Mistä johtuu aina aamuisin limaisuus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Ei oo mitään flunssaa, mut aina aamuisin on limakalvot turvoksissa, harmaata limaa yskin ja nenä tukossa ja ääni käheä. Parin tunnin päästä taas normaali olo.

mä oon kanssa ihmetelly että miks aamulla on kurkku vähän kipeä ja nenä tukkoinen mutta noin tunnin päästä olo ihan normaali,eli ei oo siis mitään flunssaa tms

Natriumglutamaatti E621 eli aromivahvenne, jota käytetään korostamaan esim. monissa einesruuissa ja leikkeleissä tuotteen omaa makua aiheuttaa myös "limaisuutta".

http://olotila.yle.fi/sisallot/blogit/noora-sydan-eko-reilu-ja-luomu/e621-pian-kielletty-aine

Joka viikko siivotaa, ei riipu siitä. Eipä juuri syödä natriumglutamaattia. En kuulemma kuorsaa. Mutta selälläni nukun, voisko suu olla auki, mutta voisko tosiaan lyhyt yö vaikuttaa näin suuresti?

oon jatkuvasti flunssassa joka helpottaa päiväksi. Illalla alkaa ja yön tukkoinen olo. Petivaatteet puhtaat ja vaihdettu, olen myös kova siivoamaan. En ymmärrä. Ajattelin käydä allergiatutkimuksissa tai kokeilla allergia nenäsumutetta jos apua olisi siitä.

Yhteistyössä