Mistä ja MITEN saa ystäviä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Yksin"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

"Yksin"

Vieras
Mistä voi aikuisena löytää uusia ystäviä? Miten tutustutaan uusiin ihmisiin? Millä taikasanalla uudet tutut saa niin "tutuiksi" että voi alkaa kyläilemään toistensa luona? Toisille tarttuu kavereita harrastuksista. Mitä minä teen väärin kun minulle ei tartu ketään koskaan mistään?

Aikuisena ystävystymiseen menee aikaa tuhottomasti, ollaan niin hissuksiin eteneviä sovinnaisia aikuisia. Mä en koskaan uskalla tehdä kahvittelualoitetta joten jos se toinen osapuolikaan ei pyydä luokseen kahville ni siihen kai se sitten aina tyssää.

Kertokaa toki vinkkejä, vääntäkää vaikka rautalangasta joku esimerkki... Tunnen itseni ihan torveksi. Vähän ujokin vielä mikä ei tosiaan helpota tutustumista.

"tule ihmeessä käymään joku päivä kahvilla" vaihdetaan numerot jne jne. omaa aktiivisuutta kaipaa ja rohkiasti vaa jutustelemaan toisten kanssa ihan normaali aloituksilla. Vähän niinku naisten iskeminen mutta helpompaa ;P

[QUOTE="vieras";24042390]Parhaiten ystäviä saa koulusta, joutuu tekemään yhteisiä projekteja ja oppimistehtäviä...[/QUOTE]

Tosin aikuisena ei enää pelkästään kavereiden hankkimisen takia varmaan kiinnosta kouluun lähteä. Toisaalta lyhyemmät harrastuskurssit sun muut on hyviä vaihtoehtoja ja ajavat saman asian

Pitää uskaltaa uskaltaa ;) Get in the game tai itke sivussa, niinhän se menee. Lasten kautta on helppo tutustua samassa elämäntilanteessa oleviin ihmisiin joiden kanssa saattaa yks kaks yllättäen huomata olevankin huomattavasti enemmän yhteistä kuin kuvitteli. Pitää vain ottaa se ensimmäinen askel ja alkaa hiekkiksen reunalla tai kerhon leikeissä juttelemaan. Siittä se sitten, naamakirjassa kavereita, leikkitreffejä ja kahvitteluja toisen luona, small talkista syvempiin juttuihin ja bum, sulla on ystävä :) :heart:

Aloita sanomalla moi ja kiinnostumalla asioista. Harrastukset on tärkeä tekijä tässä.

FJTlu1

Yhteistyössä