Mistä johtuu palstan juttujen taso?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Millaiseen profiiliin luulisit sopivan ne, jotka kaikkein ärhäkimmin tekevät kiusaa? Yleensä ei omista, rekisteröityä nimimerkkiä, tai niin uskotellaan.
Vastaavat sivistymättömästi, alatyylisellä kielenkäytöllä.
Palstan vastausten normaalivaihtelua en tarkoita. Mutta, siis tämmöiset täysin mauttomat vastaukset, jotka on tahallaan tarkoitettu jotakuta loukattavaksi. Siis ei ole edes mielipide, vaan selkeää ilkeyttä, jonka on tarkoitettu tekevän pahan mielen, sille jolle se on kohdistettu.

Luuletko, että kyseessä on jokin tietty ihmistyyppi, kuten esimerkiksi kouluttamaton. Vai arvelisitko kyseessä nimenomaan olevan pitkällekin koulutetun, jonka turhautumistaso on suuri.

Tiedän, että yleistää ei voi. Monia erilaisia tyyppejä ja elämäntilanteita löytyy ilkeiden viestien takaa, senpä takia en haekaan vastauksena sitä, että "ei voi sanoa yhtä ryhmää joka tekisi niin, vaan jokaisesta ryhmästä löytyy aina jokin mätämuna" Vastauksena haen siis omaa mielipidettäsi siitä, että kenen ajattelisit olevan alttein kiusaukselle, päästä kasvotta sanomaan pahasti.

Korostan, että en hae tällä mitään koulutustaustaan liittyvää vastauksia. Nämä olivat vain esimerkkejä erilaisista ihmistyypeistä. Ei siis tarvi vastata, joko kouluttamaton tai koulutettu. Voi vastata ihan vain sen, että minkälaisen arvelee olevan se tyyppi, joka sen ilkeän viestin kirjoitti.

Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Oma paha olo taitaa laittaa ilkeilemään muille.

Tätä on pakko peesata. Joskus lueskellut tuota vauva lehden av-palstaa ja oikeestikin täytyy vain hämmästellä sitä touhua (ja tätä kaks+ myös)

Ok, ymmärrän kyllä, että jossain määrin huumorilla osa jutuista kirjoitettu... mutta se, että äiti ihmiset haukkuu, tekee pilkkaa toisistaan, jopa lapsista tms. ei mene aina täysillä mun jakelukeskukseen. Mä ainakin voin purkaa omaa väliaikaista pahaa oloa ja vitutusta ihan livenäkin (yleensä miehelle vaahtoan) se helpottaa, eikä tarvi oikeestikaan aukoa päätä täällä netissä nimettömänä muille....

Mukavahan täällä on jutustella ja vaihtaa mielipiteitä toisten kanssa, mutta sitäkin teen mieluummin vähän aikuismaisempaan tyyliin, kuin haukkumalla ja vittuilemalla muille.

Mä olen huomannut sellaisen seikan, että jos täällä on liian kiltti, kirjoittelee positiivisista ja iloisista asioista sekä kohteliaasti esittää mielipiteensä millään tavalla provosoimatta, niin jää melkein kokonaan huomiotta. Huomiotahan täällä jokainen omille kirjoituksilleen hakee - jos sitä ei hakisi, niin ei sitten tarvitsisi kirjoitella mitään minnekään. Provokaatiollekin on niin monia keinoja, ilkeily on yksi. Naiivius mielipiteissä vaikka nyt toisena esimerkkinä. Kun sitten käyttää teksteissään noita edellä mainittuja tai muita vastaavia keinoja, niin saa kommentilleen vastakaikua. Vaikka se ei positiivista olekaan, niin silti sut huomataan.

Yhteistyössä