Mistä ja miten tuommoisen seksisuhteen tai vakipanon saa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sinkku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sinkku

Vieras
Luin tuota yhtä ketjua, jossa ap sanoo että "mistä sitä tietää vaikka se oikea tulis vastaan vasta vanhainkodissa, eikä hän aio sinne saakka elää ilman läheisyyttä ja hellyyttä". Mä oon itse ajatellut, että mulla ei ole muuta vaihtoehtoa kuin opetella elämään ilman läheisyyttä ja hellyyttä ja seksiä. Siis siihen saakka kunnes "se oikea" joskus saapuu, jos saapuu ollenkaan.

Mutta siis onhan sitä vaihtoehto, vakituinen seksisuhde.

Mut mitenkä semmoinen toimii? Mä en pysty kuvittelemaan että pelkkää seksiä ilman mitään tunteita.. Ei vissiin sitten mulle toimi tuollainen. Ja mistä ihmeestä vakipanon saa hommattua? Jostain baarista tai netistä? Että moi, miten ois jos vaan pantais välillä mutta mitään tunteita ei oteta mukaan? Ja jos ei oo tunteita toista kohtaan, niin miten sitä sitten voi pitää toista hyvänä ja halitella ja silitellä -siis muuten kuin ennen ja jälkeen seksin?

Äh, en mä tajua. Olen kai jotenkin viallinen, kun en pysty käsittämään koko asiaa mitenkään. :(

No, ainakin mulla toimii niin, että samasta kaveriporukasta "keksittiin" toisemme. Eli kumpikaa ei halua parisuhdetta ja nää asiat on siis keksuteltu läpi ennen mitään muuta. Ja sit ku kuitenkin fyysinen puoli vetoaa kumpaakin, niin helppo stä sitten siitä on hoitaa homma kotiin. Toki nhan se välillä vaikeaa, koska sen oikean rajan vetäminen on välillä hankalaa. Ja meillä se menee niin päin, että tää mies on se hankalampi osapuoli. Siis jos ollaan esim samassa paikkaa iltaa viettämässä, me ei koskaam olla yhdessä eikä mennä yhdessä, mutta jos se näkee jonkun muun miehen iskemässä mua, niin tunkee väkisin väliin.. Ja juttu ei toimi ihan niin. Mutta fyysinen puoli toimii ja se on pääasia.
Mutta siis samassa kaveriporukassa liikuttiin ja siitä se sit jotenkin..

seksisuhteen idea nimenomaan on pelkän seksin harrastaminen, eihän sitä sitten muuten halitella ja silitellä :O Mun vakkari käy joskus öisin kylässä kun sattuu molemmille sopimaan, semmoset pari kertaa viikossa :) Muuten ei tavata eikä oikeastaan olla yhteyksissäkään. Saati halitella ja silitellä..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No, ainakin mulla toimii niin, että samasta kaveriporukasta "keksittiin" toisemme. Eli kumpikaa ei halua parisuhdetta ja nää asiat on siis keksuteltu läpi ennen mitään muuta. Ja sit ku kuitenkin fyysinen puoli vetoaa kumpaakin, niin helppo stä sitten siitä on hoitaa homma kotiin. Toki nhan se välillä vaikeaa, koska sen oikean rajan vetäminen on välillä hankalaa. Ja meillä se menee niin päin, että tää mies on se hankalampi osapuoli. Siis jos ollaan esim samassa paikkaa iltaa viettämässä, me ei koskaam olla yhdessä eikä mennä yhdessä, mutta jos se näkee jonkun muun miehen iskemässä mua, niin tunkee väkisin väliin.. Ja juttu ei toimi ihan niin. Mutta fyysinen puoli toimii ja se on pääasia.

Siis että ei mitään flirttiä tai kiinnostusta kummankaan puolelta, suoraan vaan asiaan? Kun jos kerran tykkää toisesta, niin miksei sitten voi "seurustella" tai "tapailla"? Ja jos ei tykkää toisesta, niin miten ihmeessä päätyy ehdottelemaan pelkkää seksiä?
Vai ootteko te verhonneet oman sitoutumiskammonne tuohon "pelkkää seksiä vaan haluan"-fraasiin?

Mä en oikeasti tajua tätä. Anteeks.

Mun entinen panokaveri oli alunperin yhdenillanjuttu. Ne kyllä haliteltiin ja siliteltiin, ei se ihan niin raakaa ollu, että suoraa ovelta panolle ja heti orkun jälkeen ovesta ulos...

Alkuperäinen kirjoittaja ööh:
seksisuhteen idea nimenomaan on pelkän seksin harrastaminen, eihän sitä sitten muuten halitella ja silitellä :O Mun vakkari käy joskus öisin kylässä kun sattuu molemmille sopimaan, semmoset pari kertaa viikossa :) Muuten ei tavata eikä oikeastaan olla yhteyksissäkään. Saati halitella ja silitellä..

Ok. Mutta miten tää sitten toimii tuon "en halua olla siihen saakka ilman läheisyyttä ja hellyyttä"-jutun kanssa? Ei mitenkään?
Eli joka tapauksessa sä olet ilman hellyyttä ja läheisyyttä, oli sulla vakipano tai ei, jos kerran ei olla parisuhteessa?

Mä taas en tiiä onko mulla vaan seksisuhde vai onko tää jotain muutakin.
Mies kyllä soittelee viikollakin ihan muuten vaan jne.
En ilkeis kysyäkään.
Enkä kyllä edes itse tiedä mitä haluan.
On se kyllä maininnut että haluaisi jo asettua aloilleen mutta eihän se tokikaan välttämättä tarkoita että haluaisi sitä minun kanssa.

Ollaan tunnettu muksusta saakka mutta ei oltu vuosiin missään tekemisissä ja nyt erottuani miehestäni "löydettiin" uudestaan toisemme.

Itse tapasin sen miehen yhteisten tuttujen juhlissa. Meidän välillä oli vain heti hirveästi seksuaalista jännitettä. Tosin päädyttiin samaan sänkyyn vasta monta kuukautta myöhemmin, kun nähtiin taas samaisten tuttujen juhlissa, ja sovittiin niiden jälkeen facebookissa, että tavataan. Itse juhlissa ei oltu missään tekemisissä toistemme kanssa, mutta sen jännitteen tunsi koko ajan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ööh:

Ok. Mutta miten tää sitten toimii tuon "en halua olla siihen saakka ilman läheisyyttä ja hellyyttä"-jutun kanssa? Ei mitenkään?
Eli joka tapauksessa sä olet ilman hellyyttä ja läheisyyttä, oli sulla vakipano tai ei, jos kerran ei olla parisuhteessa?

Hei, tarkoitin tota kun olit kirjottanu että "miten sitä sitten halitellaan ja silitellään MUUTEN kuin ennen ja jälkeen seksin".. Siis tietysti minäkin saan mun vakkarilta hellyyttä ja läheisyyttä, suukkoja ja hyväilyjä ennen ja jälkeen seksin, mutta en muulloin. Muuten ei siis tavata lainkaan ku vain seksin harrastamisen merkeissä :) Vai ymmärsinkö väärin mitä tarkoitit?

Siis että ei mitään flirttiä tai kiinnostusta kummankaan puolelta, suoraan vaan asiaan? Kun jos kerran tykkää toisesta, niin miksei sitten voi "seurustella" tai "tapailla"? Ja jos ei tykkää toisesta, niin miten ihmeessä päätyy ehdottelemaan pelkkää seksiä?
Vai ootteko te verhonneet oman sitoutumiskammonne tuohon "pelkkää seksiä vaan haluan"-fraasiin?

Siis me oltiin kyllä kiinnostuneita puolin ja toisin heti toisistamme, että oli siinä heti sellaista tiettyä sähkö ilmassa kun ensimmäisen kerran tavattiin yksillä jatkoilla, ja ehdity jo sänkyynkin ennen kuin näistä asioista varsinaisesti juteltiin. Tai siis, vaikee selittää.. Mutta kun me pidettiin tää juttu salassa meidän muilta yhteisiltä kavereilta, kun tilanne oli hiukka hankala ja sit no.. en mä tiedä, vaikee selittää. Mut kummallekin homma toimii hyvin näin. Ja mä tiedän ettei meistä tulis koskaan mitään paria, sillä tällä jätkällä on aika huiskelntelevaa toi elämäntyyli ja mäkän en halua vielä mitään, sillä se ei oo sellainen ihminen jonka haluan lasteni isäksi. Ulkoisesti me ollaan kavreiden mielestä kuin luodut toisillemme, mut.. joku puuttuu.. Ehkä se onjsut se että tää on vain seksiä, eikä me osata sit muuten kiintyä toisiimme. Tai mä en osaa, tää jätkä kyllä varmaan haluis enemmän kuin minä.

Eli siis vakkari tulee ovesta sisään, käytte heti asiaan ja sen jälkeen vakkari lähtee? Ei yhdessä nukkumista, ei yhteisiä juttutuokioita, ei istuta yhdessä sohvalla toisen kainalossa, vaan ja ainoostaan yhdessä sillon, kun akti on käynnissä? Eikö tuosta tule halpa ja likainen olo? Ettekö te koskaan kaipaa toisen ihmisen läheisyyttä muulloin, kuin silloin kun tekee seksiä mieli?

Mä koetan ymmärtää tän vakipanojutun oikein, siksi jankutan. Koittakaa kestää.

Mulla on kaks seksisuhdetta samaan aikaan, ja ne tietävät toisistaan, tuntevatkin. Molemmat on mun hyviä ystäviä, ekan kerran päädyttiin samaan sänkyyn ikään kuin vahingossa baari-illan päätteeksi ja sitten siitä tuli tapa.

Ollaan siis tosi hyviä ystäviä, mutta mitään mustasukkaisuutta tai omistushalua kenenkään puolelta ei ole. Kavereina voidaan viettää aikaa yhdessä muutenkin, eikä kukaan tiedä, että ollaan viety kaveruus vähän pitemmälle. Mä en kysele, missä nuo yönsä viettää tai kenen kanssa ovat, tavataan kun aikataulut sopii yksiin. Ei pussailla, halailla tai paijailla muulloin kuin silloin, kun ollaan menossa sänkyyn / sängyssä.

Siis me oltiin kyllä kiinnostuneita puolin ja toisin heti toisistamme, että oli siinä heti sellaista tiettyä sähkö ilmassa kun ensimmäisen kerran tavattiin yksillä jatkoilla, ja ehdity jo sänkyynkin ennen kuin näistä asioista varsinaisesti juteltiin. Tai siis, vaikee selittää.. Mutta kun me pidettiin tää juttu salassa meidän muilta yhteisiltä kavereilta, kun tilanne oli hiukka hankala ja sit no.. en mä tiedä, vaikee selittää. Mut kummallekin homma toimii hyvin näin. Ja mä tiedän ettei meistä tulis koskaan mitään paria, sillä tällä jätkällä on aika huiskelntelevaa toi elämäntyyli ja mäkän en halua vielä mitään, sillä se ei oo sellainen ihminen jonka haluan lasteni isäksi. Ulkoisesti me ollaan kavreiden mielestä kuin luodut toisillemme, mut.. joku puuttuu.. Ehkä se onjsut se että tää on vain seksiä, eikä me osata sit muuten kiintyä toisiimme. Tai mä en osaa, tää jätkä kyllä varmaan haluis enemmän kuin minä.

Eli siis alussa oli ihastusta ja kiinnostusta, mutta juttu hiipui vaan seksin tasolle kun tunteet ei syttyneetkään, niinkö? Ei siis ekasta silmäyksestä saakka ollut selvää, että seksiä vaan eikä mitään muuta? Sitten mä ymmärrän jotenkin, jos joku tapailu tai vastaava hiipuu silleen, että ne ihastuksen tunteet ei koskaan kehity rakastumiseksi. Sillonhan sitä voi sitten vaikka harrastaa seksiä "kun ei muitakaan ole". Mutta miten voi kiihottua toisesta, jos ei ole mitään tunteita toista kohtaan? Vai pystyttekö te?

Käytännössä se lähtee usein yhdenillanjutusta tai sellaisesta tapauksesta, joka vaikuttaa ensin oikeasti kiinnostavalta, mutta jokin mättää sillä tavalla, ettei haluakaan muuta kuin tavata joskus lähinnä seksin merkeissä.

Eli siis vakkari tulee ovesta sisään, käytte heti asiaan ja sen jälkeen vakkari lähtee? Ei yhdessä nukkumista, ei yhteisiä juttutuokioita, ei istuta yhdessä sohvalla toisen kainalossa, vaan ja ainoostaan yhdessä sillon, kun akti on käynnissä? Eikö tuosta tule halpa ja likainen olo? Ettekö te koskaan kaipaa toisen ihmisen läheisyyttä muulloin, kuin silloin kun tekee seksiä mieli?

Omalla kohdallani se toimii näin: Nähdään joko kahvilla tai miehen luona, katsotaan vähän aikaa telkkaria (tai ollaan katsovinamme) ja silitellään toisiamme. Sitten mennään sänkyyn, harrastetaan seksiä ja nukutaan yö yhdessä. Aamulla ehkä vielä uudelleen seksiä ja lepäillään vielä vähän aikaa. Sitten mies käy aamutoimiinsa ja minä lähden kotiin. Riippuu pitkältikin aamusta (siitä, miten lähden), tuleeko itselle halpa olo. Joskus tulee, mutta niin varmasti muissakin suhteissa joskus tulee.

Ja kyllä, kaipaan läheisyyttä muulloinkin. Sitä saa sitten, kun kohdalle osuu mies, jonka kanssa voin ajatella ihan oikeaa suhdetta. Tämän miehen kanssa meillä ei ole oikein mitään muuta yhteistä kuin se, että tunnemme vetoa toisiimme. Hänen seurassa en voi olla ilman seksiä. Jos olemme samassa tilassa, kaipaan vain hänen kosketustaan ihollani. Käsittääkseni hän tuntee samoin. On aivan hiton vaikeaa yrittää olla hänen lähellään ilman koskettamista. Mutta jos olemme vaikka viikon tapaamatta, unohdan jo miltä hän näyttää.

Omalla kohdallani se toimii näin: Nähdään joko kahvilla tai miehen luona, katsotaan vähän aikaa telkkaria (tai ollaan katsovinamme) ja silitellään toisiamme. Sitten mennään sänkyyn, harrastetaan seksiä ja nukutaan yö yhdessä. Aamulla ehkä vielä uudelleen seksiä ja lepäillään vielä vähän aikaa. Sitten mies käy aamutoimiinsa ja minä lähden kotiin. Riippuu pitkältikin aamusta (siitä, miten lähden), tuleeko itselle halpa olo. Joskus tulee, mutta niin varmasti muissakin suhteissa joskus tulee.

Ja kyllä, kaipaan läheisyyttä muulloinkin. Sitä saa sitten, kun kohdalle osuu mies, jonka kanssa voin ajatella ihan oikeaa suhdetta. Tämän miehen kanssa meillä ei ole oikein mitään muuta yhteistä kuin se, että tunnemme vetoa toisiimme. Hänen seurassa en voi olla ilman seksiä. Jos olemme samassa tilassa, kaipaan vain hänen kosketustaan ihollani. Käsittääkseni hän tuntee samoin. On aivan hiton vaikeaa yrittää olla hänen lähellään ilman koskettamista. Mutta jos olemme vaikka viikon tapaamatta, unohdan jo miltä hän näyttää.

Siis sen toisen ketjun ap olen...

Seksisuhde: Kaksi toisiinsa jollakin tasolla mieltynyttä aikuista harrastaa yhteisestä sopimuksesta seksiä silloin, kun se molemmille sopii. Tavoitteena on molempien hyvä olo.

Huoraus: Asiakas ostaa haluamansa seksipalvelun prostituoidulta silloin, kun se asiakkaalle sopii. Tavoitteena on asiakkaan tyydytys.

Älkää nyt alkako täällä tappelemaan noista huorista. Vakipano on munkin ymmärryksellä ihan jotain muuta kuin huoraamista.

Ehkä meitä ihmisiä on sitten tässä asiassa kahden sorttisia. Niitä, jotka ei pysty nauttimaan seksistä ilman että kuvittelee mukana olevan tunteitakin (kuten minä ) ja sitten niitä, joille seksi on seksiä ja tunteet sitten ihan eri juttu.

Mä varmaan alkaisin kuvittelemaan että olen oikeesti parisuhteessa, jos tapailisin jotain miestä pari kertaa viikkoon, vietettäis öitä yhdessä ja pidettäis toisiamme hyvänä muutenkin kuin pelkästään seksin yhteydessä. Vaikka just tuommoisessa tilanteessa, mistä toisen ketjun ap kertoi. Mun korviini tuo kuulostaa seurustelusuhteelta :/
Enkä mä pystyis pitämään tunteita erossa tuollaisessa tilanteessa, ihan väkisinkin niitä alkais syntymään ajan kanssa suuntaan tai toiseen.

Ehkä ihan oikeesti mun vaihtoehdot on tasan siinä, että oon yksin kunnes rakastun. Oon liian yksinkertainen tuommoisiin vakipano-juttuihin.

No usein se kiikkuukin siinä rajoilla, että voiko se olla tai voisiko siitä tulla seurustelusuhde. Hyvässä vakipanosuhteessa voi saada seksin lisäksi läheisyyttäkin. Itseäni pidemmän päälle alkoi rassata juuri se, että tunteita oli mukana, eli esimerkiksi kiintymyksen tunteen lisääntyvät.
Munulle ei ole olemassa seksiä ilman tunteita, eli en suostu seksiin ihmisen kanssa, jota kohtaan en tunne mitään.

Älkää nyt alkako täällä tappelemaan noista huorista. Vakipano on munkin ymmärryksellä ihan jotain muuta kuin huoraamista.

Ehkä meitä ihmisiä on sitten tässä asiassa kahden sorttisia. Niitä, jotka ei pysty nauttimaan seksistä ilman että kuvittelee mukana olevan tunteitakin (kuten minä ) ja sitten niitä, joille seksi on seksiä ja tunteet sitten ihan eri juttu.

Mä varmaan alkaisin kuvittelemaan että olen oikeesti parisuhteessa, jos tapailisin jotain miestä pari kertaa viikkoon, vietettäis öitä yhdessä ja pidettäis toisiamme hyvänä muutenkin kuin pelkästään seksin yhteydessä. Vaikka just tuommoisessa tilanteessa, mistä toisen ketjun ap kertoi. Mun korviini tuo kuulostaa seurustelusuhteelta :/
Enkä mä pystyis pitämään tunteita erossa tuollaisessa tilanteessa, ihan väkisinkin niitä alkais syntymään ajan kanssa suuntaan tai toiseen.

Ehkä ihan oikeesti mun vaihtoehdot on tasan siinä, että oon yksin kunnes rakastun. Oon liian yksinkertainen tuommoisiin vakipano-juttuihin.

Nähdään maksimissaan se kerran viikossa, ja ei tosiaan ainakaan omalta puoleltani siihen liity muita tunteita kuin, noh, himo :D Seurustelusuhteessa en voisi ikinä tyytyä vain siihen, mitä tältä suhteelta saan.

Minäkään en luullut pystyväni tällaiseen suhteeseen, mutta näköjään pystyn kuitenkin. Enkä tosiaan haikaile mitään yhteistä elämää tämän miehen kanssa, vaikkei hänessä sinänsä mitään vikaa olekaan. Olemme vain liian erilaisia.

Ja onhan tunteet minullakin. Loukkaannun jos minua loukataan, vaikka loukkaaja olisikin vain vakihoitoni. Mutta rakkautta tähän suhteeseen ei liity.

Yhteistyössä