Mistä keskustelet "tuntemattoman" kyläilemään tulleen kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Neuvokaa pliiz
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Neuvokaa pliiz

Vieras
Jos teille tulee kylään vaikkapa miehesi pikkuserkun kummin kaima ja hänen vaimonsa, joita et koskaan ole tavannut, mistä näiden vieraiden kanssa keskustelet? Miten saat jutun riittämään koko illaksi?

Mä oon sosiaalisesti täysi nolla ja illalla tulee vieraita, joita en ole koskaan tavannut ja joiden kanssa mulla ei käsittääkseni ole yhtikäs mitään yhteistä... Itse olen köyhä ja mitäänsanomattoman näköinen kotiäiti, ja kylään tuleva nainen on ainakin taloudellisesti hyvin menestyvä, kaunis uranainen (tulee tänne sen mieskin, mutta mun mies varmaan hoitaa sen viihdyttämisen). Kuten tästä jo luitte, itsetuntoni on aika nollilla tätä vierailua odotellessa... Mulla ei taida olla sille muuta kerrottavaa kuin että on ollut niin kauniit säät, että ei ole tarvinnut laittaa tuulipukua hiekkalaatikolle ;)

Minulla oli viime kesänä sellainen tilanne, että tosiaan tuli vieraita kylään , miehen kouluaikainen kaveri perheineen. Minua lähes ahdisti etukäteen, etenkin kun kuulin monista allergioista, joita perheessä on. Mutta kylä se siitä meni, rouva oli kuitenkin suht puhelias ja iloinen ihminen, melkein hoiti puhumisen. :D

Aina voi kysellä kohteliaasti työasioista, että mitäs sinä taas teetkään työksesi. Sorry, taidan itsekin olla sosiaalisesti rajoittunut kun keksi nyt parempaakaan ideaa...

:laugh: Mie olen vähän huono auttamaan sinua, vaikka uskoisin selviytyväni tilanteesta hyvin..Ainakaan yhtään hiljaista hetkeä ei kumminkaimantyttären ja hänen miehensä kanssa tulisi, minähän puhuisin ummet lammet vaikkapa peräpukamista, jos sikseen tulee... :laugh: On nimittäin tämä kotiäitiys tehnyt puheen patoutumia, jotka purkautuvat juuri silloin kun on vieraita käymässä... :D

Alkuperäinen kirjoittaja Neuvokaa pliiz:
Jos teille tulee kylään vaikkapa miehesi pikkuserkun kummin kaima ja hänen vaimonsa, joita et koskaan ole tavannut, mistä näiden vieraiden kanssa keskustelet? Miten saat jutun riittämään koko illaksi?

Mä oon sosiaalisesti täysi nolla ja illalla tulee vieraita, joita en ole koskaan tavannut ja joiden kanssa mulla ei käsittääkseni ole yhtikäs mitään yhteistä... Itse olen köyhä ja mitäänsanomattoman näköinen kotiäiti, ja kylään tuleva nainen on ainakin taloudellisesti hyvin menestyvä, kaunis uranainen (tulee tänne sen mieskin, mutta mun mies varmaan hoitaa sen viihdyttämisen). Kuten tästä jo luitte, itsetuntoni on aika nollilla tätä vierailua odotellessa... Mulla ei taida olla sille muuta kerrottavaa kuin että on ollut niin kauniit säät, että ei ole tarvinnut laittaa tuulipukua hiekkalaatikolle ;)

Kaikesta muusta paitsi politiikasta ja uskonnosta.
Keskustele hänen mielenkiinnon kohteistaan, harrastuksistaan esimerkiksi. Jos löytyy yhteinen mielenkiinnon aihe, pitäisi juttua piisata?
Jospa se nainen onkin puhelias, niin sinä voit keskittyä nyökyttelyyn?

toisten kanssa tulee juttua luonnostaa, vaikka outoja olisivat, joidenkin kanssa ei sit keskustelu aihetta löydy vaikka olis tuttujakin. odottaa tässä kauhulla pyhä iltapäivää kun isännän sisko tulee kylään ja meillä ei sitä juttua löydy mistään.

Kyllä aina jotain puhuttavaa keksii:) Työ, sää, tv-ohjelmat/elokuvat, harrastukset, lapset, ajankohtaiset uutiset/aiheet... :)

Keksikää vaikka jotain aktiviteettiä (esim. grillailua, ruuanlaittoa, ulkoilua tms.), niin on ehkä jotenkin helpompi ja luontavampi jutustella...yhteinen tekeminen usein rentouttaa, eikä hiljaisia hetkiä pääse niin helposti syntymään!

Tsemppiä iltaan! Hyvin se menee!

Toi tilanne olis varmaan yks mun pahimmista painajaisista, mä en todellakaan ole mikään sosiaalinen tapaus ja sit vielä jos ihminen on ihan eri maailmoista, kun itte, niin vois olla aika vaivautunu tunnelma. tästä nyt ei sulle varmaan mitään apua ollu, ahdistuit pahimmassa tapauksessa vielä enemmän:) mut tiiät ainakin et on muitakin jotka stressaa tollasia tilanteita

En mitään.

Tai no sitä mitä ne juttelee mulle ni juttelen sitte samasta asiasta. Jos tulee hiljaista niin sitte tulee.

Mä en myöskään osaa keskustella. Tai no aivan vieraitten ihmisten kans oikeastaan helpommin kuin puolituttujen/tuttujen. Mulla oikeesti pää lyö tyhjää siinä tilanteessa eikä tuu mieleen mitään edes siitä säästä. :$

Jos tulis joku yhtä rajoittunu ku minä, ni se olis katastrofi. Siitä aina selviää jos se toinen on puhelias, puhelee yksikseen ja minä kuuntelen ja sanon "joo" ja "niin". :D

Yhteistyössä