden jälkeenkin, jos ne ei töki
Keskustassa Kampin ostoskeskuksessa on myös BEBES niminen liike, joka myy kaikkea äideille ja vaaveleille. Sieltä lö ydät saman katon alta myös niitä alusvaatteita (täytyy kyllä ilmottautua muiden kanssa samaan "kerhoon", että ihan normialusasuilla ollaan tässä menty. Eli samat pikkarit kuin normaalistikin mulla on ollut käytössä koko ajan. Liivejä olen joutunut ostamaan, kun rinnat ovat kasvaneet kivasti. Rinnat kannattaa tukea hyvin, jotta pysyvät mahd. hyvänä ja ei tule (tai voi tukemalla jonkun verran ehkäistä) raskausarpia). Tämä Bebes on vähän kalliimpi liike, mutta siellä on kyllä hyvä valikoima ja he myös myyvät noita kohtuuhintaisia mama lucious vaatteita. Kannattaa ainakin katsastaa.
Etköhän näillä vinkeillä pääse jo kivasti polttamaan rahaa...
p.s Suosittelen sellaista tukiliiviä vatsaan, auttaa selkäkivuissa ja liitoskivuissa. Ne kyllä maksaa hävyttömän paljon, mutta myy vaikka eteennpäin raskauden jälkeen.
Ainiin sukkahousuja raskaana oleville olen nähnyt vaikka missä (juurikin Lindexissä ja ainakin stockalla) Ostin aikoinaan stockalta äitiyssukkahousut ja ne oli niiiiiiiiiiiiiiiiiiiin huonot. Otin L koon ja ne tippuivat kirjaimellisesti polviin päivän aikana. Kävin ostamassa M koon ja sama juttu! Suosittelen stay up sukkahousuja, jos pukusi sallii sen. Ne on paljon mielyttävämmät.