Mä en osaa yhtään enkkua, eikä se taivu mun päässä suuntaan tai toiseen! Oikeestaan se saattaa johtua siitä, etten KEHTAA lausua tai osata, ku pelkään et kuitenki menee väärin! Kun taas ruotsia oon tottunu pienestä asti kuuntelee ja sen lausuminen tulee luonnostaan. Samoin sanat tulee tuosta vaan.
Äidinkielellisesti oon lahjakas ja vaikken oo sen eteen mitään tehny, sain aina kymppejä äikän kokeista ja todistukseen tietty kans. Ja samoin stipendejä jne...

Musikaalinen oon myös ja jos rytmitajulla on jotain yhteyttä enkun kielen oppimiseen, niin mun kohdalla se ei päde. Mut sen lisäksi osaan myös piirtää. Ja VÄITÄN, että kaikki osaa, jos vaan kiinnostaa ja haluaa opetella.
Kai se kielipää-hommaki johtuu vaan ja ainoastaan siitä: VIITTIIKÖ sen eteen tehä jotain ja HALUAAKO osata! Paitsi että tuo äikkä on ollu mulle aina selvä ku bläkki, vaikken mä sen eteen oo mitään tehnykään.. hmm...
Niin, mä kun en ymmärrä näistäkään mitään; saattaa se olla se musikaalisuus joka vaikuttaa, eikä pelkästään rytmitaju... vaikka mä olen luullut, että musikaalisilla on rytmitajua..?
Niin tosiaan. Ite oon siis hyvä niin kemiassa, äikässä, musiikissa, piirtämisessä ja muussa taiteessa, mutta matikka on mullekki enkun kielen lisäksi täyttä hebreaa! Ku ei kiinnosta, nii ei!