Mistä apua jännittämiseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jännäri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jännäri

Vieras
Minä jännitän todella helposti. Monet asiat ovat jääneet tekemättä vain jännityksen vuoksi. Nyt minun oikeasti pitäisi saada eräs tärkeä asia tehtyä, ja heti kun olin tämän päätöksen tehnyt, niin alkoi jännittää. Sydän tykyttää, hermostuttaa, kurkussa on pala. Ja tiedän tasan tarkkaan että en saa yöllä nukuttua.

Mistä apua? Onko ainoa keino mennä juttelemaan lääkärille? Luin netistä mäkikuismasta. Vaikuttaako se mitään?

Lääkärille kannattaa jutella, voi saada betasalpaajia. On myös olemassa vertaistukiryhmiä, joiden pitäisi olla tosi hyviä, etsi googlesta. Joitain kirjoja kannattaa lukea, esim. Jännittääkö? Pelko hallintaan oli mun mielestä aika hyvä.

propral- lääke auttaa jännittämisen ulkoisiin merkkeihin, esim. käsien tärinään. Lievät rauhoittavat saattaa auttaa muihin tuntemuksiin. Saa ihan yleislääkäriltä :)

Okei! No ei varmasti ole apua huomiseen näistä neuvoista, mutta lääkärille ainakin meinaan mennä sitten.
Toivottavasti saan unta ensi yönä. Minulla on tapana rentouttaa itseni varpaista lähtien joka ilta, mutta eilenkään ei onnistunut kun mietin tätä asiaa, ja uni tuli vasta kun olin 3 tuntia pyörinyt sängyssä.

Minä olen saanut propralia. Käyttänyt ennen esitelmää. Yritän kyllä pärjätä ilmankin.

Tänään aloitin uudessa opinahjossa, jossa tehtiin esittelykierros. Siinä piti sanoa oma nimi ja syy miksi tuli tähän kouluun. Sydän hakkasi varmaan kahta sataa kun kierros läheni minua, tuntui että pyörryn. Inhottavaa. :(

[QUOTE="vii";24527802]Minä olen saanut propralia. Käyttänyt ennen esitelmää. Yritän kyllä pärjätä ilmankin.

Tänään aloitin uudessa opinahjossa, jossa tehtiin esittelykierros. Siinä piti sanoa oma nimi ja syy miksi tuli tähän kouluun. Sydän hakkasi varmaan kahta sataa kun kierros läheni minua, tuntui että pyörryn. Inhottavaa. :([/QUOTE]

Tiedän tunteen. Aivan kamalaa. :( Syykin varmaan siihen että koulun olen jättänyt pariinkin otteeseen kesken, kun jännityskohtaukset on alkaneet ottaa valtaa liikaa. Jännitin myös kouluun menoa, ja monesti jäin vain kotiin kun en uskaltanut lähteä.

Kuulostaa niin tutulta, mie oon koittanut vaan totuttaa itteeni niihin tilanteisiin kun pitäis tehdä jotain "jännittävää". Esim.miulle jo jonnekin paikkaan soitto saattaa vaatia jopa päivien tsemppauksen..saatika sit kun pitää mennä jonnekin.
Että en osaa sen kummemmin auttaa, mut voin sanoa että ette ole ainoita jännääjiä. Tsemppiä!

Mulla on tuo soittaminen kans tosi vaikeaa, jännitän sitä.

Ajattelin neuvolassa puhua täsä asiasta kun hankaloittaa jo elämää, mutta voi olla että esitän siellä taas että voin hyvin, kun kysellään jaksamista, enkä uskallakkaan sanoa mitään. On ollut monta tällaista tilannetta.

[QUOTE="mia";24527684]propral- lääke auttaa jännittämisen ulkoisiin merkkeihin, esim. käsien tärinään. Lievät rauhoittavat saattaa auttaa muihin tuntemuksiin. Saa ihan yleislääkäriltä :)[/QUOTE]

Joo, mulla käytössä kans propral. Ainut että esitelmisä pidettäessä kuivaa suun niin, että ei tule enää ääntä.

Yhteistyössä