Mistä itsekuri ja motivaatio laihtumiseen? Miten sinä onnistuit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kertokaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kertokaa

Vieras
En tiedä, kuinka monta kertaa olen päättänyt laihtua sen 12 kiloa, mutta aina repsahdan herkkuihin. Rakastan makeaa. Bmi on 24,9 eli ihan just ylipainoinen. Herkkujen korvikkeita kokeiltu, kuten rahka marjoilla/hedelmillä ja stevialla/pienellä lorauksella vaniljakastiketta. Mut ei, suklaa ja jäätelö vain poistaa himon.

Tiedän paljon terveellisestä ravitsemuksesta, mutta en vain pysty itse toteuttamaan sitä. Ja aina tulee paha mieli, kun tunnen itseni plösöksi ja kun niin haluaisin olla hoikka ja voida paremmin:( Harrastan kuntosalia ja lenkkeilyä useamman kerran viikossa ja liikunta on aina kuulunut elämääni ja olen ihan hyvässä kunnossa tämän läskin alla. Lenkkeilykin olisi varmasti kevyempää hoikempana.

Aina aloitan herkuttelun jälkeen uuden elämän ja elän sen päivän tai kaksi terveellisesti ja sitten repeän: En tiedä, miksi teen näin, kun oikeanlainen ruoka saa olon hyväksi, herkut ei. Ja peilikuva näyttää ihan kamalalta, silti en onnistu..

[QUOTE="vieras";25656928]Nyt jätät valkosen viljan ja sokerin siksi pariksi päivää kokonaan pois ja sen jälkeen ei tee mielikään.[/QUOTE]

Kyllä vaan tekee:D

[QUOTE="aloittaja";25656965]Kyllä vaan tekee:D[/QUOTE]

mä oon aina ollu persoherkuille, nyt jätin viljat, perunat pois, vähensin sokeria ja lisäsin kasviksia ja rasvaa... ...makee ei enään maistu nyt 2vko:n jälkeen. (ja plussana paino pudonnu jonkun 3kiloo ja vyötärö kaventunu 4senttii)

Mulla homma toimii niin,että vain päätän asian.Tänään aloitin itsekin just 12kilon pudotuksen.Mulla se lähtee aika helpolla ja pienellä.Lopetan vain viikoksi kokonaan kaikki herkut ja joka päivä kuntoilen crosstrainerin kanssa 10-15min.Viikon jälkeen uskallan antaa itselleni luvan syödä pieniä määriä herkkuja eli vaikka pieni karkkiaski tms.Suklaata en voi syödä nyt ollenkaan kun olen maidottomalla dieetillä imetyksen takia.

Kolme vuotta sitten pudotin 16kg ja tällä samalla taktiikalla.Kilot lähti parissa kuukaudessa eivätkä tulleet takaisin (ennen kuin nyt raskauden myötä) kun se kuntoilu jäi pysyvästi elämään.Noin pieni kuntoilun määrä on heppo pitää arkirutiinissa mukana kun ei tosiaan vie paljoa aikaa,mutta on tehokasta.Kun kilot oli lähtenyt vähensin kuntoilun joka toiseen päivään.Motivaation tähän sain ihan siitä,että inhottaa kun maha ja reidet hölskyy ja löllyy.Plus että olen virkeämpi ja parempituulisempi kun on tuota vähäistäkin liikuntaa elämässä.Mitenkään tarkkaan en ole koskaan ruokaani muuten tuijottanut,jättänyt vain herkut pois.

koska olet normaalipainoinen ajattelisin että voit hyvin syödä sen yhden pikkuherkun tms päivässä. se on paljon terveellisempi vaihtoehto kuin laihtua ja lihoa monta kertaa. vaikuttaa siltä että nimenomaan nuo terveellisyyskuurit yms saavat sun makeanhimot ryöpsähtämään kahta kauheammin esiin. sen sijaan että yrität jättää kerralla kaiken epäterveellisen pois niin koita ihan pieniä, huomaamattomia muutoksia, kuten ota kahden perunan sijaan vain yksi peruna, vain yksi kauhallinen pastaa. ota ruoalla vain yksi lasillinen maitoa kahden sijaan. leivän päälle vain yksi siivu juustoa, ja ehkä vain yksi leipä kahden sijaan jne. ja sitten herkuttele hyvällä omalla tunnolla kerran päivässä.

Tule hakemaan tämä mahatauti, niin et syö kolmeen päivään mitään makeaa tai paljon muutakaan, enkä usko että viikkoonkaan tekee mieli. Siitä on jo sit helpompi jatkaa. :D :x

Mä mietin aina haluanko olla läski vai hoikka ja se vaikuttaa syömiseen. Ensimmäiset pari viikkoo teki hirveesti mieli herkkuja mutta nytten jos ajattelenkin syöväni jotain epäterveellistä alkaa yököttämään :)

Yhteistyössä