Alkuperäinen kirjoittaja e:Samoin mieshuorat.
Mieshuora on muuten suomalainen jalkapallofani, joka kannattaa ulkomaista seuraa.
Monessa taloudessa siis asuu mieshuora.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja e:Samoin mieshuorat.
Alkuperäinen kirjoittaja ile:No usein se kiikkuukin siinä rajoilla, että voiko se olla tai voisiko siitä tulla seurustelusuhde. Hyvässä vakipanosuhteessa voi saada seksin lisäksi läheisyyttäkin. Itseäni pidemmän päälle alkoi rassata juuri se, että tunteita oli mukana, eli esimerkiksi kiintymyksen tunteen lisääntyvät.
Munulle ei ole olemassa seksiä ilman tunteita, eli en suostu seksiin ihmisen kanssa, jota kohtaan en tunne mitään.
Alkuperäinen kirjoittaja ja:Vakipano on siitä parisuhdetta parempi, että seksiä saa kun haluaa. Kun ei ole parisuhdetta, ja molemmat tietää, että nähdään ja pannaan, niin ei oo mitään päänsärkyjä, väsymyksiä tai suhdekiukkuja, joiden takia seksiä ei sais.
Ainakin mulla on enemmän seksiä nyt, kun mulla on vakipano, kuin mitä mulla oli suhteessa ollessa. Aina sillä toisella oli joku syy olla haluamatta, ehkä rakkaus oli loppunut, mutta se ei vaan osannut musta vielä erota.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja ile:No usein se kiikkuukin siinä rajoilla, että voiko se olla tai voisiko siitä tulla seurustelusuhde. Hyvässä vakipanosuhteessa voi saada seksin lisäksi läheisyyttäkin. Itseäni pidemmän päälle alkoi rassata juuri se, että tunteita oli mukana, eli esimerkiksi kiintymyksen tunteen lisääntyvät.
Munulle ei ole olemassa seksiä ilman tunteita, eli en suostu seksiin ihmisen kanssa, jota kohtaan en tunne mitään.
Eli sä tavallaan seurustelet, mutta kutsut suhdetta "vakipano"-nimellä? Ja heti, kun oikeasti et enää pysty huijaamaan itseäs sillä ettei suhde ole vakava, sä ahdistut ja lopetat koko jutun? Onko sulla sitoutumiskammo? En pahalla, mutta kun oikeasti eihän tuossa sun jutussa ole mun järkeeni päätä eikä häntää.
Sulla on tunteita sitä vakipanoa kohtaan, harrastatte seksiä ja teillä on läheisyyttä. Sehän on seurustelua, mutta kutsut sitä vaan rumemmalla nimellä?
Hyi miten monimutkaistaJa toisaalta masentavaa, koska mitä pitemmälle mä tätä koetan miettiä, sen selkeämmäksi käy ettei musta olis tuohonkaan. Eli siis todellakin mun ikisinkkuus saa lopullisen sinetin.
Ahdistaa.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Ile, eipä kai sitä rajaa tosiaan tarvita, mutta ihmettelen vain miten joku suhde on toisille seurustelua ja sitten toisille "vain" seksisuhde. Mä itse olen täysin yksiavioinen luonteeltani, joten sen takia kai mun on vaikeaa ymmärtää että tavallaan seurustellaan mutta käytetään vaan suhteesta nimeä "vakipano", joka sitten mahdollistaa toisen heivaamisen heti kun parempi tulee tyrkylle. Tai sitten mä olen liian vanhanaikainen.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:No, ainakin mulla toimii niin, että samasta kaveriporukasta "keksittiin" toisemme. Eli kumpikaa ei halua parisuhdetta ja nää asiat on siis keksuteltu läpi ennen mitään muuta. Ja sit ku kuitenkin fyysinen puoli vetoaa kumpaakin, niin helppo stä sitten siitä on hoitaa homma kotiin. Toki nhan se välillä vaikeaa, koska sen oikean rajan vetäminen on välillä hankalaa. Ja meillä se menee niin päin, että tää mies on se hankalampi osapuoli. Siis jos ollaan esim samassa paikkaa iltaa viettämässä, me ei koskaam olla yhdessä eikä mennä yhdessä, mutta jos se näkee jonkun muun miehen iskemässä mua, niin tunkee väkisin väliin.. Ja juttu ei toimi ihan niin. Mutta fyysinen puoli toimii ja se on pääasia.
Mutta siis samassa kaveriporukassa liikuttiin ja siitä se sit jotenkin..
Siis että ei mitään flirttiä tai kiinnostusta kummankaan puolelta, suoraan vaan asiaan? Kun jos kerran tykkää toisesta, niin miksei sitten voi "seurustella" tai "tapailla"? Ja jos ei tykkää toisesta, niin miten ihmeessä päätyy ehdottelemaan pelkkää seksiä?
Vai ootteko te verhonneet oman sitoutumiskammonne tuohon "pelkkää seksiä vaan haluan"-fraasiin?
Mä en oikeasti tajua tätä. Anteeks.
Siis me oltiin kyllä kiinnostuneita puolin ja toisin heti toisistamme, että oli siinä heti sellaista tiettyä sähkö ilmassa kun ensimmäisen kerran tavattiin yksillä jatkoilla, ja ehdity jo sänkyynkin ennen kuin näistä asioista varsinaisesti juteltiin. Tai siis, vaikee selittää.. Mutta kun me pidettiin tää juttu salassa meidän muilta yhteisiltä kavereilta, kun tilanne oli hiukka hankala ja sit no.. en mä tiedä, vaikee selittää. Mut kummallekin homma toimii hyvin näin. Ja mä tiedän ettei meistä tulis koskaan mitään paria, sillä tällä jätkällä on aika huiskelntelevaa toi elämäntyyli ja mäkän en halua vielä mitään, sillä se ei oo sellainen ihminen jonka haluan lasteni isäksi. Ulkoisesti me ollaan kavreiden mielestä kuin luodut toisillemme, mut.. joku puuttuu.. Ehkä se onjsut se että tää on vain seksiä, eikä me osata sit muuten kiintyä toisiimme. Tai mä en osaa, tää jätkä kyllä varmaan haluis enemmän kuin minä.
Eli siis alussa oli ihastusta ja kiinnostusta, mutta juttu hiipui vaan seksin tasolle kun tunteet ei syttyneetkään, niinkö? Ei siis ekasta silmäyksestä saakka ollut selvää, että seksiä vaan eikä mitään muuta? Sitten mä ymmärrän jotenkin, jos joku tapailu tai vastaava hiipuu silleen, että ne ihastuksen tunteet ei koskaan kehity rakastumiseksi. Sillonhan sitä voi sitten vaikka harrastaa seksiä "kun ei muitakaan ole". Mutta miten voi kiihottua toisesta, jos ei ole mitään tunteita toista kohtaan? Vai pystyttekö te?
Alkuperäinen kirjoittaja ile:Itse olen tooodella nirso seurustelukumppanin suhteen. Haluan seurustella vain ja ainoastaan silloin jos olen ihastunut tai rakastunut. Tämä tarkoittaa hyvin pitkiä (vuosien) sinkkuaikoja. Ainakaan näin miehenä tuossa 30-40 ikävuoden välillä ei kuitenkaan pystynyt olemaan ilman seksiä. Siksi ajauduin tuollaisiin tapailusuhteisiin, joita jotkut kutsuvat seksisuhteiksi tai vakipanoiksi.
Kuten huomaat, mietit itsekin, että mitä oikein olisi tehtävissä jos "sitä oikeaa" ei ole näköpiirissä ja seksiäkin tekisi joskus mieli harrastaa.
Meitä ihmisiä on myös paljon erilaisia. Jotkut eivät tarvitse lainkaan seksiä (tai omakiva riittää), muulloin kuin rakastuneena parisuhteessa.