Mistä lyhyt ja ytimekäs synnärilaukku ohje?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hetitulihuti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hetitulihuti

Vieras
Ja aina kun luen mitä ihmiset pakkaavat mukaansa sairaala reissua varten niin
tuntuu että tarvis monta matkalaukkua sitä tavaraa, hyvä että ei ehdoteta verhoja mukaan otettavaksi.

Olisko jollain tiedossa sellanen ihan normaaliin laukkuun sujahtava ohje millä pakata tärkeimmät mukaan?

Niin ja jotta ei jää epäselväksi niin synnyttämään oltas menossa tätä laukkua pakkaillessa :D
Kiitos :)

sulle vaattett,hammasharja,meikit,pesuaineet,harja ,deodorantti,kamera,kynä,vaikka joku vihko jos tykkäät esim piirtää ,kirjoitella,lehtiä,karkkia:D vauvalle mies on aina tuonu silloin kun kotiin ollaan päästy.

No offence, mutta ton laukun sisältö on aivan sivuseikka siinä hommassa ;) Mulla on ollu hammasharja, hammastahna, hiusharja, imetysliivit ja kotiintulovaatteet sekä mulle että vauvalle. Mitään muuta en oo tarvinnut, ja tokalla kerralla tuo hiusharjakin oli vähän tarpeeton ;D Rahaa siellä ei tarvi mihinkään, paitsi laskua maksaessa jonkun sortin kortin, ja mies on tuonu turvakaukalonkin mukanaan kun on päästy sairaalasta pois.

NEUVOLAKORTTI!
Hammasharja ja -tahna
Hiusharja
Sampoo ja hoitoaine jos et halua käyttää sairaalan pesunestettä
Vähän rahaa (jos haluaa kahvilasta jotain)
Kännykkä + laturi

Kamera jos haluaa kuvia vastasyntyneestä, mua harmitti kun sai vain kännykällä otettua suttuisia kuvia, kune i tullut kameraa mukaan.

Mä en tarvinnut mitään muuta, itseasiassa en olisi rahaakaan tarvinnut :)

omat yövaatteet, kamera, känny, lukemista, ruokaa ja juomaa....eipä siinä paljon muuta tarvi..

Ainaki OYSissa ruokaa ja juomaa on tarjolla läpi vuorokauden, en oo ottanu omia mukaan... ja lukemiseksikin on riittäny se mitä laitokselta löytyy. Oon tosin lähteny molemmilla kerroilla mahd. aikaisin kotiin, varmaan eri homma jos siellä täytyy päiväkausia viettää. Mutta se mies, tai muut vieraat, voi tietty sitten tuoda sen mitä uupuu. Turha sinne on minkään matkalaukun kans lähteä.

edellämainittujen lisäksi ottaisin hiuspompulan jos pitkät hiukset, huulirasvaa, rintasuojia (mitä ne olikaan virallisesti?), kännykäs ja kameran akun laturi, SEKÄ imetysliivien ohessa ehdottomasti todella tiukka t-paita, itselläni rinnat paisuivat ekakerralla noin 4 kuppikokoa, mitkään liivit eivät mahtuneet (viisaana suosittelen nyt carriwellin pehmoimetysliivejä, loistavat, maksavat reilun kympin), pidin tiukkaa t-paitaa pitämässä noita liivinsuojuksia paikallaan. Vauvalle kotiinlähtövaatteet.

Mitä otan vauvalle? Kuinka monet bodyt?, Pökät? Sukat?
Lähinnä mulla ei ole hajuakaan mitä mä vauvalle otan mukaan?
LA parinviikon päästä ja jospa sitä laittas jo listan edes itelleen mitä mukaan, meillä
ei ole autoa niin mies ei pääse sitten ihan tostavaan tuomaan sitäsuntätä ja luultavasti
on kiinni töissä.

Mies voi kyllä tuoda sitten puuttuvia juttuja. Mulla oli kotiinlähtövaatteet ja sukkia ym. vaatetta sekä vauvalle vaatteita, mutta ihan hyvin olisin pärjännyt vaikka mies olisi ne tuonut kun tuli meitä hakemaan.

Tärkeimmät on neuvolakortti ja hygieniavälineet (hammasharja, hammastahna, deodorantti, hiusharja) ja imetysliivit on kanssa hyvä olla.

Mulla oli lehtiä, kirja ja muuta "tekemistä" mukana mutta en mä niitä edes ottanut pois laukusta.

Onnea synnytykseen!

LA parinviikon päästä ja jospa sitä laittas jo listan edes itelleen mitä mukaan, meillä
ei ole autoa niin mies ei pääse sitten ihan tostavaan tuomaan sitäsuntätä ja luultavasti
on kiinni töissä.

Et sä vauvalle tartte kun kotiinlähtö vaatteet. Saikulta saat vaatteet siellä oloa varten.

on kiinni töissä.

Sairaalassa voi pitää vauvalla niitä sairaalan vaatteita. Muuten ei voi tietää monetko tarvii jos haluaa omia käyttää, jos vauva pulauttelee paljon niin niitä voi joutua vaihtamaan paljon.

ota vaikka kolme bodya ja kolmet puolipotkarit, kevyttoppahaalari (äitiyspakkauksen) ja joku pieni villapeitto tai paksu pyyhe tms. Ja pipo ja tumput ja jalkaan tumput. Lähdettekö vaunuilla vai autolla sairaalasta?

on kiinni töissä.

Ei sun tartte ottaa vauvalle mitään mukaan, korkeintaan vaatteet kotiin lähtöä varten. Sairaalasta kyllä saa sille vaatteita siksi aikaa kun olette siellä.

[QUOTE="zzz";24156699]no ei todellakaan omia yövaatteita. vaatteita on vähän väliä vaihdettava, kun ne on joko hikisiä tai sit maidossa tai veressä. mukavampi sairaalan pyjamia vaihdella ja nakkailla likaset sairaalan pyykkikoriin.[/QUOTE]

kyl mulle ainakin kotoisen tunnelman toi oma pyjama vaikkakin oli kokoajan laukussa kun keisarileikkaus tehtiin jota en osannut odottaa osa sinne synnärille menosta ja siellä olosta on kuitenkin aika raskasta, minua helpotti ne kodilta tuoksuvat OMAT rievut.Mutta näin MINUN kohdallani...

ota vaikka kolme bodya ja kolmet puolipotkarit, kevyttoppahaalari (äitiyspakkauksen) ja joku pieni villapeitto tai paksu pyyhe tms. Ja pipo ja tumput ja jalkaan tumput. Lähdettekö vaunuilla vai autolla sairaalasta?

ööh, en mä kyllä näillä helteillä vauvalle kenyttoppahaalaria pukis :o meidän vauva synyti viikko sitten ja kotiin lähdettiin sukkahousuilla, pitkähihaisella bodylla ja hattu päässä. Mukana oli myös harso kaukaloon mutta sitä ei tarvittu. Herranjumala vähän maalaisjärkeä kehiin :o

Häh? Nyt on kesä. Noilla kamppeilla autoon tai vaunuihin, niin molemmissa läkähtyy...

Mulla on ollu molemmille vain yks vaatekerta + kevyet ulkokamppeet, ja ihan on pärjäilty. Jos nyt on joku raemyrsky, niin voi varmaan ottaa vaikka taksin kotiin.

Just. Helteet ja kevyttoppahaalari, villapeitto...just....

Itselle:
- Hygieniavälineet
- neuvolakortti
- imetysliivit+liivinsuojia (kannattaa ottaa useammat)
- Känny + laturi
- kamera + laturi
- kotiin lähtä vaatteet

vauvalle:
- tutti (jos haluaa)
- max kaksi vaatekertaa kotiilähtöä varten
esim pitkähihainen body + housut + sukat. Ohut myssy päähän. Jos autolla kotiudutte niin mukaan ohkanen viltti jonka voi kaukalon päälle heittää sen minuutin ajaksi jonka olette ulkona. Jos viileämpää niin esim hupparitakki tms vielä päälle.

Onnea synnytykseen!!

Neuvolakortti. Ihan on itsestä kiinni miten paljon tavaraa sinne haluaa raahata mukaan. Mulla oli synnyttämään lähtiessä nlakortti,lompakko,kännykkä,hammasharja ja -tahna,liivinsuojia,tiukka toppi,sukat ja karkkia. Miehellä oli (lompakko,kotiavaimet,kännykkä,)kamera,verkkarit ja t-paita ja hammasharja. Reilu vrk synnytyksen jälkeen mun vanhemmat toi mm mun meikkipussin ja pesukamat. Sitten kun mies tuli hakemaan meitä kotiin,hän toi mulle ja vauvalle kotiinlähtövaatteet ja turvakaukalon.

Kiitos vastanneille, kokoan näistä tiedoista jonkin setin mukaan.
Autollahan me kotiin mennään ja tosiaan en ajatellut vauvaa läkähdyttää heti alkuunsa, joten
varmaan just body ja pipo ja sitä rataa.. on niin tajuttoman kuumat ilmat.
Ja tuo kotimatkakaan ei ole kun sellasen 10min, niin tuskin mitään peittoja tai muita tarvitaan näin kesällä :)

Yhteistyössä