Mistä johtuu outo märkä/kylmä tunne iholla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Mulla on ollut jo muutaman päivän tosi outo tunne käsivarressa. Tuntuu kuin käden yhdessä kohdassa olisi kylmää vettä, mutta ei siinä mitään ole ja käsi on muutenkin ihan lämmin koskiessa. Tuntuu siis jotenkin sisäisesti tuo tunne...? Ei tunnu koko ajan, vaan aina välillä. Inhottavaa kun tuntuu kuin tarvitsisi pyyhkäistä "vesi" pois.

Kellään muulla ollut vastaavaa? Mistä on johtunut?

Arvasin, että tänne tulee varmaan jotain trolliviestejä. Onko kellään oikeaa tietoa tai kokemusta mistä tuollainen voisi johtua? Voiko esim. jumissa olevat hartiat aiheuttaa jotain noin outoa tunnetta?

ap

Onko ollut apua venyttelystä? Mulla kylmän tunne on silloin tällöin oikean lonkan alueella. Tunnetta voi kuvata siten, kuin nojaisi johonkin kylmään tai kuin iho olisi yhtäkkiä kastunut vaatteiden läpi. En tiedä mistä ilmiössä on kysymys. Perusterve +30v nainen olen.

Hei täällä sama juttu. Kuivalla kelilläkun tuntuu kuin olisi märkä kenkä jalassa
Tuttu juttu. Ikävä että eräät tekevät pilaa toisten kertomille kokemuksille. Olen ollut näiden ilmiöiden kanssa tekemisissä vuodesta 2010 jolloin veljeni sai aivoveren vuodon. Tätä tapahtumaa edelti erittäin kova päänsärky ja olinpa melkein jo menossa päivystykseen kun särky lakkasi. Näiden tapahtumien jälkeen ovat ihmiset ihmetelleet minun lämpimiä käsiä. Minulla on oma käsitys tapahtumien kulusta, mutta en taida sen enempää sanoa kuin että ihmisillä on esimerkiksi hartiasärky hellittänyt kun olen pannut kädet särkevien hartioitten päälle.

-Esim. välilevyn pullistuma, jolloin hermo kirauksissa.
-Lihasjumi, haittaa hermoa
-Aistiharha, psyykkinen ongelma
-Leesio/granulooma kaularangassa, neurologinen ongelma
-Rannekanavan ongelma

Mulla on ollut jo muutaman päivän tosi outo tunne käsivarressa. Tuntuu kuin käden yhdessä kohdassa olisi kylmää vettä, mutta ei siinä mitään ole ja käsi on muutenkin ihan lämmin koskiessa. Tuntuu siis jotenkin sisäisesti tuo tunne...? Ei tunnu koko ajan, vaan aina välillä. Inhottavaa kun tuntuu kuin tarvitsisi pyyhkäistä "vesi" pois.

Kellään muulla ollut vastaavaa? Mistä on johtunut?

Minulla silloin tällöin tuntuu tuollaisia nestemäisiä tuntemuksia raajoilla. Ainakin käsivarsilla olleet tuntemukset olivat harhatuntemuksia, ei ollut iholla mitään nestettä. Ei aavistustakaan mikä niitä aiheutti.

LIhasjumeja? Puutos, vitamiinit ja mineraalit? Joku lääkevalmiste. Sisällä voi olla oikeasti kylmää ja verenkierto pinnassa vähenee? Lisää lämmintä tai patteri päälle? Joku laittoi muita arvauksia, lääketieteellisiä, jo tuolla ylempänä. Entä onko talvisukka kiristänyt, kenkä puristanut tai vaate. Nukkunut päällä, puutunut? Onko istunut niin että on jossain asennossa ja puutunut, liikaa suolaa tms? Netistä voi hakea hakusanoilla myös enkuksi ja suomeksi. Entä neurologinen juttu. Miten ääreisverenkierto ja hermopinteet. Entä pesuaine joka on ärsyttänyt tai kuivattanut ihoa. Hikoilu? Kemikaali? Jatkakaa.

Yhteistyössä