MISTÄ apua hakemaan??? Olen todella huolissani ystäväni avosuhteesta....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailijana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailijana

Vieras
Ystäväni avautui minulle ja yhdelle toiselle ystävälleni eilen ja kertoi kaiken hänen ja avomiehensä jutuista. On aiemminkin vihjaillut minulle, mutta nyt olen todella järkyttynyt, surullinen, ja jopa hädissäni ystäväni puolesta!!
Ovat olleet yhdessä jo 13v. heillä 1 lapsi ekalla luokalla. Nyt kävi siis ilmi että sen lisäksi että mies on sairaalloisen mustasukkainen ( asentanut jopa tallenatavankameran heidän kotiinsa..:O), niin tuo mies on väärentänyt ystäväni nimiä papereihin, pimittää posteja (jotka usein siis laskuja ja karhukirjeitä) jne. Vienyt luottotiedot häneltä . Milloin on mitkäkin laskut maksamatta , sähköt poikki jne. kamalia juttuja. On alkanut ryypätä enemmän ( siis joka pvä. juo jonkinverran) Käy kyllä töissä. Ja se ala jolla hän työskentelee on sellainen , jotta jos joku siellä tietäsi ryyppäämiset yms. tulis potkut heti. Ystävälläni on oma firma, jossa työskentelee yksin. Pelkää että kohta sekin menee alta, kun laskuja satelee sieltä ja täältä...
Aino syy miksi hän ei ole jo lähtenyt on tuo lapsi. En jaksa edes tässä kaikkia kamaluuksi nyt kirjoittaa mitä hän on tehnyt. Kuitenkaan ei ole lyönyt tms. Ystäväni jopa toivoisi että vetäsi vaikka turpaan niin olisi jotain näyttöä, ja siitä lähtis asiat rullaamaan.
KOitimme eilen puhua hälle järkeä päähän ja koitimme yhdessä miettiä MITÄ hänen pitäisi aluksi nyt tehdä?? Mistä lähteä liikkeelle?? Minkä puoleen kääntyä?? Poliisille hän ei kuulemma ainakaan aluksi heti haluaisi...
Siispä kysynkin , mitä mielestänne kannattaisi tehdä tällaisessa tilanteessa??

hakea asunto itselle ja lapselle, heti sen saatuaan muuttaa pois. lapsen etu ei ole olla tuollaisessa perheessä! LAPSEN takia naisen on lähdettävä, mieluiten heti.

No näinhän me hälle koitettiin toitottaa... Miettii nyt että saako hän vuokrakämppää kun luottotiedot menneet?? Jotenkin hän on niiin alistunut koko hommaan tietyllä tasolla, että sanoikin jo, että uskoo kohta itsekin kaiken mitä se hullu mies hälle suoltaa:/ Ulkoapäin kukaan ei uskois mitä hän käy läpi:( ILoinen ihminen , kaikille ystävällinnen jne.

[QUOTE="myy";23028724]Ensin vaikka turvakotiin ja sitten siellä ollessa hakea asuntoa ja selvittää taloudellista tilannetta.[/QUOTE]

Täällä ei ole ihan lähellä turvakotia... Ja luulen että eivät edes huolisi ystävääni sellaiseen, koska eihän mies ole pahoinpidellyt häntä. Vai olenko väärässä?

Onko kellään mitään tämänkaltaista tilannetta ollut itsellä tai tutullaan?? Löytyisköhän joku auttava ihminen vaikka netin kautta jok osaisi auttaa tällaisessa tapauksessa...? En vain tiedä millä haulla sitä etsis...:(????

Ei siinä kukaan toinen voi auttaa, jos hän ei itse ole valmis muutokseen. Eihän hänen tarvitse kun ottaa lapsi ja muuttaa pois, jos kerran ovat pelkästään avoliitossa. Muut asiat hoidetaan sitten muuten virkamisten voimin.Ja on sitten ukon luonteesta kiinni, kannattaako kertoa etukäteen, vai hommata se kämppä "salaa" ja sitten sanoa soronoo, kun viimeisen kerran lähtee...

Niin ja jos tuo ystävänne pystyy jotenkin näyttämään toteen, että mies on hänet ajanut toimillaan esim. tuollaseen taloudelliseen tilanteseen, niin eikös se ole ihan oikeusoppineiden setvittävissä?

Eikö tuossa voisi tehdä jo ls-ilmon jollain perusteella? Ryyppääminen jne. Joo, sitähän täällä aina ehdotetaan, mutta jos se sais jotain aikaan? Kukaan ei silti saa kaverias sieltä pois ellei ite ole valmis lähteen. :(

[QUOTE="aloittaja";23028779]Täällä ei ole ihan lähellä turvakotia... Ja luulen että eivät edes huolisi ystävääni sellaiseen, koska eihän mies ole pahoinpidellyt häntä. Vai olenko väärässä?[/QUOTE]

Kyllä tuo kaikki kirjoittamasi on pahoinpitelyä, henkistä nimittäin! Turvakotiin vaan!

Niin kyllä se ystäväni on itse saatava se voima lähteä ja tehdä asialle jotain!! Toki me ystävät, jotka asian nyt tiedämme, olemme tukena ja autamme. Tuntuu tosiaan että hän on ihan jumissa ja ei kuitenkaan näe asiaa siten miten me muut. Mikä toki on ihan ymmärrettävää.... Hän ei miestä enää rakasta ja tosiaan haluaa eroon. Voimat on vaan niin loppu, jotta tiedä mitä tässä tekis, että hän todella pitäis asioita eteenpäin!! Turvakotiin en usko että haluaa ja tosiaan niitä et täälläpäin ole lähelläkään... Ja sitten hän pelkää että täällä pienellä paikkamunnalla kaikki saa tämän tietoonsa ja että se vaikuttaa hänen työhönsä-> ei asiakkaita:/.
Parempi ois kyllä jos hän vaan muuttaisi pois paikkakunnalta.

Mites muuten JOS hänen vanhempansa vuokrasivat asunnon, niin voisiko ystäväni muuttaa sinne?? Onnistuuko tuollainen järjestely yleensäkään jos omat luottotiedot menneet??

Yhteistyössä