Mistä extra-rahaa tässä tapauksessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rahat-on
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rahat-on

Vieras
Työsopimus loppuu kuun lopussa, kesti vain 3 kk joten säästöön ei ole juurikaan jäänyt. Auton sain ostettua eli pääsen kulkemaan nyt paremmin.
Lapset ovat olleet kotihoidossa joten päivähoitomaksuja ei ole.
Jään työmarkkinatuelle eli tulot kaiketi n.700 e /kk + lapsilisä.

Mies vuorotyössä, saatiin kitkuteltua tämä 3 kk ilman päivähoitopaikkoja mutta vaikeaa se oli. Jos nyt haen kokopäivätyöhön, päivähoitopaikat on otettava (2 lasta).

Kun olen työttömänä, pärjäämme periaatteessa ok;laskut maksetaan,ruokaan jää rahaa ja lasten vaatteet saadaan ostettua (eikä tarvitse ostaa halvinta). Hätätapauksen varalta (esim.sairastuminen,kodinkonerikko) on 1000 e säästö.

Mutta.....Mun pitäisi saada uudet silmälasit, taloa pitäisi alkaa vähän remontoimaan (kylppäriremontti, tehdään itse mutta materiaalit maksaa),lyhytkin kesälomareissu olisi kiva jne..

Kokopäivätyössä on sellainen ongelma,että toivomme ihan lähivuosina lisää lapsia. Tunnen itseni petturiksi,jos haen töitä..Alunperin tarkoitus oli syksyllä aloittaa yrittäminen. Pian tulee ikä jo vastaan..

Mistä saisi extraa tässä tapauksessa? Itsekkäästi vaan kokopäivätyötä hakemaan ja syksyllä pois (kärsin melko pahasta pahoinvoinnista enkä usko että nyt on poikkeustilanne) ?
Äitiysrahani on onneksi ihan hyvä :)

eikö sun kuulukin olla työnhakija, vai onko lapsista toinen niin pieni että olet kotihoidontuella? Menet vaan töihin jos tarjotaan. Syksyyn on vielä pitkä aika. Vielä ehtii kerryttää niitä säästöjäkin ja miniloma rahaa kesäksi.

No esim. näitä kotimyyntijuttujahan on pilvin pimein, joita voi tehdä sillon kun perheen aikatauluihin sopii ja myös äippälomalla / hoitovapailla. Ja jos ei naapurustoosi tai tuttavapiiriisi kuulu kateellisia, niin myös täysin pimeästi....

Ei elämää voi suunnitella noin pitkälle, voi olla että ette saakaan lapsia esim. 3 vuoteen. Haet töitä ja jos tulet raskaaksi niin sitten tulet. On sulla työuraa vielä senkin jälkeen edessä vaikka olisit vuoden tai muutaman välissä hoitovapaalla.

Mietin itsekin että ehkä hiukan liian suunnitelmallista on nyt..olisiko sitten tökeröä sanoa haastatteluissa että vauvahaaveita on. Koulutukseltani olen pintakäsittelijä ja työnteko kemikaalien ympäröimänä ei tässä vaiheessa ole fiksua.mutta onhan noita siivoojan ja henk.koht avustajan paikkoja pilvin pimein!

[QUOTE="A.p";30583401]Mietin itsekin että ehkä hiukan liian suunnitelmallista on nyt..olisiko sitten tökeröä sanoa haastatteluissa että vauvahaaveita on. Koulutukseltani olen pintakäsittelijä ja työnteko kemikaalien ympäröimänä ei tässä vaiheessa ole fiksua.mutta onhan noita siivoojan ja henk.koht avustajan paikkoja pilvin pimein![/QUOTE]

Työnantaja voi ajatella, että tarkoituksella välttelet töitä jos tuollaista menet haastattelussa laukomaan. Jos ilmoittaa työkkäriin, voi pahimmillaan tuonlaatuisesta rehellisyydestä napsahtaa karenssi.

Vaikka olisit aiemmin raskautunut nopeasti, ei mikään takaa ettei siihen voisi nyt mennä vuosi, pidempään tai ettei se onnistu ollenkaan. Joten älä nyt liikaa sitä mieti, saati työhakutilanteissa noista suunnitelmista juttele.

Yhteistyössä