Mistä ihmeestä aloittasin? (sisältää hehkutusta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sähläri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

sähläri

Jäsen
18.06.2005
876
0
16
kun me vihdoin ostettiin se talo (hyppii riemusta) :D
ja ilmeisesti kahen viikon päästä muutto,mutta.... :|
mistä alottaa tän sotkun setviminen? mä en mitään osaa muuton hyväks tehä,tekis mieli lykkää kaikki vaan tuolleen autön kyytiin levälleen :ashamed:
en osaa ollenkaan pakata....
pitäs varmaan jostain saada jättimäisiä laatikoita mut nykyään kaupoissakaan ei niitä löydy....
on mullakin taas ongelma B)

Meilläkin kuukauden sisään muutto omakotitaloon ja tää on ihan kamalaa.Loma tekee loppujaan ja työt alkaa ja jossain välissä olis aloitettava setvimään tätä kaaosta.Osa tavaroista jo aloitettu pakkaamaan ja roskiin lähtee tavaraa...Samassa veneessä ollaan :ashamed:

Vuokraa laatikot! Googlaa muuttolaatikot tms. ja löytyy kasapäin firmoja.

On halpaa, me käytettiin edellisessä muutossa, 50 isoa laatikkoa 5vrk maksoi n.30e. Ei tartte haalia laatikoita, jotka voi kesken muuton hajota, eikä tartte tuhota ja viedä pois kilokaupalla pahvia kun muutto on ohi. Ja tulee pakattua nopsaa ja purettua vielä nopeempaa kun on lainalaatikot :)

Meillä on muutto noin kuukauden päästä ja olen aloittanut homman niin, että tarpeetonta mutta ehjää tavaraa vietiin muutama muovipussillinen hyväntekeväisyyskirpparille. Sitten ihan rikkinäiset tai muuten tarpeettomat tavarat roskiin, muutama pussillinen sitäkin. Vanhat aikauslehdet ym. paperitavaraa lähti paperinkeräykseen.
Kirjakaupasta kysyin pahvilaatikoita, koska heille kirjat tulevat tosi vahvoissa laatikoissa. Sainkin 10 kpl litteiksi iskettyjä laatikoita,jotka on helppo pakkausteipin kanssa jälleen koota. Muuttolaatikoita on jo varattuna astioita ym.painavaa tavaraa varten 20kpl.

Me lähdettiin evakkoon naapuritaloon, kun tätä alettiin rempata. Pakkasin päivässä koko keittiön tavarat, kalusteet ym ja makuuhuoneenkin sain suurimmaksi osaksi pakattua. Mulla oli vanhoja pahvilaatikoita (isoja Hobby Hallin, Anttilan...) ja niihin sai kätevästi pakattua. Jotkut kaupatkin antavat mielellään pahvilootia pois.

asuuko ap missäpäin?
ois noin 10kpl kannellisia isoja muuttolaatikoita varastossa.
10e:lla kaikki ..
kuopiossa oisivat nämä laatikot.
Tosi vahvoja ja kestävät hyvin!

Muutto on aina oiva tilaisuus hankkiutua turhasta eroon. Osta aluksi jätesäkkejä, joihin alat lajittelemaan eri paikkoihin vietäviä, turhia ja rikkinäisiä. Ja sitten operaatio pahvilaatikko alkakoon. Kaupoista saa kysymällä, banaanilaatikot on olleet mun suosikkeja, koska niis on kansi.
Kyllä se siitä! =)

Mä oon pakannut muutoissa kaikki peitot, tyynyt, lakanat ym. pyyhkeet ja sellaset vaatteet jotka ei ole henkarissa niin jätesäkkeihin. Aika hyvin pysyneet pyyhkeetkin rullallaan vaikka vaan heittelin säkkeihin. Ja jaksaa kantaa hyvin vaikka pakkaakin säkin täyteen. Samoin lasten pehmolelut ym tungin vaan säkkeihin. Nehän (säkit) voi sit muuton jälkeen (kun meillä ainakin säily ehjinä) niin laittaa kaappiin ja käyttää kun taas johonkin tarvii.
Ja kun aloin pakata niin otin roskapussin, kirpparilaatikon ja säilytettävien tavaroiden säkin/laatikon ja mätin tavarat niihin, paljon tuli kirppiskamaa ja ihan roskiskamaankin... Kaappi kerrallaan vaan pakkaamaan ja voihan vaikka nyt heti pakata astioista ja liinavaatteista suurimman osan, en mä ainakaan kaikkia käytä päivittäin, vähemmälläkin kamalla pärjää jokusen päivän ennen muuttoa.
Onko lähelläsi mitään kodinkoneliikettä? Heiltä voisi kanssa kysellä laatikoita, varmasti vois saada kaiken kokosia. Ja kaupan banaanilaatikot on hyviä.

Parhaat ja kestävimmät laatikot saa Alkosta, täytyy vain sopia että keräävät niitä(hajoittavat ne normaalisti heti). Jätesäkkeihin ite oon laittanut vaatteet, peitot, lakanat yms.

Liian isoihin laatikoihin ei kannata laittaa, painon takia. Ei kukaan jaksa kantaa telkkarilaatikollista kirjoja :whistle:

Yhteistyössä