mistä halvin turvavyöistuin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jenna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja häh?;28285154:
Ai, mä luulin että joku tosissaan on niin tyhmä, että on ostamassa tuota Bilteman istuinta. Hyvä, jos ei olekaan. :)

Enkä kyllä ymmärrä kuka edes miettii ko. istuimen ostamista.

Osa ihmisistä on niin tyhmiä, että kuljettaa lapsia jopa ilman istuimia.

Itse olen saanut kuittia siitä, että ekaluokkalaiseni istuu turvavyöistuimessa. Kuulemma ei enää tarttis edes koroketta (pituutta 128 cm...). Joopajoo.

[QUOTE="a p";28285046]mitä eroa on saman mittaisella kolme vuotiaalla ja nelivuotiaalla?

meidän 3v painaa samanverran kuin isoveljensä neljävuotiaana ja on sentin pidempi[/QUOTE]
Kyllä niillä on ero. Mitä vanhemmaksi lapsi kasvaa, sitä enemmän hänen tukirankansa vankistuu. Näin kansankielellä sanottuna. Eli T'män vuosi alle 3-vuotiasta ei saisi kuljettaa missään muissa kuin 5-pistevöissä ja mielellään vielä selkä menosuuntaan. Koska tukiranka ei kestä naama menosuuntaan ja 3-pistevöissä mitään kovin suurta tälliä vaan voi sanoa "naps".

Alkuperäinen kirjoittaja Näin;28285177:

Oliko äitisi ja isäsi tyhmiä? Ai olivat vai. Kuule kun ei niitä istuimia aina ole ollut, vaikka hyvä keksintö ovatkin.

Kyllä niillä on ero. Mitä vanhemmaksi lapsi kasvaa, sitä enemmän hänen tukirankansa vankistuu. Näin kansankielellä sanottuna. Eli T'män vuosi alle 3-vuotiasta ei saisi kuljettaa missään muissa kuin 5-pistevöissä ja mielellään vielä selkä menosuuntaan. Koska tukiranka ei kestä naama menosuuntaan ja 3-pistevöissä mitään kovin suurta tälliä vaan voi sanoa "naps".

Vihdoinkin joku fiksu linjoilla. :)

No, oli niitä muitakin. Ap on kai jo käynyt Biltemassa. :)

[QUOTE="huoh";28285466]Oliko äitisi ja isäsi tyhmiä? Ai olivat vai. Kuule kun ei niitä istuimia aina ole ollut, vaikka hyvä keksintö ovatkin.[/QUOTE]

Just. Kuule, kun autoissakaan ei ole aina ollut turvavöitä ja silloin ei ollut tyhmää ajaa ilman turvavöitä, mutta nykyään se on todella tyhmää, jos ei turvavöitä käytä!

Järki, missä se on??

[QUOTE="huoh";28285466]Oliko äitisi ja isäsi tyhmiä? Ai olivat vai. Kuule kun ei niitä istuimia aina ole ollut, vaikka hyvä keksintö ovatkin.[/QUOTE]

Jos niitä istuimia olisi ollut 70-luvulla ja eivät silti olisi käyttäneet, toteaisin hyvinkin tyhmiksi.

Alkuperäinen kirjoittaja häh?;28285027:
Harva kolme- tai neljävuotias on niin pitkä, että on kaula tuolla korkeudella kuin istuimessa oleva turvavyönohjain.

Tuo on ihan tosi. Meillä on pitkä lapsi mutta silti piti testailla että löytyy se sopiva vyöistuinmalli. Yksi oli liian korkea jne..nykynen on sitten säädettävä ja justiin passeli.

Alkuperäinen kirjoittaja Näin;28285177:

Itse olen saanut kuittia siitä, että ekaluokkalaiseni istuu turvavyöistuimessa. Kuulemma ei enää tarttis edes koroketta (pituutta 128 cm...). Joopajoo.

Ja mun 5v natisee kun istuu vyöistuimessa. Tasan tulee istumaankin niin kauan kun raja tulee täyteen ja mahtuu siihen jakkaralle. Kun ei kaveritkaan(se yksi joka ei ole minkäänlaisella korokkeella...).

Mikäs se pituusraja olikaan millon sai ilman istuinta istua? Vai onko siinäkin joku paino- tai ikäsuositus? Vasta tuli mieleen joko meidän lapsi sais istua tavallisella penkillä. 8v. ja n. 130cm.

[QUOTE="vieras";28285553]Mikäs se pituusraja olikaan millon sai ilman istuinta istua? Vai onko siinäkin joku paino- tai ikäsuositus? Vasta tuli mieleen joko meidän lapsi sais istua tavallisella penkillä. 8v. ja n. 130cm.[/QUOTE]Liikenneturva

Autan sua :) Jos sun budjetti on se 30 kybää (?), niin voit hyvin ostaa sen bilteman istuimen, koska kaikki 30 euroa maksavat istuimet on ihan yhtä paskoja. Miksi siis tuhlata aikaansa toisen metsästämiseen... Vai onkos se bilteman istuin väärän värinen ? :(

Yhteistyössä