Mistä ihmeestä voi mun univaikeudet johtua???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "uneton"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

"uneton"

Vieras
Oon yrittäny vähän kaikkea- en syö raskaasti illalla, en juo kahvia illalla, harrastan vähän liikuntaa, en anna "uniajan" mennä ohi valvomalla liian myöhään jne jne...

Silti: en meinaa saada unta tai jos saan, herään kohta ja jatkuvasti läpi yön. Aamulla tuntuu siltä kuin pää olisi täynnä pumpulia ja on sellainen mielikuva, että oon vaan pyöriny sängyssä ja välillä nukahtanu ja taas heränny.
Nukahtanu, heränny, pyöriny, nukahtanu, heränny, pyöriny...

Oisko jotain ehkä kuukausi kestäny tätä.

Ei mitään mainittavia elämänmuutoksia.

Yksi lapsi herättää yössä n. 1-2 kertaa.

Mistä ihmeestä tää vois johtua.
Ei ole mitään masennustakaan päällä tai suurempia murheita

Yksi unettomuuden aiheuttaja on allergiat, homeet ja erilaiset sisäilmaongelmat. Itsellä on kokemusta. Lääkityksenä oli nuhalääkkeet, unilääkkeet ja mielialalääkkeet. Mielialalääkkeet korjasivat hyvin unta. Lääkkeitä tuli syötyä useampi vuosi, mutta kun pääsin eroon homeisesta työtoimistosta, niin uni muuttunut sikeäksi eikä ole tarvinnut syödä minkäänlaisia lääkkeitä.

Eiköhän ihmisillä tule aika herkästikin uneen tuollaista vaihtelua? Oletko joskus aiemminkin kärsinyt vaikkapa vähän lyhyemmän aikaa tuollaisesta pyörimisestä yöllä? Itselläni nukkuminen on aina ollut aika vaihtelevaa ja "lääkitsen" asiaa joskus valvomalla surutta pitkään monina iltoina ja väsyttämällä itseni kunnolla. En jää miettimään lainkaan vaan odotan, että luonto korjaa. Ja yleensä sitten kun alan olla ihan poikki, tuleekin ykskaks niitä öitä, että nukun kuin tukki.

Siis en ole aiemmin kärsinyt näin "pitkästä" huonojen öiden jaksosta, en ole aiemmin edes kerennyt huolestua. Uni on aina maistunut kunhan vain lapset on antaneet nukkua :D

Eiköhän ihmisillä tule aika herkästikin uneen tuollaista vaihtelua? Oletko joskus aiemminkin kärsinyt vaikkapa vähän lyhyemmän aikaa tuollaisesta pyörimisestä yöllä? Itselläni nukkuminen on aina ollut aika vaihtelevaa ja "lääkitsen" asiaa joskus valvomalla surutta pitkään monina iltoina ja väsyttämällä itseni kunnolla. En jää miettimään lainkaan vaan odotan, että luonto korjaa. Ja yleensä sitten kun alan olla ihan poikki, tuleekin ykskaks niitä öitä, että nukun kuin tukki.
Jos uniongelma on "sairaalloista", niin silloin ei auta jäädä odottaaman luonnon korjausta. Jos minulla tuli useampi huono yö perätysten, niin se oli pakko katkaista unilääkekuurilla. Muuten unettomuus jäi päälle, jatkui ja muuttui pahemmaksi. Kun sai muutamat kunnon yöunet, niin sen jälkeen nukkuminen sujui taas.

Yhteistyössä