mistä johtuu vastasyntyneen vapina?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti lapselle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
keskushermoston kehittymättömyydestä. pitäisi mennä ohitse muutamassa päivässä-kuukaudessa kunhan keskushermosto kehittyy. jos epäilyttää niin voithan tietty käydä vauvan kanssa lastenlääkärillä

Jos vapina loppuu kun ottaa kädestä/jalasta kiinni,niin silloin ok..näin olen ymmärtäny. Vapina johtuu juuri tuosta hermoston kehittymättömyydestä. Menee siis aikanaan ohi

kanssa vauva vapisi, tai kätilöiden käyttämän kielen mukaan "vipisteli". Syytä yritin tivata ja vastaukseksi sain tylysti "no jos olet esim. polttanut tupakkaa raskauden aikana" No en tietenkään ollut, eikä myöskään verensokeri ollut syynä. Vipistely loppui kyllä pian, ja päästiin kotiin kolme päivää synnytyksesestä. SIlti olen tuota miettinyt paljon senkin jälkeen

[QUOTE="vieras";21929386]Jos vapina loppuu kun ottaa kädestä/jalasta kiinni,niin silloin ok..näin olen ymmärtäny. Vapina johtuu juuri tuosta hermoston kehittymättömyydestä. Menee siis aikanaan ohi[/QUOTE]

just näin. Samaten itku voi olla alussa sellasta vapisevaa. Niin se meilläkin aivan pienenä vapisi ja aivan terve lapsi.

Yhteistyössä