Mistä johtuu että reagoin niin vahvasti kun joku suuttuu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Herkkä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Herkkä

Vieras
Siis vaikka ei suuttuisi minulle niin tuntuu tosi pahalta.
Jos mies suuttuu lapsille tai koiralle ja korottaa ääntään, jos joku esim. baarissa hermostuu jollekin jne.

Tuntuu et menen pois tolaltani. Ahdistaa, pelottaa, melkein itkettää mutta koska en itke kovin helposti ni itku ei tuu. Aiemmin kyllä itkin jos mies riehui. Siis suhteen alussa. Nykyään enemmänkin raivostun takasin. :/

Mä oon samanlainen...

Mitä tuohon lapsuuden kotiin tulee niin ainakin meillä huudettiin paljon.. monesti tuntui siltä että mulle ei tehtykään muutaku huudettiin...

Tää on aika ahdistava pelko :/ Pelkään suututtavani jonkun niin että alkaa huutaa. Ja toisaalta sitten taas jos mies jostain suuttuu lapsille ja korottaa ääntään niin helposti sanon että "tarviko taas hermostua tolleen" tai "vähempikin varmaan riittää" "älä huuda" tms. ja tuntuu että se on väärin miestä kohtaan. Dissaanko sitten häntä isänä tms.

Tahtoisin tästä eroon :( Nyt kun tästä kirjoitan ja puhun ekaa kertaa niin oikeasti itken. Olen yksin. Muut nukkuvat. On lupa itkeä.

Kuuloyliherkkyys? Meidän lapsi järkyttää helpostikin kun vähän korottaa ääntä. Hällä todettu kuuloyliherkkyys, eli korotettu ääni voi tuntua tosi ikävältä korvissa. Meiilä ainakin osa herkkyydestä selittyy tuolla.

Meillä kaikilla on oikeus tunteisiimme, myös sinulla ja miehelläsi. Mutta itseään voi myös hillitä ja sitä voi opetella. Miehesi voisi varmaankin opetella olemaan huutamatta.

ai että yksin on lupa itekä ja sua ahdistaa ja pelottaa jos joku suuttuu. no kuulostat mun ex mieheltä(patisi se ei suuttunu takasin vaan oli ja möllötti kuin ei olisi mitään tunteita).

mä en voi ymmärtää! en etenkään sitä miksi ei voi itkeä läheisten läsnäollessa? hae itelles apua ennenku tuhoat suhteenne sill äettä vaikutat ulospäin tunteettomalta!
aika suhtettonta pelätä jotain mitä ei ees tartte pelkää. kyllä elämään kuuluu se että ihmiset suuttuu ja jopa riitelee. jos ei sitä kestä ilman ahdistumista niin on varmaan syytä hakeutua terapiaan

[QUOTE="heluna";27987269]ai että yksin on lupa itekä ja sua ahdistaa ja pelottaa jos joku suuttuu. no kuulostat mun ex mieheltä(patisi se ei suuttunu takasin vaan oli ja möllötti kuin ei olisi mitään tunteita).

mä en voi ymmärtää! en etenkään sitä miksi ei voi itkeä läheisten läsnäollessa? hae itelles apua ennenku tuhoat suhteenne sill äettä vaikutat ulospäin tunteettomalta!
aika suhtettonta pelätä jotain mitä ei ees tartte pelkää. kyllä elämään kuuluu se että ihmiset suuttuu ja jopa riitelee. jos ei sitä kestä ilman ahdistumista niin on varmaan syytä hakeutua terapiaan[/QUOTE]

No huhhuh :O

Yhteistyössä