Mistä johtuu ette painoni putoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Olen ollut vuoden alusta laihiksella, käytän kiloklubia ja merkkaan sinne kaikki syötäväni ja kalorimäärät pysyy suunnilleen 1400-1700 kieppeillä kun klubin mukaan kulutus olisi 2000kcal/vrk eli laihtuahan tässä pikku hiljaa pitäisi. Harrastan liikuntaa pari, kolme kertaa viikossa joko uimalla tai jumpassa.

Ekoina viikkoina paino putosi nopeasti yhteensä 2,5kg mutta nyt kaksi viikkoa pysynyt täysin samassa.

Syön noin 600-800g kasviksia päivässä, kuitua saan tarpeeksi, viljatuotteet on kaikki kuitupitoisia ja täysjyväviljaa, rasvanlaatu on hyvä ja saan tarpeeksi proteeiniäkin. En syö punaista lihaa vaan kalaa tai kanaa.

Missä tässä sitten on vika?

Painan nyt 65kg ja olen 158cm pitkä.

Alkuperäinen kirjoittaja hm:
Oletko varma, että merkkaat oikein nuo määrät? Jos olet, niin kävisin sinuna lääkärissä.

Eiku joo. Sori, luin hätäseen :) Olet ollut aika vähän aikaa laihiksella. Laihdutuksessa on normaalia, että tulee pitkiäkin taukoja, jolloin ei laihdu.

itse (177cm/88kg) laihdutan pv:ssä, tulosta syntynyt hyvin, -5kg/5vkoa... syön aika tasan 1300-1400 kcal joka päivä, jos liikun,sitten enemmän...ja paino tippuu.. epäilen, että suvanto vaiheesta päästäksesi pitää kalori määrä laskea.. itse olen kuitenkin sinua isompi ja kaloreita syön saman/vähemmän kuin sinä...

Ok, kiitos vastauksistanne. Tuntuu turhauttavalta kun vaaka näyttää joka aamu samaa lukemaan, tosin tässä välissä oli menkatkin ja ainahan ne turvottaa niin ehkä nyt kun ne ohi niin alkaa lukemakin muuttua.

Taidan vielä nipistää vähän ruokavaliosta tuonne 1300-1400 kalorin pintaan ja lisään liikuntaa viikkooni. Toisaalta olo on kyllä upea, kunto on noussut ja kun syön aijempaa terveellisemmin niin jaksankin ihan eri tavalla joten jos paino tippuu vähän hitaammin niin kai tämä hyvä olo on kuitenkin puoli voittoa.

Onneksi kesään on vielä viisi kuukautta, johan tässä ehtii noita kiloja tippua ennen sitä ja ehkä sitten olen rantakunnossa kuitenkin hellesäiden alkaessa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olen ollut vuoden alusta laihiksella, käytän kiloklubia ja merkkaan sinne kaikki syötäväni ja kalorimäärät pysyy suunnilleen 1400-1700 kieppeillä kun klubin mukaan kulutus olisi 2000kcal/vrk eli laihtuahan tässä pikku hiljaa pitäisi. Harrastan liikuntaa pari, kolme kertaa viikossa joko uimalla tai jumpassa.

Ekoina viikkoina paino putosi nopeasti yhteensä 2,5kg mutta nyt kaksi viikkoa pysynyt täysin samassa.

Syön noin 600-800g kasviksia päivässä, kuitua saan tarpeeksi, viljatuotteet on kaikki kuitupitoisia ja täysjyväviljaa, rasvanlaatu on hyvä ja saan tarpeeksi proteeiniäkin. En syö punaista lihaa vaan kalaa tai kanaa.

Mä olen kans ollu muutaman viikon uusilla tavoilla Pituus sama ku sulla eli 158, lähtöpaino oli 69,7kg ja nyt 66kg. Mä laskin omaksi kulutukseksi vähä vajaa 1700/vrk. Olen koittanu arvioida syömisiksi n. 1200-1400/vrk ja paino tippuu koko ajan. Oisko tuo 2000/vrk liikaa sulle?

Alkuperäinen kirjoittaja laihis:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mä olen kans ollu muutaman viikon uusilla tavoilla Pituus sama ku sulla eli 158, lähtöpaino oli 69,7kg ja nyt 66kg. Mä laskin omaksi kulutukseksi vähä vajaa 1700/vrk. Olen koittanu arvioida syömisiksi n. 1200-1400/vrk ja paino tippuu koko ajan. Oisko tuo 2000/vrk liikaa sulle?

Niin siis syön 1400-1700kcal/vrk kun kiloklubin arvio kokonaiskulutuksestani mukaan lukien harrastamani liikunta on 2000 kcal/vrk. Mutta tiputan nyt kaloreita hieman, alle 1500 aion olla joka pvä ja lähempänä 1300 koska silläkin pysyn kylläisenä.

Tiety lihaksetkin on kasvaneet kun liikunta lisääntynyt ja lihashan painaa enemmän kuin rasva, joten totaali huolissani en vielä ole.

Yhteistyössä