Mistä luomukanaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Keittiönoita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Keittiönoita

Vieras
Siinäpä se kysymys eli tietäisikö joku, mistä saisi ostettua luomukanaa? Pääkaupunkiseudun kaupoissa ei ole, joten jostain tilalta pitäisi jollain konstilla hankkia suoraan. Tai tilaamalla jotenkin, mutta miten? Eli jos tiedätte jotain luomutiloja, josta kanaa saisi ja teillä olisi tilan nettisivujen osoite - tai vaikka yhteystieto mulle yynä, jos ette halua palstan puolella mainostaa - olisin kiitollinen. Viime yönä pukkasin sähköpostia yhdelle naudan lihaa tuottavalle luomutilalle ja odottelen vastausta, jos vaikka voisin vielä joku päivä tarjota junnulle - ja itsellenikin - kunnon pihvit =) Junnu on nyt ollut 3,5 kk ilman kanaa ja siltä tippuu kohta viimesetkin pyrstösulat, jos se ei saa lainkaan kanaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Essi-:
Huomenta! Eikös me sillon joskus puhuttu et kasvatat ite kanas :) Ja puudeli rakastaa ne kuoliaaks :)
Ei onnais meillä kanankasvatus. Ne kanat kuolisivat vanhuuteen ja olisivat varmaan tosi sitkeitä sen jälkeen :D Enkä mä voisi syödä sellaista, joka on vuosia nukkunut mun viekussa.

outoo ettei löydy luomutilojen tietoja minkään rekisterin alta netistä.. joku hieno artikkeli vaan et suurin osa luomutiloista aikoo jatkaa toimintaansa.. ja et kanatilat tulee oleen nousussa :)

Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
laita kariniemelle menee sähköpostia, uskoisin et sieltä saat vastauksen ainaki
Rupesin lukemaan Karniemen sivuja ja siellä mainittiin palkinto "Suomen onnellisin kanapitäjä", mutta tuolla haulla taas Googlesta ei löytynyt yhtään mitään. Eli mikähän taho tuota palkintoa jakaa, kun kerran on - Kariniemen sivujen mukaan - jaettu jo 16 vuoden ajan...hmm. Olisin halunnut tietää, mitä sen palkinnon saamiseksi edellytetään. Mä suhtaudun vähän skeptisesti kaikkiin "paras-palkintoihin", olen nimittäin aikoinaan saanut itse 8,5 keskiarvolla stipendin luokan parhaana oppilaana, mutta se stipendi ei tullut siitä, että mä olisin ollut erityisen hyvä vaan siitä että muut olivat sinä vuonna huonompia. Suhtaudun varauksella luomuunkin, mutta parempi sekin kuin tehotuotettu.

outoo ettei löydy luomutilojen tietoja minkään rekisterin alta netistä.. joku hieno artikkeli vaan et suurin osa luomutiloista aikoo jatkaa toimintaansa.. ja et kanatilat tulee oleen nousussa :)
Arvaa vaan, olenko koittanut Googlettaa :(

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Arvaa vaan, olenko koittanut Googlettaa :(

Mä löysin tälläisen

http://www.agronet.fi/luomu/luomukartta/Uusikansio/hakukone.htm

Alkuperäinen kirjoittaja Coffee Break:
Mä löysin tälläisen

http://www.agronet.fi/luomu/luomukartta/Uusikansio/hakukone.htm
Täng juu, laitoin suosikeihin vastaisuuden varalle. Kanaa ei noista löytynyt mistään, mutta yhdellä on ilmeisesti luomulammasta tulevaisuudessa tulossa =)

englantilaista ruokaa aina moititaan mutta kylla taalta sentaan luomukanaa loytyy =) , ainakin suurimmista tavarataloista. ja muutakin luomulihaa. valitettavan pieni osa valikoimista tosin, mutta jotain kuitenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja justina:
kyllä sitä luomuna saa, etsi joku paikallinen kanatila ja soita suoraan sinne. Ei ne monestikaan netissä ilmottele, vahinko sinänsä.
Täällä Vantaalla on vähän nihkeesti maatiloja :/ Seuraavan kerran, kun käyn Stadin luomussa, pyydän sitä kauppiasta selvittelemään asiaa.

Myöhänen vastaus:

Reinin liha Helsingissä Hakaniemen hallissa on ottanut ranskalaisen luomukanan valikoimiinsa. Pakastettu luomukanaa saa kuulema taas joulukiireiden jälkeen.

Ei löytynyt mistään vieläkään, mutta sentään munia saa.

Onhan ihmeellistä, ettei luomukanaa ole olemassa;-)
http://koti.utanet.fi/~paula/xyz/090409.htm

Hyvää pääsiäistä silti!

Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä sitten nykyään:
tehdään ruoka-asiassakin tikusta asiaa. Ennen tiukkoina aikoina passasi ruoka kuin ruoka.

Ja ennen tiukkoina aikoina kukaan ei puuttunut, vaikka isäntä hakkasi ja raiskasi lapsensa ja piikansa. Niin ne ajat muuttuvat; kun perustarpeet ovat tyydytetyt, niin on mahdollista pohtia myös ruuan eettistä alkuperää. Kaikki muutos ei ole turhaa...

Törmäsin Bulevardin ässässä tohon pakasteessa myytävään ranskalaiseen luomukananpoikaan... Onko joku löytänyt ihan marketista suomalaista vastaavaa? menee liian vaikeaksi lähteä metsästämään tiloilta niitä vähiä mitä on tarjolla...

[QUOTE="Samppa";24700006]Törmäsin Bulevardin ässässä tohon pakasteessa myytävään ranskalaiseen luomukananpoikaan... Onko joku löytänyt ihan marketista suomalaista vastaavaa? menee liian vaikeaksi lähteä metsästämään tiloilta niitä vähiä mitä on tarjolla...[/QUOTE]
Suomalaista en ole löytänyt ja käsittääkseni suomalaista ei edes tuoteta. Joku onnekas luomutilallisen naapuri voi saada luomukananpojan, mutta ei niitä myytäväksi asti riitä. Valitettavasti :(

Yhteistyössä